G4Media.ro

The Economist: Aplicația ReelShort, cel mai recent export chinezesc care cucerește America

Sursa foto: Captură Reelshort.com

The Economist: Aplicația ReelShort, cel mai recent export chinezesc care cucerește America

Un serial intitulat „Niciodată să nu divorțezi de o moștenitoare miliardară secretă” scufundă spectatorii cu capul înainte într-un melanj de pasiune și trădare, relatează The Economist.

În primele 30 de secunde ale micro-serialului, format din 55 de episoade de două minute, o femeie pe nume Joyce este nevoită să îi facă amantei soțului ei o transfuzie de sânge pentru a salva viața amantei. Primele zece minute descriu căsătorii forțate, lupte pentru moștenire și diverse infidelități. Scenariul este dezordonat și aproape imposibil de urmărit. Ar fi generos să spunem că interpretarea este superficială, notează sursa citată.

Telespectatorii americani pot urmări zeci de drame similare, cu titluri precum „Viața dublă a soțului meu miliardar” și „Răzbunarea ginerelui”, pe o aplicație numită ReelShort. Dacă totul pare puțin străin, atunci asta pentru că așa este. ReelShort este deținută de Col Group, un editor digital cu sediul în Beijing. Unele dintre emisiunile sale sunt adaptate de echipe chinezești de la filiala californiană a Col, Crazy Maple Studio, după scenarii chinezești care au fost scrise și produse inițial pentru publicul din China.

Acest lucru nu îi împiedică pe americani să le savureze. Pe 11 noiembrie, ReelShort a depășit pentru scurt timp TikTok pentru a deveni cea mai populară aplicație de divertisment din magazinul american de aplicații Apple. Potrivit Sensor Tower, o firmă de date, aceasta a fost descărcată de aproape 2 milioane de ori în ultima lună. Valoarea de piață a Col a crescut de peste două ori de la începutul lunii noiembrie, ajungând la 22 de miliarde de yuani (3 miliarde de dolari).

Aplicațiile care își au rădăcinile în China au devenit extrem de populare în America în ultimii ani. Produsele ieftine vândute de Shein și Temu au găsit piețe adânci în America, la fel ca și clipurile video create de utilizatorii TikTok, în majoritate occidentali. ReelShort se bazează pe aplicațiile anterioare ale Crazy Maple, cum ar fi Chapters (un joc de povești lansat în 2017, care le permite cititorilor să își aleagă propria aventură) și Kiss (care oferă o selecție largă de povești de dragoste și de mister și care ocupă în prezent locul 14 în categoria cărți din App Store). Această tendință contrazice ideea că produsele culturale chinezești nu se traduc bine pentru publicul occidental.

ReelShort a urmat o cale parcursă de alte aplicații chinezești în America. Pentru început, utilizează un model de afaceri care a avut succes mai întâi în China. În timpul pandemiei de COVID-19, când cinematografele au fost închise, multe studiouri mari de film au început în schimb să producă microserii.

Aplicațiile locale, precum Miyou Short Drama și Hema Theatre, susținută de stat, oferă spectatorilor mai multe episoade ale unui serial gratuit și apoi le cer să plătească adesea doar un yuan pentru a viziona alte episoade. Telespectatorii, dintre care majoritatea sunt muncitori, ajung adesea să dea echivalentul unui bilet de cinema pentru a termina serialul, spune Malik Naibi de la Duke 65, o agenție de marketing social-media. ReelShort a adus acest concept și poveștile unora dintre emisiunile sale chinezești la publicul său țintă din America: femeile de vârstă mijlocie.

În al doilea rând, la fel ca alte aplicații cu legături chinezești care sunt populare în America, ReelShort nu face publicitate rădăcinilor sale chinezești. Site-ul web Crazy Maple nu face nicio mențiune despre China. În mod similar, Temu, care este deținută de PDD, unul dintre cele mai mari grupuri de comerț electronic din China, se descrie ca fiind „fondată în Boston”. TikTok, al cărui proprietar, ByteDance, are sediul în Beijing, și Shein, care a fost fondat în China și se bazează pe producătorii chinezi de îmbrăcăminte, și-au mutat sediul central în Singapore.

Aplicațiile mai au ceva în comun – toate au vizat piețele străine în parte pentru a ocoli provocările din China. Deși Shein și Temu și-au căutat norocul în străinătate încă de la înființare, acest lucru se poate datora în parte faptului că piața internă a fost slabă. TikTok este o modalitate pentru ByteDance de a se proteja împotriva represiunilor periodice ale autorităților comuniste în domeniul tehnologiei care distrug valoarea (deși a întâmpinat alte probleme în America, unde unii politicieni cer o interdicție din cauza legăturilor sale cu China).

De asemenea, pariul Col pe piața din America poate fi un răspuns la problemele de acasă. Până la sfârșitul lunii februarie, cenzorii chinezi au eliminat de pe internet 1,4 milioane de episoade de microserii și au închis 2.420 de mini-show-uri considerate explicite sau vulgare. America nu are cenzori guvernamentali – iar vulgaritatea explicită poate fi un argument de vânzare.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...