G4Media.ro

ANRE anunță controale la principalii furnizori de energie electrică și gaze /…

Sursa foto: Pixabay

ANRE anunță controale la principalii furnizori de energie electrică și gaze / Cum trebuie să acționeze clienții care au neclarități privind facturarea

Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) anunță că a demarat controale la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale și face recomandări pentru clienții care au neclarități privind facturarea.

Comunicatul ANRE:

ANRE a demarat acțiuni de control la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale pentru a verifica următoarele aspecte:

  • respectarea obligației privind emiterea de facturi care să cuprindă informații corecte, transparente, clare și complete referitoare la plafonarea prețului final al energiei electrice și al gazelor naturale precum și consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensației;
  • respectarea obligației de transmitere, in termenul legal, a răspunsului la reclamațiile consumatorilor referitoare la facturi și plata compensațiilor aferente în cazul depășirii termenului;
  • respectarea obligației de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului şi transmiterea acesteia clientului final în termenul legal;

Furnizorii de energie electrică verificați sunt: ELECTRICA FURNIZARE, EON ENERGIE ROMÂNIA, HIDROELECTRICA, ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, CEZ VÂNZARE, TINMAR ENERGY.

Furnizorii de gaze naturale verificați sunt: ENGIE ROMÂNIA, EON ENERGIE ROMÂNIA, ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, PREMIER ENERGY, ENERGIA GAS & POWER, GAZ VEST.

Cum trebuie să acționeze clientul final dacă are neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale?

Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări, acesta având obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

Recomandăm clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

  • să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;
  • să solicite citirea lunară a contorului;
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis
  • să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;
  • să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

Reamintim că Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) rămâne la dispoziția clienților finali cu informații privind liberalizarea piețelor de energie, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, precum și facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, acordate prin intermediul liniilor telefonice de tip „Call-center”, ce pot fi apelate la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele) și la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal in reteaua Telekom, apelabil din toate rețelele).

De asemenea, consumatorii pot depune petiții pentru aspecte care țin de încălcarea cadrului de reglementare și a legislației primare incidente, prin intermediul rubricii Petiții pusă la dispoziție la pagina noastră de internet http://www.anre.ro/ro/contact/depunerea-unei-petitii.

sursa foto: Pixabay

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Doar o comisie parlamentara ar destructura mafia ANRE.

  2. Rușine duetului USL-AUR in care unii se fac că dau compensări și când nu se dau se fac că ar controla (USL) și ceilalți (AUR) se prefac a critica, la fel cum făcea PNL înainte de a se uni cu PSD!
    Nu mai votați PNL, PSD, AUR !!!! Toti sunt înțeleși intre ei!
    Doar cei in care dau toți vor să schimbe ceva, dar cred că sunt prea buni pentru români!

    • Nume*: Nu ati vrut bai sa stati la masa bogatilor UE ? Mancati frimituri si strangeti din dinti. Este prea inalta „masa” la care v-ati asezat, mullt, mult prea inalta.

    • Nume*: USR lipseste din lista. Astia era sa ma dea afara de la serviciu?

    • Dolofan, era să te dea afară de la job pentru că ești indolent!

    • Ce vina are ue ca la noi institutiile statului exista doar cu numele si conducerea lor este paralela cu institutia, politica a intrat in „partea tehnica” si rezultatele le suportam cu totii

  3. @Daniel ,Poporul a vrut UE .
    Numai că între timp tot Poporul votează de 32 PSD .
    Problemă e mafia PSD în România .

  4. Controale anunțate?

  5. G4, probleme, cenzură, sau ce?!

  6. Hotie,manipulare,abureala.Ne fura la facturi pe fata.Am consumat 213 m3 de gaz pe decembrie.Si am primit factura necompensata.Pe decembrie limita este de 250 m3.Ei spun ca am depasit consumul zilnic.Pai daca a efectuat citirea pe 20 decembrie.Asa au scurtat cu 8 zile luna.Ne batem cu morile de vant.

    • @Elena Godeanu: Inteleg stimata doamna ca nu va mai este pe plac guvernarea „de dreapta”? NU va place LIBERALIZAREA preturilor la energie si gaze – pe o piata unde nu exiata concurenta-, liberalizare ce a creat doar firme care încasează banii de la fraieri la cît vor ei să fie prețul ? Grabiti-va sa prindeti o rulota, caci in case , guvernarea „de dreapta” nu ne va mai permite a locui. „GHINION” 66%. pentru romani.

  7. Pentru ultima dată mai incerc!
    Trebuie sa cerem schimbarea legislației actuale care permite funcționarea acestor instituții așa-zis autonome sub control parlamentar ca reale state în stat.
    Controlul comisiilor parlamentare este absolut formal, practic lipsește!
    Nefiind în nicio subordine adevărată, aceste entități de reglementare și control își permit să abuzeze fără limite după ce au uns pe cine trebuie, adică pe cei care îi numesc la conducere.

  8. Analist financiar pt siteul Digi 24-facturile romanilor la gaze si energie au fost umflate si cu 340%-vor ajunge sa traiasca inghesuiti intr-o singura camera incalzita si iluminata ca inainte de 89.Jurnalistul Dragos Patraru pe paginile de facebook si instagram semnaleaza un nou jaf mascat-banii pe care trebuie sa-i plateasca romanii pt facturile umflate nu au un cont valid si nu se stie unde se vor duce acesti bani