G4Media.ro

Arad: Modernizarea căii ferate pe ruta Arad-Timişoara-Caransebeş va costa aproximativ opt miliarde…

Arad: Modernizarea căii ferate pe ruta Arad-Timişoara-Caransebeş va costa aproximativ opt miliarde de lei, iar la final durata de deplasare cu trenul se va înjumătăţi

În prezența premierului Ludovic Orban, liderii administrației locale din Arad au prezentat, sâmbătă, proiectul modernizării căii ferate Arad-Timişoara-Caransebeş, chiar în Gara Arad.

Modernizarea căii ferate pe ruta Arad-Timişoara-Caransebeş, lucrări ce au fost împărţite în patru loturi, va costa aproximativ opt miliarde de lei, iar la final durata de deplasare cu trenul se va înjumătăţi, urmând ca viteza maximă de circulaţie să fie de 160 kilometri pe oră.

Reprezentanţi ai CFR au arătat că modernizarea presupune inclusiv dublarea liniei, care în mare parte din traseu este simplă.

Viteza comercială va creşte la o medie de 125 km/h, faţă de 59 km/h în prezent, şi va putea fi atinsă o viteză maximă, pe noua cale ferată, de 160 km/h.

Conform prezentărilor făcute de autorităţi, durata de parcurgere a distanţei dintre Arad şi Timişoara va scădea la 28 de minute, faţă de peste 60 de minute în prezent, iar între Arad şi Caransebeş va ajunge la 77 de minute, faţă de 153 de minute în prezent.

Proiectul este împărţit în patru loturi, pe cele două dintre Arad şi Timişoara lucrările urmând să coste aproape 4 miliarde de lei. La o sumă similară se va ridica costul modernizării pe celelalte două loturi până la Caransebeş.

Traseul căii ferate va fi uşor modificat, între Arad şi Timişoara, pentru a se elimina curbele strânse şi a permite astfel viteze de deplasare mai mari. Din această cauză, noua linie ferată dintre cele două oraşe va fi mai lungă cu aproape opt kilometri. Calea ferată nu va mai traversa municipiul Arad, urmând să ocolească prin localitatea Vladimirescu, în zona căreia va fi construit un nou pod peste Mureş şi se va face racordul la vechiul traseu.

Autorităţile estimează că lucrările vor fi finalizate peste trei ani, relatează Agerpres.

Sursa Foto: Agerpres

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Blablabla… cand lei, cand euro, cand cu/fara tva
    Spuneți sursa de finantare.
    Si metroul din Drumul Taberei direct până in Pantelimon tot in loturi l-au dat si dupa 10 ani doar primul e gata

    • *sursa principala de finanțare

      Am auzit ca Orban a avut o viziune ca dupa ce scapam de PSD vom avea ani buni de pace.
      Normal, daca-i lasi in pace sa-si vada de banii furați – va fi. Daca nu – nu

    • Arad-Timisoara-Caransebes?!?
      Nu pot fiai kult de 200 km. Deci ar veni cam 400 milioane per.km. Cam scump, daca ma intrebati mine….

    • Marius, ar fi bine sa îți refaci calculele

  2. Vorba evreului, nu tot ce e scump e bun, dar ce e bun sigur scump.

    • Cavoul unde-și ascundea Vâlcov banii?

  3. Și câți merg cu trenul ăsta ca să știm și noi dacă au meritat banii?

    • @Realu’ bună întrebare. Să fiu puțin răutăcios, o singura persoană, dl Vela când merge din Caransebeș, unde-a fost primar, la Timișoara.

    • Nu prea cred că merită banii. Se puteau gasi ușor alte solutii pt a se crea o zonă metropolitană ARAD= TIMISOARA . Din fața casei mele din Arad, pînă la intrarea in Timisoara dinspre autostrada A1 fac exact 17 minute . Cronometrat ! Banatul a rămas f mult în urmă privitor la investițiile bugetate de stat. Totul a înghițit ARDEALUL , împlinindu-se visul unguresc de a fi… buricul României, de unde să se ”distribuie ” totul . Ce contează că MOLDOVA geme de subdezvoltare, ” OCCIDENT ” … să fie ! Să nu mai vorbesc de județul CARAȘ SEVERIN că …m-a pucă damblaua. Din judet puternic industrializat de peste 100 de ani , a devenit totul o ruina UE ! Cred că nu există vreo localitate în care să nu fi plecat mai mult de jumătate . Si este ȘI A FOST un județ MULTINAȚIONAL PRIN EXCELENȚĂ ! Să trăiți și s-auzim de bine despre PARTIDUL MEU și GUVERNUL MEU ! Pe cai și la bună auzire !

  4. E plina Romania de proiecte. Unele au schite deja, sunt pe foi, altele sunt doar vorbe. Cred ca asta e doar vorbe. Sper sa ma insel, dar seamana cu celelalte proiecte: e fabulos si e dinaintea alegerilor….

    Intretimp Timisoara-Bucuresti 12 ore cu trenul sau 6-7 cu masina, daca esti sprinten.

  5. După cum se observă planul merge strună.
    Autostrazi și căi ferate doar în Ardeal.
    Moldova ioc , Oltenia ioc, Muntenia ioc.
    Toate investitiile în Ardeal .
    De exemplu segmentul predeal Brasov bate pasul pe loc de 10 ani.
    De la Bucuresti la Iași ( 440 km) se fac aproape 7.30 ore cu trenul.
    Nemții știu de ce.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.