G4Media.ro

ANALIZĂ Din 24 de elevi intraţi în clasa I în anul 2005,…

ANALIZĂ Din 24 de elevi intraţi în clasa I în anul 2005, doar 10 au luat Bacalaureatul 12 ani mai târziu. Mediul economic: Ne plângem de lipsa forţei de muncă, de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva

Din generația celor născuți în 1999, care a intrat în învățământul primar în anul 2005, s-au pierdut, nu s-au prezentat, au abandonat școala sau nu au luat Bacalaureatul 58% dintre elevi, pe parcursul celor 12 ani de școală. Asta arată o analiză făcută de Departamentul de Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României. “Acum sunt multe idei de a schimba acest Bacalaureat, problema nu este să schimbăm examenele, ci este cum pregătim copiii să se ducă cu curaj și cu succes la toate examenele din viața lor”, a declarat Măriuca Talpeș, coordonatoarea Grupului pentru Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României.

Generația copiilor născuți în 1999 numără 234.600 de copii, arată datele oficiale de la Institutul Național de Statistică, citate de Ministerul Educației. Dintre aceștia, s-au înscris în clasa I în anul școlar 2005-2006 un număr de 226.324 de copii. Între numărul de născuți în generația aceasta și numărul celor înscriși la școală este o pierdere de doar 8.276 de copii, adică 3,53%.

Citește analiza integrală pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Bine, dar chiar avem nevoie de o nație de intelectuali, cu Bacalaureat luat?
    Germania nu e axată pe chestia asta și uite unde a ajuns…

    • Nu stiu pe unde ai umblat tu in Germania, dar pe categoria de varsta 30-35 de ani, 34% din nemti au studii superioare vs doar 26% din romani. Asta in conditiile in care noi oricum avem fabricile de diplome…
      Si cred ca scolile lor vocationale, alternativa la liceu + Bacalaureat, sunt mult mai serioase decat liceele tehnologice din Romania.

      Poate ca nu om avea nevoie de o natie de intelectuali (in realitate avem foarte putini intelectuali si multi idioti cu diploma), dar numai #ciumarosie are nevoie de o natie de imbecili…

  2. Fiindca s-a pornit de la o premiza falsa: toti TREBUIE sa fie egali!
    Ceea ce nu este niicidecum chivalent cu „tuturor sa li se acorde sanse egale, iar fiecare sa si le valorifice”.
    Pentru ca nu li s-a acordat sansa sa iasa din sistem la un moment convenabil, toti copii (sau aproape toti – unii sunt trecuti la abandon scolar, desi acesta e pus mai mult pe seama situatiei sociale) au ramas in sistem pana la sfarsit desi nu aveau niciun scop…
    40% este un procent chiar onorabil, daca te raportezi la populatie ca ceva viu si eterogen, nu ca la un grup care ar avea drept singur scop in viata sa ia bacalaureatul.
    Poate ca procentul ar putea fi ceva mai mare, daca s-ar acorda sanse unora sa-si aleaga un drum in viata, pe propriile picioare mai devreme decat sfarsitul liceului, daca s-ar deschid porti pe parcurs pentru cei care cred ca pot face si altceva decat sa piarda timp din viata urmand cursurile liceului fara niciun scop.
    Intre un copil care a ales sa-si faca un drum invatand si practicand o meserie care ii da siguranta zilei de maine si altul, care „a ales” din inertie, sa continue liceul fara vreun plan, respectul meu se indreapta catre primul.
    Chiar si intre cei 40% „bacalaureati” sunt destui dezorientati si inutili. Poate ca prezenta lor i-a demoralizat pe unii dintre ceilalti 60%, ocupand un spatiu doar pentru a da iluzia parintilor ca nu sunt „pe dinafara”.