G4Media.ro

Călătorii mai scurte între Berlin sau Hamburg și Viena, Bratislava sau Budapesta,…

Ffoto: Pexels/ Israelzin Oliveira

Călătorii mai scurte între Berlin sau Hamburg și Viena, Bratislava sau Budapesta, datorită unui tunel feroviar prin Munții Metaliferi

Germania a anunţat luni că intenţionează să construiască cel mai lung tunel feroviar din ţară prin Munţii Metaliferi, care se află de-a lungul graniţei dintre Germania şi Cehia, transmite DPA, citată de Agerpres.ro.

Tunelul feroviar propus are o lungime de aproximativ 30 de kilometri şi ar scurta semnificativ durata unei călătorii cu trenul între Praga, capitala Cehiei, şi oraşul Dresda, din estul Germaniei.

Compania feroviară de stat Deutsche Bahn a informat că au fost analizate mai multe opţiuni, însă, la final, s-a ajuns la concluzia că un singur tunel ar fi cea mai bună soluţie din motive, economice, de mediu şi tehnice. Tunelul ar urma să se întindă între oraşele Heidenau (Germania) şi Usti nad Labem (Cehia).

Noul proiect este considerat o prioritate pentru infrastructura europeană. Actualele linii de cale ferată de-a lungul văii râului Elba se apropie de capacitatea maximă şi sunt afectate de inundaţiile ocazionale. Însă, ar putea să treacă două decenii până când primele trenuri vor trece prin acest tunel.

În prezent, Deutsche Bahn intenţionează să înceapă lucrările la acest tunel în jurul anului 2032, iar construcţia ar urma să dureze aproximativ 12 ani.

Noua rută va reduce durata unei călătorii cu trenul între Praga şi Dresda de la aproximativ 2,5 ore în prezent până la aproximativ o oră. De asemenea, noua linie va scurta şi durata unei călătorii cu trenul pentru pasagerii care călătoresc de la Berlin sau Hamburg până la Viena, Bratislava sau Budapesta.

Tunelul face parte dintr-un coridor pan-european mai amplu, care începe în porturile germane de la Marea Nordului şi Marea baltică şi se termină în porturile de la Istanbul şi Atena.

În prezent, cel mai lung tunel feroviar din Germania are 10,8 kilometri. Tunelul Landrucken este amplasat în landul Hessa. Un alt tunel, denumit Fehmarnbelt, este construit în prezent între Schleswig-Holstein şi Danemarca. La finalizare, acest tunel cu o lungime de aproximativ 18 kilometri va scurta în mod semnificativ durata unei călătorii cu trenul între Germania şi Copenhaga (Danemarca).

sursa: Agerpres.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează