Home » Economie » ANALIZĂ Căile ferate și autostrăzile din PNRR, la raport. Șantiere deschise pe doar 10% din lungimea autostrăzilor, iar la calea ferată și metrou nu este semnat niciun contract de proiectare și execuție

ANALIZĂ Căile ferate și autostrăzile din PNRR, la raport. Șantiere deschise pe doar 10% din lungimea autostrăzilor, iar la calea ferată și metrou nu este semnat niciun contract de proiectare și execuție

ANALIZĂ Căile ferate și autostrăzile din PNRR, la raport. Șantiere deschise pe doar 10% din lungimea autostrăzilor, iar la calea ferată și metrou nu este semnat niciun contract de proiectare și execuție
Sursa Foto : Cătălin Drulă/Facebook
Ascultă articolul

La jumătatea anului, Ministerul Transporturilor are șantiere deschise pe doar 10% din lungimea celor 4 autostrăzi „prinse” la finanțare prin PNRR, iar pe calea ferată încă nu a reușit să semneze niciun contract pentru modernizare de magistrale sau execuția celor două linii de metrou la București și Cluj Napoca. Din cele aproape 30 de miliarde de euro prin PNRR, Transporturile primesc peste 7,5 miliarde, domeniul cu cea mai mare alocare, dar și cu cele mai dificile provocări și riscuri, având în vedere slaba capacitate administrativă a Companiilor CFR SA, CNAIR și Metrorex de a derula proiecte majore în termenul contractual. În prima parte a analizei, Economedia prezintă situația proiectelor de infrastructură rutieră, iar în partea a doua urmărim proiectele de la calea ferată și metrou.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

La jumătatea anului 2022, în cursa contra-cronometru pentru respectarea jaloanelor din PNRR și mai ales termenul-limită de recepție, august 2026 se lucrează doar pe 42 de kilometri de autostradă (Autostrada Transilvania) și se pregătește intrarea în șantier pe alți aproape 50 de kilometri de pe A7 Ploiești – Buzău (primele două loturi), conform analizei Economedia. Pentru cele două mari proiecte de modernizare/reabilitare cale ferată, Cluj – Oradea respectiv Caransebeș – Arad, procedura de achiziție pe tronsoane este departe de perspectiva semnării contractelor de proiectare și execuție în timp ce pentru magistrala de metrou M4 Gara de Nord – Filaret nu are nici măcar garanția lansării licitației la sfârșit de vară. Puțin mai „avansat” este Metroul de la Cluj Napoca, termenul-limită pentru depunerea ofertelor fiind prelungit de mai multe ori, ultima dată stabilită fiind 8 iulie.

Cauzele întârzierilor diferă, de la includerea unor proiecte care nu sunt „mature” în PNRR (M4 București), evaluările peste termenul legal de 2 luni/prelungirile cauzate de numeroase clarificări/caietele de sarcini prost întocmite, ratarea licitațiilor (situația Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, cu risc major de pierdere a finanțării) sau contestațiile la CNSC și CAB (situația A7, prima secțiune).

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole