G4Media.ro

Audi renunţă din 2026 la maşinile cu motor pe benzină şi motorină,…

Audi renunţă din 2026 la maşinile cu motor pe benzină şi motorină, dar și la hibride. Constructorul german va produce exclusiv mașini electrice

Audi, divizie a grupului german Volkswagen AG, va renunţa din 2026 la maşinile cu motor pe benzină şi motorină, a anunţat publicaţia Sueddeutsche Zeitung, citată de Agerpres. Sursa informației este un anunț al şefului Audi, Markus Duesmann, către reprezentanţii sindicatului şi ai conducerii companiei.

De asemenea, nu vor mai fi vândute nici modele hibride din 2026, compania urmând să se concentreze pe vehiculele electrice.

Firma mamă Volkswagen are ca obiectiv să livreze anul acesta un milion de vehicule electrice. Grupul a anunţat recent că şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. (Foto: Compania Audi)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

52 comentarii

  1. Că mii de ani i-au trebuit Luminii să ne-ajungă.

    • La Audi tzeapa e la piese. Masina are pretul ok, dar piesele sunt de 3-5 ori mai scumpe decat ar trebui sa fie.
      Oricum eu nu am considerat Audi marca de lux niciodata. Poate A8ul vechi si Q7 insemna ceva, dar nu aveau nici aleale aerul ala de „pe bune”.

    • Naspa. Nu imi plac masinile electrice!

    • @Razvan nici mie nu imi place ce nu imi permit.

  2. Și cocalarii ce-o sa facă?

    • pentru bombardieri se va continua productia de audi si bnw la mana a doua, de douaspe ani din jermania

    • Cocalarul porneste dieselul tot cu festila.

    • Stai liniștit aia conduc Bmw

  3. …Economia chineza

  4. Abia aștept să-mi întind ștecherul de la etajul 7 până în parcare după colț, mă gândesc că nu o sa avem loc toți la cele 10 stații din oraș cate 4 ore fiecare

    • solutii vor apare, se vor sparge din nou trotuare, se vor trage cabluri, unde exista primari normali la cap si in secolul asta, doar nu crezi ca managerii aia de la audi au facut psihanaliza romanasului cu balcon si fir tras , lui ii vinde dizel cu fum si bizon

    • In 5 ani se vor construi multe statii noi de incarcare. Nu zice nimeni ca sunt perfecte masinile electrice, sau ca pot inlocui peste noapte toate masinile clasice, dar sunt viitorul. Am cumparat ultima mea masina pe benzina in urma cu 4 ani. Urmatoarea mea masina va fi sigur electrica.

    • tu crezi ca sarmele ale atrase de ceasca pentru trei becuri s’un frigider Fram o sa tina toata parcarea? nope….se va lua curentul, se vor arde statii….parca’mi amintesc de camin, in anii 90 cand se daduse voie la resouri…

    • Pentru cei carora fizica nu le-a parut chiar o limba straina e destul de clar ca de la un anumit numar de masini electrice (cu acumulatori) in sus, alimentarea lor devine imposibila fara inmultirea consistenta a centralelor electrice. Poate doar daca vor accepta toti incarcarea lenta (8 ore sau mai mult) sa nu fie nevoie de asta.

    • In cele mai multe cazuri incarcarea electrica lenta e acceptabila. Se pune la incarcat peste noapte masina, acasa, incarcand consumul partial de peste zi. Pe viitor vor fi contoare inteligente care vor decide orele de incarcare in functie de incarcarea retelei (pret mai bun in afara orelor de varf).
      Oricum, casele incep deja sa integreze sau sa fie pregatite pentru genul asta de consum. La casa pe care am semnat precontract am prevazut curent trifazic de putere pentru a putea monta statie de incarcare a masinii. Incarcare lenta, dar suficienta. La viitoarea masina (electrica) cand voi avea nevoie de incarcare rapida voi merge la „benzinarie”.

    • 10 stații? In București sunt ușor peste 100 și asta abia acum. Relax. Și ăla cu fizica, mai calculează o dată că se poate face pe slow charging o sumă de mașini. Noaptea bate vântul și merge nuclearul in gol degeaba oricum așa că…

  5. fara subventiile generoase de la stat din banii tuturor audi ar da faliment in 6 luni cu masinile lor electrice :))

    • diesel putere si jean romanasu deja a facut strategia nemtilor cu falimente si banii tuturor

      nene esti probabil esti vreunul din marii manageri vizionari ai lumii , ca musk .. stai ca si asta e electric .. de esti asa convins ca neamtu’ nu-si va lua masina electrica

  6. Acu e momentul cocalarilor sa ia ieftin audi diesel si sa le aduca in Romania

  7. „Eine Audi-Sprecherin sagte auf Anfrage der Süddeutschen Zeitung, das Unternehmen äußere sich nicht zu Spekulationen.”

    De pilda este o diferenta intre:
    „… Ungaria va ataca Romania !”
    și:
    „unu a spus la beție ca Ungaria va ataca Romania !”

  8. Tesla fangays? Anything to say?

  9. Cocalarii nu sunt afectați ca mai sunt pe piața sute de mii de Audi-uri 1.9tdi conduse de bunicuțe în Germania.

  10. Stați liniștiți, în România vor mai circula cazane doua decenii (cel puțin) de acum înainte.
    Un Audi Diesel produs in 2026, își va găsi “fericitul” proprietar în România, prin anul 2035 🤣

    • Nu cred, asa proaspăt, de 9 ani… Asta e pentru manelisti si vedete tv locale, saracii Poate prin 2045 il iau pe ala de 2026..

    • Faraoane…nu te agita atât!! Ești liber oricând să îți iei un căcat de mașină electrică cu care sa faci constanta/Timișoara în 3 zile(că trebuie să stai și cu orele la încărcat) sau să o duci pe tren până atunci…
      Ori îți iei hârb electric pentru plimbat prin oras și mergi cu trenul in alte părți…
      După mintea astora ca voi ar trebui și avioanele sau rachetele sa fie full electrice..ce atât combustibil fosil…

    • Nem tudom, exista tehnologii de incarcare rapida care iti incarca masina la 60% in 30 min. Vei merge si tu intr-o parcare dotata cu incarcatoare, faci un chisu, mananci un senvici, iti dezmortesti picioarele si apoi continui drumul pana la destinatie. Absolut niciun deranj, niciun timp mort, comparat cu varianta pe motorina.

    • constanta -timisoara 600km un tesla face drumu asta fara sa opreasca si ii mai raane 50 de km sa dea o tura prin oras
      dar oricum opresti o data la un drum de asta

    • Incarcare rapida 60% in 30 min (exista tehnologia) in timp ce mananci un senvici, mergi la toaleta si iti dezmortesti picioarele. Asta la ce permite stadiul actual al tehnologiei. Pana in 2026 se vor mai face progrese.

    • Am un amic care și-a luat un Smart electric. Autonomie: vara 30 grade, aer condiționat full 120 – 130 de km, iarna, ger și viscol încălzire continua 80-90 de km. Asta fara să-i de-a blană. Are și un amic cu Tesla – deh, unii plătesc și un tribut pentru sistemul cei scoate din foame – care într-o zi cu ger și viscol s-au dus la Bacău. A ajuns lîngă Bacău. Aventura căutării unui cablu a fost traumatică.

    • Stanuleț mama…ne pui și nouă un preț de tesla?…tu cate tesla ai acasă?

  11. Am curaj să pariez că tehnologia viitorului
    va fi hidrogenul și mașinile electrice cu baterii.

  12. „Von 2026 will Audi den A3 und den A4 nur noch mit Elektromotor anbieten.”

    Doar modelele A3 si A4 din 2026, restul „poate in 10 ani”. Traduceti corect data viitoare.

  13. Valoarea pe piata de capital:
    Tesla: 593 miliarde $
    Toyota: 259 miliarde $
    Volkswagen: 174 miliarde $
    Ford 59 miliarde $
    Volvo 54 miliarde $
    Si nu uita ca 7 miliarde de oameni mor din cauza poluarii aerului cu microparticule, (sa nu se confunde cu ”poluarea” cu dioxid de carbon care e alta mancare de peste) poluare din care aproximativ 20% e generata de masinile cu fum.

    • Haha, buna gluma, Tesla e un pump-and-dump, asteapta sa se sparga bula si vei vedea care e „valoarea”! Daca Melon Fusk nu mai twiterreste o saptamana, scade la 50% :))))

  14. Audi, cît timp o să fac pînă în Berlin?

    • Cam de cate ori pe saptamana mergi pana la Berlin?

    • Niciodată dacă faci pana prostului la departare de o cladire sau curentărie. Că doar nu o să stai pe marginea drumului cu cablu in mână scuturând fișa. Nimeni nu va opri și o să-ți strige „Huooo, Perversule!”

  15. Haha noroc ca motoarele Diesel tin sute de mii de kilometri!
    Si mai exista si Skoda ,Seat care sigur nu va renunta la Diesel.Din pacate au motoare cam mici de 2 litri!Pacat ca n au mai bagat si de 3 litri cum au fost cele de 2,5 tdi si 2,7 benzina pe superb
    Bun si 2 litri cu 200 PS fata de o râşniță electrica!

  16. O gramada de ecologisti care asteapta pomana de la stat, platita din taxele alora cu masini vechi. Ironic, nu? Si care merg numai cu trenul si masina electrica in vacante, pentru ca avionul polueaza. Penibil!

    • zise el cu masina la mana a 7-a inmatriculata pe bulgaria.
      Nasoi astia „de are” bani si ii arunca pe hibride si altele cand ar putea lua 8 cazane cu aceiasi bani.
      D-aia n-ai tu bani ca la masinile electrice se da subventie. Dar stai, ai bani dar nu iti plac electricele d-aia iti iei numai audi nou.

  17. Audi este noua nokia. Sa vedem ce vor face cu miliardele de baterii peste 10, ei si altii carr vor vinde doar gunoaie electrice si conectate!

  18. Ar trebui dezvoltate și tehnologii de reciclare în aceleași timp cu producerea lor.

  19. Ce se incoarda cu commenturi toti mandrii posesori de dacia drujba: Bhaaaai cococalarilor cu bmeve si aidudu cu motoarili voastre mari…ce va luati mumu acuma…

    Ce destepti este noi,astia cu motoare de 5cai putere .
    O singura problema ar putea aparea.Fereasca sfantu’ sa ai nevoie de inca vreo 10 caluti in plus intr-o situatie critica,sau vreo ciocnire cu ceva…
    Da na …e cocalari aia cu masini care chair au motoare in ele…

  20. Meh, fără îndoială motorul electric este viitorul mobilității. Cum va fi stocat sau produs curentul, asta poate fi diversificat. Bateriile sunt abia la început iar fuel cell mai are pași de făcut.
    Dar diesel, adios, pariez pe asta.

  21. Fratilor usor cu pianu pe scari…viitorul mobilitatii nu e pe orizontala ci in 3D. Ce inseamna asta? Ca in loc sa stai la stop ca bou vei planifica ruta cu drona personala si te va duce ea la destinatie. Adio bombardieri, adio dizel, adio stat la bariera

  22. Viitorul e pe hidrogen, electricul va fi secundar și cine zice contrariul e un papake

  23. Si uite asa bogatii vor fi mai bogati primind subventii pentru masini electice iar saracii vor fi si mai saraci platind extraimpozite pentru masini diesel vechi dar de care poti trage 15 ani. Saracilor nici sa mai aduca o rosie un lapte de la tara nu le va mai renta.
    Apropo o sa vedem cum pica bateria la masinile electrice pe legendarele cozi de pe valea prahovei la sf de weekend.
    Luati trenul oameni din Bucale!

    • Ce sa tragi la un diesel vechi? Noxe pe nas?
      As intelege daca ai lauda ceva pe benzina.
      Dar tractoarele?!
      Ia-ti diesel nou cu uree daca esti „pa diezel”, dar costa si adblue.

  24. Idiotilor de mai sus: nu veti mai avea masini, infectilor!!!
    Flota de masini el. Si autonome per oras!

  25. Toata lumea vorbeste despre eco-mobility prin masinile electrice, dar nimeni, mai dar nimeni, parca ar fi toti legati la ochi, nu vorbeste despre “bisnita” din spatele statiilor de incarcare unde pretul kWh este atat de mare incat este mai rentabil sa mergi pe motorina. Majoritatea statiilor sunt facute cu fonduri europene cica sanchi eco/green iar curentul e cumparat/produs cu max 0.5lei/kWh iar la o astfel de statie pentru fast charge platesti 2lei/kWh. Pai degeaba da guvernu mii de oiro subventie pt masini electrice, pt resurse regenerabile cand se interpun bisnitarii care ma fac pe mine sa zic, mai bine iau un 2L TDI la mana a doua din ghermania care consuma 5l/suta …

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.