Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Automotoare produse la uzina Malaxa în urmă cu aproape un secol circulă pe linia de tren Arad -Curtici, magistrală pe care CFR Infrastructură a modernizat-o cu sute de milioane de euro, potrivit Asociației Pro Infrastructură. Sunt automotoare Malaxa din parcul activ CFR Călători descrise drept ,,epave” al căror loc ar trebui să fie la fiare vechi și nicidecum în circulație. Asociația Pro Infrastructură (API) reclamă astfel, incapacitatea Ministerului Transporturilor care nu a mai cumpărat de peste 15 ani material rulant nou și strategia CFR Călători care investește în reparațiile locomotivelor Diesel, vechi de 50 de ani, reparații care pot ajunge să coste aproape jumătate din prețul unei locomotive noi. (n.r. ultimele trenuri noi pe care le-a cumpărat CFR Călători au fost automotoarele Desiro- Săgeata Albastră acum mai bine de 15 ani, în timp ce Autoritatea pentru Reformă Feroviară, a ratat toate licitațiile din ultimii ani). Între Arad și Curtici linia de tren este modernizată, lucrările de reabilitare fiind avansate pe secțiunea Simeria -Arad (Valea Mureșului)
Pe lângă consumul mare de carburant și lipsa dotărilor, API subliniază că astfel de trenuri ar reprezenta un pericol și pentru siguranța feroviară : ,,Această epavă nu a ieșit din bombardament sau de pe o linie moartă de la fiare vechi! Acest automotor, de pe vremea Regelui Carol al II-lea (nu glumim!), circulă zilnic, cu călători, pe linia Arad-Curtici, fiind operat de CFR Călători pe o linie electrificată și modernizată acum cinci ani cu sute de milioane de euro.
Articolul continuă mai jos
Citește integral pe economedia.ro