Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Noua ordonanță de urgență privind plafonarea și compensarea prețurilor energiei aduce unele măsuri așteptate și necesare, dar prevederile sale includ „numeroase elemente discutabile, improvizate sau de-a dreptul bizare, cu consecințe neprevăzute”, arată Energy Policy Group, think-tank specializat în politici energetice și strategie energetică, într-o analiză a OUG 119/2022 transmisă Economedia. Cel mai probabil, noile reglementări vor genera disfuncții în sistemul energetic, iar lipsa corelării sale cu planurile Uniunii Europene și probabilele încălcări ale legislației comunitare riscă să ducă la proceduri de infringement, subliniază Radu Dudău, director EPG. Experții prevăd „viață scurtă” pentru această ordonanță de urgență, luată fără o consultare serioasă cu piața și specialiștii și din care transpar „reflexe anti-piață” ale autorilor.
Guvernul a publicat pe 1 septembrie OUG 119/2022, care aduce o serie de schimbări radicale în funcționarea pieței de energie, pentru perioada 1 septembrie 2022 – 31 august 2023. Adică după mai bine de o lună de agitație în spațiul public cu privire la iminenta modificare a OUG 27/2022 privind măsurile de plafonare a prețului energiei la consumatorii finali pentru intervalul 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, după cum notează EPG. După cum au subliniat și alți observatori și jucători din piață, măsurile sunt introduse cu puțin timp înainte de anunțatul summit al miniștrilor energiei din Uniunea Europeană, pe 9 septembrie, care își propune adoptarea unor mecanisme comune de reglementare la nivel european, ceea ce este esențial într-un cadru de piață energetică integrată.
EPG trece în revistă măsurile luate până în acest moment.
Citește integral pe economedia.ro