Home » Articole » ANALIZĂ Constructorii din Turcia „cuceresc” autostrăzile României. Cum reușesc drumarii turci să câștige contracte de miliarde de euro

ANALIZĂ Constructorii din Turcia „cuceresc” autostrăzile României. Cum reușesc drumarii turci să câștige contracte de miliarde de euro

ANALIZĂ Constructorii din Turcia „cuceresc” autostrăzile României. Cum reușesc drumarii turci să câștige contracte de miliarde de euro
Sursa Foto Cengiz
Ascultă articolul

Asocierea de firme din Turcia MAPA-CENGIZ a câștigat și contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, un segment de 10 kilometri, din care 2 kilometri cu tuneluri. Este un contract de 1,3 miliarde de lei (aproximativ 260 milioane de euro) finanțat prin PNRR, asocierea celor doi constructori fiind singura care a depus ofertă, deși alte cinci companii și asocieri se calificaseră în etapa de licitație restrânsă: Alsim Alarko și Kolin (ambele din Turcia), Strabag (Austria), Pizzarotti (Italia), Terna (Grecia).

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • Conform instit abilitate DNA, alte parchelte, romanii (antrepenori)sunt hoți!!!
    Turcii și alți constructori din afara tarii sunt curați ca lacrima!

    • Andreievici, raspunsul corect este bacşiş. Pentru tine si ai tai se cheama şpagã.

  • prin serviciile lor secrete care colcaie Clujul de exemplu

  • Un mic ajutor (care nu se stie cat ii ajuta) dupa: atac cu vremea ( zapada ), asupra lirei, inflatie si „bomboana” agentiile de rating + experiment cu dobanda bancii centrale. Modelul se repeta concluzia … o trage fiecare

  • firmele romanesti nu pot construi ,
    va dati seama pe cine avem la conducerea tarii, numai tradatori
    …tonescule!!!!

  • Cea mai buna firma, peste toti strainii , este UMB Spedition.
    Pacat ca este singura.
    Daca mai aveam.doua sau trei ca ei sau pe acolo nu mai.aveau ce sa faca austriecii si turcii.
    De italieni si greci numai vorbesc

    • Iohannis și-a asigurat confortul , a promovat cu succes aristocrația bugetară , și este foarte interesat ca afacerile multinaționalelor să fie tot mai prospere în statul eșuat .

  • Totul a fost foarte simplu , prin distrugerea în totalitate a companiilor și a fabricilor românești , construcția se va face cu materiale din import . Este perfect adevărat ce a spus Iohannis „România stat eșuat ” .

    • Si Iohannis un presedinte epava!
      A facut ceva sa fie altfel?

    • Nu știu ce naibii așteptați de la tătucul președinte. Puneți mana și munciți, fiți întreprinzători nu putori întreținute de stat. Un om nu poate schimba mult , o nație da.

  • Turcia e in _ue? Cum de o duce asa bine inafara ue? Cum de produsele lor inunda piata ue?
    China e in _ue? Cum de o duce asa bine inafara ue? Cum de produsele lor inunda piata ue?

    • Ti se pare ca turcia o duce bine =)) ? stai pe un site de stiri degeaba. Iar despre china cum de o compari ? e mai mare ca europa.

    • Alte argumente proaste mai ai ?

  • Cam ce tunele s-au facut in Turcia:
    (Din lipsa de spatiu doar cele de peste 3000 m)

    Tunele duble de drumuri: (2 tunele x 2 benzi = 4 benzi):

    Rize (İkizdere) – Erzurum (İspir), Ovit Tunel – 2 x 14,346 m
    (Ca idee: Tunelul asta este cam cum intrii pe la Sinaia si iesi direct la Timisul de Sus).
    Giresun, Dereli-Şebinkarahisar, Eğribel Tunel – 2 x 5,910 m
    İstanbul, Eurasia Sub-apa Tunel – 2 x 5,400 m
    Çankırı (Ilgaz) – Kastamonu, Ilgaz Tunel – 2 x 5,391 m
    Artvin, Hopa (Çavuşlu) – Borçka (Çifteköprü), Tunel – 2 x 5,228 m
    Bayburt (Aydıntepe) -Trabzon (Araklı), Salmankaş Tunel – 2 x 4,150 m
    İzmir-Manisa, Sabuncubeli Tunel – 2 x 4,085 m
    Ordu, Perşembe-Fatsa, Nefise Akçelik Tunel – 2 x 3,825 m
    İstanbul, Çamlıca-Libadiye Tunel – 2 x 3,690 m
    Ordu Ring Road, Boztepe Tunel – 2 x 3,313 m

    Tunele special de auto-strada (2 tunele x 2 benzi=4 benzi):

    KMO 5. Section, Kocaeli T2 Motorway Tunel – 2 x 4,159 m
    İstanbul Habibler-Hasdal, Cebeci Motorway Tunel – 2 x 4,005 m
    Bursa-Yalova, Orhangazi (Samanlı) Motorway Tunel – 2 x 3,591 m
    Bolu-Düzce(Kaynaşlı), Mount Bolu Motorway Tunel – 2 x 3,125 m
    İzmir(Belevi)-Aydın(Germencik), Selatin Motorway Tunel – 2 x 3,043 m

  • Ghiciți al cui consilier este un fost prim ministru al României. Ați ghicit! Al sultanului. Știe cum și știe unde să intervină. Simplu. Patriotism turcesc. Operațiile costă.

  • Dupa ce ca esti prost mai dai si din gura ca sa faci curent, scarnavie bolsevica ce esti.

  • Iohannis și-a asigurat confortul , a promovat cu succes aristocrația bugetară , și este foarte interesat ca afacerile multinaționalelor să fie tot mai prospere în statul eșuat .

  • De ce sa nu recunoastem ca firmele turcesti lucreaza mult mai bine decat multe din cele europene, cel putin cele care lucreaza in Romania.

    De exemplu, pe 2 loturi din cele 3 ale A0-inelul de sud lucreaza o firma turceasca iar avansul este foarte bun, au muncitori multi si utilaje multe in teren si chiar se vede progresul. Conform oficialilor romani chiar vor sa dea in folosinta un segment de 10 km dintr-un lot, intre DN5-DN6, pana la sfarsitul anului. Daca mentin ritmul actual cel mai probabil ca turcii vor termina la timp cele 2 loturi, adica 2023.

    Prin comparatie hai sa ne uitam la lotul 3 din acelasi A0-sud unde lucreaza europenii (greci) de la Aktor. Aproape ca nu lucreaza iar mai mult ca sigur nu vor da in folosinta lotul 3 care are termen de finalizare 2023. Cine este cat-de-cat preocupat de infrastructura stie cat de bine si cat de repede lucreaza cei de la Aktor, mai ales ca unul din tronsoanele autostrazii Sebes-Turda pe langa faptul ca au intarziat livraarea care cu chiu cu vai a fost deschis anul trecut in noiembrie mai mult din ratiuni de 1 Decembrie si de exercitii de imagine a noului guvern, nici in aceste conditii tronsonul respectiv nu este 100% functional in sensul ca pe anumite segmente se circula pe un sens pana cand constructorul remediaza ce ar fi trebuit prevazut inca din faza de proiect. Acelasi constructor european, Aktor, are intarzieri mari si pe zona feroviara, lucrand la modernizare coridorului IV feroviar.

    Alt constructor european care nu livreaza este o companie italiana, care lucreaza pe lotul 1 al drumului expres Pitesti-Craiova care este mult in urma, constructor care a si anuntat ca nu o sa fie gata la timp, asta in conditiile in care pe loturile 2 si 3 din acelasi drum expres lucreaza romanii de UMB si care lucreaza foarte bine si care au anuntat ca vor termina mai devreme cu cateva luni cele 2 loturi, astfel incat pe 40km intre Slatina si Bals sa se poate circula inca din anul acesta.

    Sunt si constructori europeni seriosi, de exemplu austriecii de la Porr care lucreaza pe lotul 1 din autostrada Sibiu-Pitesti si care au castigat definitiv si lotul 4 . Problema este ca cele 2 loturi pe care lucreaza si pe care vor lucra sunt relativ scurte, 13Km, respectiv 10km.

  • Cum reușesc?
    Ha, pe bune?
    La fel cum reușeau sa vîndă autobuze Tzatzei.

  • In Turcia sunt autostrazi peste autostrazi construite repede si solid. Daca actioneaza la fel, avem de castigat.
    Prostiile noastre ne apartin si nu e vina altcuiva. Ei au profesionisti experimentati, noi avem
    clientela de partid, ei construiesc canalul gigantic intre Marea Neagra si Marea Marmara, care permite deschiderea Marii Negre pentru oricine si depasirea cadrului Conventiei de la Montreux, noi captam pe furis paraurile de munte pentru uz personal etc.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole