G4Media.ro

Admitere centralizată la facultate, pe baza rezultatelor la Bacalaureat? Un nou studiu…

Foto: Pixabay.com

Admitere centralizată la facultate, pe baza rezultatelor la Bacalaureat? Un nou studiu încearcă să vadă ce ar însemna o astfel de opțiune pentru educația din România

Ce ar însemna ca în România să fie introdus un sistem centralizat de admitere la facultate, bazat în principal pe rezultatele de la Bacalaureat și realizat pe o platformă digitală centrală? Un sistem care să înlocuiască felul actual prin care, în baza autonomiei universitare, fiecare universitate sau chiar facultate stabilește după cum crede de cuviință că trebuie să organizată admiterea? Opțiunea, folosită într-o mai mică sau mai mare măsură în unele state europene, este analizată într-un studiu publicat recent de UEFISCDI, organism care se ocupă cu finanțarea învățământului superior și a cercetării. 

  • Studiul prezintă o serie de avantaje pe care admiterea centralizată le-ar aduce, dar și o serie de provocări ce ar afecta în cascadă organizarea bacalaureatului și felul cum e conceput curriculumul. Iar documentul, declarat a fi unul care să susțină fundamentarea politicilor publice în domeniul educației, este prezentat într-un moment în care aceste aspecte urmează să fie decise deja, în bună măsură, de așteptatele legi privind învățământul superior și cel preuniversitar.

Studiul “Evaluare ex ante a impactului introducerii unui sistem centralizat de admitere în universități” (accesibil pe această pagină a UEFISCDI) arată că modul cum sunt folosite, în prezent, rezultatele la Bacalaureat pentru admiterea în multe facultăți, ar facilita aplicarea unui sistem centralizat de admitere, considerat drept o posibilă soluție pentru a crește echilibrului între echitate și selecție și, astfel, pentru a întări accesul tinerilor în învățământul superior. Pe de altă parte, el arată că, în sistemul actual, există numeroase complicații de care trebuie ținut cont și care ridică semne de întrebare privind viabilitatea procedurală și legală a unui astfel de sistem.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Peste tot se vorbește de autonomie universitară și voi veniți cu hipercentralizare!!

    • Dar cum ar fi sa dai bacu’ la Sport, Franceza si Educatie Financiara si, pe baza mediei de la bacalaureat sa vrei si sa poti sa te inscrii la Fizica Atomica?

      De fapt ar fi ok, cine chiar vrea sa invete cate ceva, incearca la universitati mai in Vest. Pentru restul … e ok asa, la fel cum este ok fara examen de admitere la liceu (Evaluarea Nationala produce o distributie aberanta a notelor, semn ca este o minciuna – dar o minciuna frumoasa).

  2. Există analfabeti ?
    E…zistă…
    Există analfabeți funcționali ?
    E…zact !
    Vor exista analfabeți licențiati !
    G…h…i…n…i…o…n…, mare ghinion am avut să investim votul nostru și să mergem pe mâna neamțului !
    Atunci când o faci de două ori, se numește prostie cu premeditare sau recidivă în prostieeee ?!
    Atunci când observi rezultatele unor instituții de învățământ superior, precum U.B.B., Politehnica din București, Universitatea din București care-și selectează viitorii studenți în urma examenelor de admitere, comparativ cu A.S.E.- pe baza de dosare, acolo unde absovenții de la ” uman” ajung la cibernetica, iar din semestrul al-doilea încep sa faca meditatie la mate-info,
    cum să susții o astfel de ” reformă” !
    Susțin:
    -examen de admitere la liceu ;
    -examen de treapta a ll-a; celor neadmisi rezervându-se dreptul de a fi înscriși la cursuri profesionale și în paralel în cursurile de treapta a ll-a de liceu – la seral;
    -examen de admitere în învățământul superior;
    -susținerea examenelor de doctorat, doar după o experiența de min.10 ani în domeniul cercetat !!!
    În România ” ieducatâ” cu „specialisti” și „experți” pe și la toate posturile și în toate funcțiile, nu vom fi decât cotizanți la fondurile europeni și nu între beneficiari !
    În Țara „doctorilor” nefuncționali, ne vom duce traiul, așa cum ne ” așternem” …
    La mulți ani
    și la mai mulți studenți (pe merit)
    ROMÂNIA !

    • @ România… ieducată

      Exista si astazi analfabeți licențiati… Unul dintre ei: Vasilica Viorica Dancila.
      Contracandidatul „neamțului” la alegerile prezidentiale in turul al doilea, propus romanilor de catre cel mai mare partid din Romania – ti se pare alternativa mai…ieducată ???

      Mie „recidivă în prostieeee” mi se pare mai degraba sa votezi in continuare PSD dupa Nastase, Ponta sau Dragnea…

    • 1. sunt convins că ai înțeles treaba cu i-ul, altfel te voi trece la categoria e…zact !
      2. „Neamțul” ne-a convins încă o dată, dacă mai era nevoie că în astă țară NIMENI nu merita două mandate ( chiar și pentru faptul că arunci cu paltonul, ori nu dai mâna cu personalitățile pe care urmează să le decorezi…);
      3. E vorba despre competență și meritocratie și nu despre nepotismul din vremea lui Ceaușescu, p.c.r.-ul (pile, cu…,relatii) din toate timpurile, fini, cumetrii, și ” verișoare”, amantlâcurile moderne ori teleormănismele din i…epoca Dragnea !
      Sănătate maximă!

    • Dar de ce susții gerontocrația în dauna meritocrației în privința înscrierii la doctorat? Sau nu ți-ai dat seama ce scrii și ai vrut să ai păreri?

    • Dottore,
      ca să pricepi, cred că ai nevoie de mai mult de 10 ani…
      Dacă numești experiența intr-un domeniu, gerontocrație, înseamnă că tu ești deja un geniu, ceea ce este posibil,
      Insă, știi foarte bine, câți „doctoranzi” dețin c.v-uri umflate cu licente si masterate, și nu pot nominaliza un angajator sau experienta profesională egală cu 0

      Noapte buna ! ( sau ramânem să băltim în negură căutând-o pe…luminița!)

  3. 1. sunt convins că ai înțeles treaba cu i-ul, altfel te voi trece la categoria e…zact !
    2. „Neamțul” ne-a convins încă o dată, dacă mai era nevoie că în astă țară NIMENI nu merita două mandate ( chiar și pentru faptul că arunci cu paltonul, ori nu dai mâna cu personalitățile pe care urmează să le decorezi…);
    3. E vorba despre competență și meritocratie și nu despre nepotismul din vremea lui Ceaușescu, p.c.r.-ul (pile, cu…,relatii) din toate timpurile, fini, cumetrii, și ” verișoare”, amantlâcurile moderne ori teleormănismele din i…epoca Dragnea !
    Sănătate maximă!

  4. Update,
    Dottore,
    ca să pricepi, cred că ai nevoie de mai mult de 10 ani…
    Dacă numești experiența intr-un domeniu, gerontocrație, înseamnă că tu ești deja un geniu, ceea ce este n-ar fi exclus.
    Insă, știi foarte bine, câți „doctoranzi” dețin c.v-uri umflate cu licențe si masterate, și nu pot nominaliza un angajator sau experienta profesională egală cu 0

    Oricum ar fi, dacă tu apreciezi că oamenila varsta de 32-36 de ani pot fi apreciați ca trecuți la categoria… menționată, ești un… născut talentat !
    Ai mare grijă de tine, să nu…rămâi doar speranță!
    Noapte buna ! ( sau ramânem să băltim în negură căutând-o pe…luminița!)

  5. Update 2,
    Dottore,
    ca să pricepi, cred că ai nevoie de mai mult de 10 ani…
    Dacă numești experiența intr-un domeniu, gerontocrație, înseamnă că tu ești deja un geniu, ceea ce este n-ar fi exclus.
    Insă, știi foarte bine, câți „doctoranzi” dețin c.v-uri umflate cu licențe si masterate, și nu pot nominaliza un angajator sau experienta profesională egală cu 0

    Oricum ar fi, dacă tu apreciezi că oamenila varsta de 32-36 de ani pot fi apreciați ca trecuți la categoria… menționată, ești un… născut talentat !
    Ai mare grijă de tine, să nu…rămâi doar speranță!
    Noapte buna ! ( sau ramânem să băltim în negură căutând-o pe…luminița!)
    P.s.: dacă nu știi cine-i luminița(cu „l” mic), înseamnă că ești prea tânăr !

  6. Eu am făcut Calculatoare la Poli. 100 de colegi au intrat fără examen pentru că erau olimpici cu rezultate la națională sau internaționale. Deci genii. Totuși 50 dintre ei s-au pierdut pe drum pentru că nu e suficient să fii foarte bun la o singură materie.