Home » Anchete » ANALIZĂ. Populismul, fructul intervenției statului în economie. De ce controlul prețurilor de către stat atrage altă intervenție asupra prețurilor și un eșec

ANALIZĂ. Populismul, fructul intervenției statului în economie. De ce controlul prețurilor de către stat atrage altă intervenție asupra prețurilor și un eșec

ANALIZĂ. Populismul, fructul intervenției statului în economie. De ce controlul prețurilor de către stat atrage altă intervenție asupra prețurilor și un eșec
Sursa foto: Ministerul Agriculturii
Ascultă articolul

Rata ridicată a inflației generată de crizele din ultimii ani și intervenția băncilor centrale pentru diminuarea impactului marii crize financiare și economice din 2008 a afectat întreaga populație, dar mai cu seamă consumatorii cu venituri mici și medii reducând posibilitățile lor de a-și plăti facturile și a-și asigura traiul zilnic. Puși în fața efectelor propriilor decizii, politicienii din toate țările, mai mult sau mai puțin populiști, au identificat o soluție pentru atenuarea efectelor creșterii prețurilor produselor de bază, utilităților și chiriilor printr-o nouă intervenție a statului în sensul plafonării prețurilor sau numai a adaosurilor comerciale ale rețelelor de magazine și procesatorilor.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Politicienii români au intrat în această nouă horă a măsurilor care tratează efectele și nu cauza prin introducerea limitării adaosurilor comerciale puse de către rețelele de magazine de vânzare cu amănuntul la o serie de produse de bază în vederea atenuării impactului creșterii prețurilor asupra populației cu venituri mici din România. Astfel, pe fondul unei rate a inflației în relativă scădere, politicienii aflați la guvernare clamează succesul măsurii și inteligența lor economică. În fapt, impactul limitării adaosului comercial pentru o serie de produse de bază are mai mult efecte negative decât pozitive, deși ele nu se dezvăluie clar pentru marea majoritate a populației.

Primul efect al acestei măsuri este majorarea adaosului comercial la alte produse vândute întrucât comercianții, la rândul lor, se confruntă cu creșterea costurilor asociate vânzării mărfurilor determinate direct, pe de o parte, de alte intervenții ale statului în economie prin majorarea salariului minim și a unor taxe și impozite, și, pe de altă parte, indirect, prin majorarea costurilor de transport, depozitare și a utilităților din cauza fie a lipsei infrastructurii, fie a măsurilor de intervenție ale statului menționate anterior.

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole