Home » Economie » ANALIZĂ. Drumul către creștere economică: PIB-ul pe cap de locuitor este cu 25% mai mare în județele care au cel puțin un tronson de autostradă față de județele fără autostradă. Cum arată harta României la infrastructură și PIB? (GRAFIC)

ANALIZĂ. Drumul către creștere economică: PIB-ul pe cap de locuitor este cu 25% mai mare în județele care au cel puțin un tronson de autostradă față de județele fără autostradă. Cum arată harta României la infrastructură și PIB? (GRAFIC)

28 sept. 2023
ANALIZĂ. Drumul către creștere economică: PIB-ul pe cap de locuitor este cu 25% mai mare în județele care au cel puțin un tronson de autostradă față de județele fără autostradă. Cum arată harta României la infrastructură și PIB? (GRAFIC)
Ascultă articolul

Studenții, baza de potențiali angajați și infrastructura (nu neaparat în această ordine) sunt de obicei printre primele elemente pe care le enumeră orice investitor când își explică decizia în alegerea unei destinații la inaugurarea ori extinderea unei afaceri în România. Economiștii fac acum o legătură, în cifre și hărți, între drumuri și economie: datele arată că lungimea autostrăzilor pe județe se corelează cu dezvoltarea economică a acestora. Mai precis, PIB-ul pe cap de locuitor este cu 25% mai mare în județele care au cel puțin un tronson de autostradă față de județele fără autostradă, iar dacă includem în ecuație și municipiul București, diferența este de +36%, arată datele centralizate de echipa de economiști a Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) a UBB din Cluj, care derulează proiectul de cercetare Romanian Economic Monitor. În ceea ce privește „viteza” de dezvoltare, datele de până acum arată că rețelele de drumuri cresc extrem de lent în România, pe „cioturi” de infrastructură mare: România a reușit, până acum, să construiască în medie mai puțin de 45 de kilometri de autostradă pe an.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Date din Analiza Romanian Economic Monitor:

  • PIB-ul pe cap de locuitor este cu 25% mai mare în județele care au cel puțin un tronson de autostradă față de județele fără autostradă
  • Celelalte țări din regiune stau mult mai bine la capitolul lungimii totale a autostrăzilor raportată la suprafața țării
  • România a reușit, până acum, să construiască în medie mai puțin de 45 de kilometri de autostradă pe an
  • Lungimea totală actuală a drumurilor de mare viteză este de 1008,55 km, adică 1009 km cu rotunjire.
  • Alături de aspectele privind siguranța rutieră, infrastructura are o contribuție semnificativă și la dezvoltarea economică a țării.
  • Infrastructura joacă un rol esențial în atragerea investițiilor străine.

„Sărbătoarea” drumurilor: România a atins în acest an borna de 1000 de km (Ungaria avea 1800 km încă din 2021)

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole