Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Cel mai mare contract pentru un lot de autostradă din România riscă să fie blocat din cauza deciziei Companiei de Drumuri de a lansa licitația de proiectare și execuție cu o documentație superficială, pe baza unui studiu de fezabilitate vechi, din 2008. Este semnalul de alarmă pe care îl trage, din nou, Asociația Pro Infrastructură, de această dată susținut printr-o „contestație dură” a constructorului italian Astaldi, care solicită suspendarea licitației și măsuri de remediere.
„Ce reclamă constructorii? „Profesionalismul” comisiei de evaluare care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme și contradicții care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema. Sau faptul că „documentația” oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanță față de traseu. Ori că un studiu geotehnic are doar… coperta! Sau că la Tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minim. Ne-ar trebui câteva pagini doar să spicuim cele mai aberante răspunsuri date de CNAIR și cele mai grave abateri de la normative și lipsuri ale studiilor de teren pe care antreprenorii sunt nevoiți să își fundamenteze o ofertă solidă care să fie și pusă în operă, în realitate, nu doar pe hârtie”, a scris API.
Ironic, unul dintre internauții care au reacționat la anunțul Asociației a descris situația lotului 3: „Practic a fost mai greu de redactat contestația decât proiectarea”, ceea ce nu pare a fi departe de adevăr.
Citește integral pe economedia.ro
Cat ne-a costat studiul asta?
..si cat a durat?
ok am inteles ca exista specialisti romani care pentru un studiu de fezabilitate pentru o autostrada de 100km se cere la noi intre 20 de luni si 28 de luni la un pret occidental.
cu noile tehnologii, drone, gps, scannere de adancime nu mai ai nevoie de ani de zile in 6 luni maxim cu o echipa de profesionisti termini studiul si documentatia. sa nu amintesc de chinezi. ei termina autostrada de 100 km intr-un an sau chiar 6 luni daca terenul e plat.
Incompetenți la Drumuri
Trebuie desființată firma asta mastodont
Și făcut 3 firme ..sa răspundă de autostrăzi
Drumuri Transilvania
Drumuri Moldova
Drumuri Muntenia…
Pe bucureșteni nu I interesează Provincia
Eventual șpagă și comisionul ii mai scoate pe teren…
Altfel stau în birou și întorc hârtii
Și viseaza ce s cumpăra din comisionul de 10% din contract….
Dacă nubi da firmă, el decide din birou sa nu se facă autostradă ,ca a găsit
Ceva ce europenii nu l lasă…
Se reia licitațiile…
@Toma
istoria ne-a aratat de fiecare data! daca vom face 3 Cnair-uri tot nu va fi suficient pentru ceva munca si realizari.
evident va fi banal de natural ca in aceeasi difectie sa faca o companie de stat(degeaba) in fiecare judet, municipiu, oras, comuna, sat!!
toata suflarea va lucra la „drumuri” pe partea birocratica.
pe teren? cate un pierdut din asia, sau vreun tehnician plictisit si obosit sa-si care capul dotat cu o casca de protectie…
o fi si pe la CNAIR psd’isti
La inceput a fost gandacul de Cozia…acum …Usr nu se dezminte, lancea din varful…sforarilor holandezi.Autostrada incurca comertul prin portul Roterdam.
Aiurea.
Niște proști și incompetenți la CNAIR.
Spune drept: dacă s-ar permite, ai folosi tunelul secret de sub Bucegi ca să treci munții, așa-i?
Soldovean Tata, ce treaba are usereu cu incompetenta unora?
Repede sa bagi usr ul in treaba asta .. fa un calcul si vezi ca tot guvernul „majoritar „ pnl a contractat ..
deci e USR de vina! clar, orice se intampla e usr de vina…..pt 9 luni la guvernare si alea cu PM de la alt partid si cu mainile legate in mare masura. dar tu mananca cu polonicul! astia ca tine sunt de fapt motivul pt care romania e unde e.
Trebuie și câta înțelegere, studiul geo a fost făcut cum trebuie, dar politicianul de la transporturi mergând cu dosarul pe traseul autostrăzii a mai pierdut din hârtii, că bate vântul pe acolo!
Contestatarii de serviciu. Din punctul asta de vedere il apreciez pe Victoras Orbanko de peste drum de noi.
El n-are greturi prea mari. Ce atatea licitatii si contestatii. El isi numeste firma sau firmele de casa care sa-i faca autostrada, conacul etc. si se face imediat. La noi trec ani buni pana incepe incat cand s-a terminat cu birocratia si se trece efectiv la treaba, preturile au crezcut cu cca 20-30%
ai citit ce scrie? tu te-ai baga la un proiect cu bube mari si daca nu ajung banii sa dai de la tine? nu imi zice ca ai spune da, ca nu te cred. e important sa fie acoperite problemele din start. asta e cu tunel prin munte, costa, nu gluma.
Anul trecut, Drula Neprihanitul a pierdut SF-ul pentru A8. Aceste greseli astronoimice care se tin lant pe toate proiectele strategice ale tarii nostre nu sunt cauzate de simpla incompetenta.
Nu avem voie cu autostrazi. Trebuie sa ramanem mici, asta e coeziunea UiE, sa ne multumim cu cele cateva oase aruncate departe de masa bogatilor.
Activele, se stie, trebuie toate scoase din tara.
Parca se „refacusera” pentru ca erau vechi si perimate toate studiile pentru autostrazi de catre ilustrul sova, prietenul lui po(a)nta, pe atunci numit ministru al marilor proiecte (ce minciuna gogonata) pe vremea (de trista amintire pentru noi) a guvernului usl1. Se pare ca a luat vintul foile si au ramas doar copertile. Sau nici alea.