G4Media.ro

Asiguratori: Numărul accidentelor grave cu trotinete electrice s-a dublat anul trecut /…

Foto: Pexels.com

Asiguratori: Numărul accidentelor grave cu trotinete electrice s-a dublat anul trecut / ”Circa 9 din 10 accidente se produc din vina conducătorilor trotinetelor”

Numărul accidentelor de circulaţie în care sunt implicaţi utilizatorii de trotinete electrice este în creştere în ultimii ani, numai în 2022 fiind înregistrate în total 155 de accidente grave cu trotinete electrice, dublu faţă de 2021, potrivit Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR), informează Agerpres.

Organizaţia citează datele puse la dispoziţie de către Inspectoratul General al Poliţiei Române, potrivit cărora anul trecut au avut loc peste 1.250 de astfel de accidente, uşoare şi grave.

„Circa 9 din 10 accidente se produc din vina conducătorilor trotinetelor, printre principalele cauze numărându-se: abaterile de la respectarea regulilor de circulaţie, viteza neadaptată la condiţiile de drum, neacordarea de prioritate, neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers sau circulaţia pe sens opus. În 2022, au fost înregistrate în total 155 de accidente grave cu trotinete electrice, dublu faţă de 2021, când au fost raportate 75 de astfel de accidente, rezultând decesul a 8 persoane, rănirea gravă a 131 persoane şi rănirea uşoară a altor 5”, se precizează în comunicatul UNSAR.

Procentul mare de accidente rezultate din vina conducătorilor de trotinete se păstrează şi în cazul accidentelor uşoare. Practic, dintr-un total de 1.097 de astfel de accidente uşoare, 893 au fost produse din cauza utilizatorilor acestui tip de vehicule, soldate cu rănirea uşoară a 919 persoane.

„Utilizarea trotinetelor electrice oferă mobilitate în trafic, însă nu este lipsită de riscuri. De aceea, mai ales dacă ne uităm la rata în creştere a accidentelor cu trotinete, este important să fim cât mai atenţi în trafic, dar şi să apelăm la soluţii adecvate de protecţie, precum poliţele de asigurare”, a declarat Alexandru Ciuncan, preşedinte şi director general al UNSAR.

Potrivit UNSAR, mai mulţi asigurători au în portofoliu poliţe care oferă protecţie financiară şi pentru astfel de situaţii neprevăzute. Aşadar, în cazul în care o persoană care circulă cu trotineta electrică sau cu bicicleta accidentează pe cineva sau provoacă daune materiale, costurile rezultate pot fi preluate de un asigurător, în baza unei poliţe de răspundere civilă. În acelaşi timp, pentru cel vinovat, o soluţie eficientă în cazul în care este nevoie de îngrijiri medicale poate fi o poliţă de asigurare de accidente persoane, de sănătate sau de viaţă.

Înfiinţată în 1994, UNSAR reprezintă 21 de companii de profil care deţin o pondere de aproximativ 90% din piaţa locală de asigurări. Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federaţiei Asigurătorilor şi Reasigurătorilor Europeni – Insurance Europe.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. „…să apelăm la soluţii adecvate de protecţie…” ale buzunarelor (LARGI, INCAPATOARE) ale firmelor de asigurari. Nimic despre protectia sanatatii si vietii pietonilor (cele 8 victime ce credeti ca erau?) impotriva trotinetistilor care circula pe trotuar cu 50 – 60 km/h (daca nu credeti, va recomand eu 2 – 3 locuri unde se fac „liniute”…). Nici ca sofer nu esti protejat, risti sa ai neplaceri cu legea pentru trotinete care te depasesc pe dreapta, traverseaza aiurea, etc. N-as fi scris comentariul daca articolul era semnalizat ca advertorial. Dar asa, ar fi corect sa scrieti si despre alte aspecte legate de riscurile utilizarii trotinetelor, nu sa va limitati la citate din UNSAR.

  2. O natiune fara respect elementar fata de cel de langa, fara cei 7 ani de acasa, fara scoala si plina de hAurolaci are libertatea de a merge pe trotinete electrice, masini, etc cu politie care doarme in parcari de mall-uri. Ce om normal la cap asteapta alt rezultat final decat cel in care numarul de copii loviti pe trotuar creste, masini lovite de trotinetisti care apoi pleaca mai departe, batrani loviti prin parcuri, trotinete abandonate in mijlocul trotuarelor sau bulevardelor? Si in incheiere, totusi „trotinetistul turmentat”, rusofilul platit de haur care facea propaganda rusnaca pe aici, este inca in viata din pacate

  3. Ca să fie lăsate să circule aceste mizerii periculoase trebuie că-și iau dreptul niște gherțoi de politicieni.