Home » Anchete » Context.ro: AUR a declarat zero lei cheltuiți în online, dar internetul abundă în publicitate electorală pentru George Simion

Context.ro: AUR a declarat zero lei cheltuiți în online, dar internetul abundă în publicitate electorală pentru George Simion

29 apr. 2025
Context.ro: AUR a declarat zero lei cheltuiți în online, dar internetul abundă în publicitate electorală pentru George Simion
Sursa foto: Facebook.com / George Simion
Ascultă articolul

Partidul extremist AUR a declarat oficial că a avut zero lei cheltuieli în campania prezidențială în mediul online și în presă, deși George Simion plătește pentru sponsorizarea postărilor pe platformele Meta, partidul rulează reclame prin Google Ads, scrie Context.ro.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Context.ro a descoperit că multe site-uri publică materiale de promovare electorală comandate de AUR.

Anul trecut, Autoritatea Electorală Permanentă a sesizat procurorii în cazul lui Călin Georgescu pentru o situație similară, acum AEP nu a răspuns solicitărilor Context.ro.

În timp ce AUR a declarat la AEP că nu a plătit niciun leu în online sau către presă pentru promovare electorală până la 24 aprilie, pe mai multe site-uri de știri sunt publicate materiale publicitare politice, atât bannere, cât și articole. Printre acestea, se numără Realitatea Net, R3Media, ActiveNews, EcoPolitic, dar și site-uri de știri locale, precum Replica Online, Exploziv News24, Ziua de Constanța sau Jurnalul Giurgiuvean.

De asemenea, pe site-ul Hotnews sunt publicate materiale de publicitate electorală pentru George Simion. Publisherul Hotnews, Răzvan Ionescu, a confirmat într-un răspuns pentru Context.ro că publicitatea display achiziționată de AUR a fost plătită de către partid.

Redacția Jurnalul Giurgiuvean a confirmat pentru Context.ro că în vederea publicării materialelor electorale a fost încheiat un contract cu organizația locală a partidului AUR.

Totodată, pagina de Facebook a lui George Simion a rulat postări sponsorizate în valoare de aproximativ 15.800 euro, în ultimele 30 de zile, potrivit rapoartelor Meta.

De asemenea, prin Google Ads, Partidul Alianța pentru Unirea Românilor a avut cheltuieli cu reclame politice în valoare de peste 18 mii de euro între 4 și 28 aprilie.

Materialele promovate prin intermediul sistemului Google Ads se adresează atât românilor din țară, în special vârstnicilor, cât și românilor din diaspora.

Și pe contul oficial de TikTok al candidatului George Simion sunt postate clipuri marcate ca publicitate politică, care, de regulă, sunt realizate în baza unui contract, potrivit unui raport al organizației Expert Forum (EFOR) publicat recent.

Citește investigația integrală pe Context.ro.

Comentarii

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole