Home » atributii » ANALIZĂ De ce vor liberalii să scoată taxa de pod de la Feteşti, pe Autostrada Soarelui. Cât încasează Compania de Drumuri din taxele de pod de la Feteşti şi Hârşova şi unde se duc banii / Sistem de taxare la Podul peste Dunăre de la Brăila

ANALIZĂ De ce vor liberalii să scoată taxa de pod de la Feteşti, pe Autostrada Soarelui. Cât încasează Compania de Drumuri din taxele de pod de la Feteşti şi Hârşova şi unde se duc banii / Sistem de taxare la Podul peste Dunăre de la Brăila

ANALIZĂ De ce vor liberalii să scoată taxa de pod de la Feteşti, pe Autostrada Soarelui. Cât încasează Compania de Drumuri din taxele de pod de la Feteşti şi Hârşova şi unde se duc banii / Sistem de taxare la Podul peste Dunăre de la Brăila
Sursa foto: Ministerul Transporturilor
Ascultă articolul

Liberalii nu renunţă la eliminarea taxei de pod de la Feteşti pe Autostrada Soarelui, propunerea fiind reluată chiar de ministrul demis al Finanţelor, Dan Vîlceanu care ocupă şi funcţia de interimar la Transporturi. Joi, la deschiderea Salonului Auto Bucureşti, Vîlceanu a anunţat că proiectul de lege pentru eliminarea taxelor de pod de la Feteşti – A 2 şi Giurgeni pe Drumul Naţional 2 A are sprijinul tuturor partidelor, desi USR-PLUS s-a opus în mandatul lui Cătălin Drulă pe motiv că nu s-a stabilit cum se compensează încasările de cel puţin 150 de milioane de lei/an, bani care merg la întreţinerea autostrăzii A 2 : ,,Ştiţi că în acest moment există această dorinţă, a tuturor, pentru desfiinţarea taxei de pod de la Cernavodă. Proiectul de lege din Parlament este într-un stadiu destul de avansat, din câte cunosc. Deci, sunt tot felul de taxe puse de-a lungul timpului care nu au la bază un principiu general pentru toată lumea, astfel încât toţi să ştie ce trebuie să plătească. Din câte cunosc, iniţiativa din Parlament este susţinută de toate grupurile politice” a precizat, ministrul interimar, Dan Vîlceanu.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Proiectul de Lege pentru eliminarea taxelor pentru podurile Dunărene (cu excepţia celui de la Giurgiu – Ruse administrat în comun cu partea bulgară) a fost aprobat în vară în Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor şi merge la vot în Plen, după ce a trecut şi de Senat. Iniţiatorul proiectului, deputatul PNL de Constanţa Bogdan Huţucă argumenta că peajul înseamnă, de fapt, o dublă taxare : „Această taxă este una discriminatorie. Ea nu se justifică, deoarece șoferii oricum achită rovinieta pentru folosirea drumurilor naționale. Nu este corect ca unii români să plătească suplimentar aceeași taxă. Românii care trec peste podurile Cernavodă – Fetești și Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din rațiuni pur financiare. Prin eliminarea acestei taxe sprijinim indirect atât antreprenorii, în special transportatorii, cât și angajații constănțeni. Pentru a avea o economie puternică și sănătoasă trebuie să înlăturăm bariere din calea antreprenorilor”, a precizat într-un comunicat deputatul Huțucă, șeful PNL Constanța.

De cealaltă parte, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea în vară că, eliminarea taxelor de la Feteşti şi Giurgeni ar ,,văduvi” bugetul CNAIR de 150 de milioane de lei, bani care sunt folosiţi pentru întreţinere : ,,S-a spus că ar fi o dublă taxare. Același lucru se petrece și în alte state europe, ca de exemplu Austria. Eliminarea taxelor ar văduvi bugetul CNAIR de 150 milioane de lei – 120 milioane lei pe an la Fetești și 30 de milioane la Giurgeni – Vadu Oii. Am cerut amortizat pe 5 ani investițiile în autostrada A2 pentru a o ține funcțională și se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani încasați se întreține autostrada. În acest moment, cu un buget dificil din cauza crizei economice, nu cred că este oportună eliminarea unei surse de venit care se regăsește în drumurile reparate. Și am discutat și în coaliție”, explica fostul ministru, Cătălin Drulă. De menţionat că, desi a promis că elimină taxa de la Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse ( 3 Euro/autoturisme) pe jumătatea de pe partea română, Cătălin Drulă a amânat decizia, invocând că măsura trebuie luată, totuşi de comun cu partea bulgară.

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • Adevărul este ca noi cei din Dobrogea suntem discriminați prin faptul ca nu putem merge în restul tarii fără sa plătim ieșirea din Dobrogea, nu exista alternativa de ieșire fără plata, poate doar cea cu avionul sau elicopterul SMURD când e cazul. La fel se întâmplă și cu taxarea autorulotelor, rulotelor, sau a bărcilor care sunt sezoniere , alta umilință și alt abuz, făcut de autoritățile care nu se mai satura sa ne jecmanesca din toate pozitiile și formele. Ma mir ca nu au pus o taxa și pe corturile cu care pleacă turiștii la munte sau la mare ca și ala e un moft, nu? Scârbă și dezgust total fata de toate autoritățile romane, de la polițistul local și pana la președintele tarii.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole