
ANPC: Susţinem activ crearea aşa-numitelor „Rafturi Româneşti” în marile reţele comerciale / ”Din păcate, frauda de origine rămâne un fenomen prezent în întreaga Europă”
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) susţine activ crearea „Rafturilor Româneşti” în marile reţele comerciale, dedicate exclusiv produselor de origine românească verificată, ceea ce ar ajuta nu doar la o alegere conştientă a consumatorului, ci şi la dezvoltarea unui mecanism de descurajare a fraudei de origine, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
„Am avut plăcerea să particip la conferinţa „Investiţii în agricultură – strategie pentru viitor”, un eveniment important dedicat viitorului agriculturii româneşti. Am subliniat faptul ca înţelegem pe deplin aşteptările consumatorilor români, care aleg cu încredere produsul autohton, nu doar din patriotism economic, ci şi din convingerea că aleg calitate, prospeţime şi sustenabilitate. Din păcate, frauda de origine rămâne un fenomen prezent în întreaga Europă, iar România nu este ocolită. În mod special în categoria produselor alimentare, cu preponderenta la carnea de porc – unde oferta internă este în continuare limitată – consumatorii întâmpină dificultăţi reale în a identifica cu uşurinţă produsele româneşti la raft”, a scris joi directorul general al ANPC, Paul Anghel, pe pagina sa de Facebook.
Acesta a transmis că, în context, ANPC acţionează pe mai multe planuri. Astfel, prin controale tematice, sunt verificate trasabilitatea produselor, conformitatea etichetării şi respectarea legislaţiei europene privind informarea corectă a consumatorului şi sunt sprijinite măsuri concrete de orientare şi informare a consumatorului.
„Una dintre soluţiile pe care le susţinem activ este crearea aşa-numitelor „Rafturi Româneşti” în marile reţele comerciale. Vorbim despre spaţii clar semnalizate, dedicate exclusiv produselor de origine românească verificată – cu etichete distinctive, eventual coduri QR de trasabilitate şi elemente vizuale uşor de recunoscut. Aceste rafturi nu doar că facilitează alegerea conştientă a consumatorului, dar creează şi un mecanism de descurajare a fraudei de origine – fiindcă un produs care nu îşi poate dovedi provenienţa nu poate fi expus acolo”, a mai scris Anghel pe pagina de socializare.
Astfel de iniţiative funcţionează deja în alte state europene: în Polonia – cu marca „Produkt Polski”, în Italia – prin reţeaua „Campagna Amica”, sau în Franţa -„Coin des producteurs locaux” cu zonele dedicate producătorilor locali, a precizat directorul general al ANPC în postarea sa.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank