
81% dintre părinţi nu consideră joaca o prioritate, deşi copiii îşi doresc să se joace mai des, arată un studiu de specialitate / Lipsa de inspiraţie – o barieră în calea jocului pentru 48% dintre părinţi
Obiceiurile de joacă în familie arată că, deşi 81% dintre părinţii români nu consideră joaca o prioritate, există o dorinţă puternică de a valorifica beneficiile acesteia, potrivit studiului LEGO® Play Well. În plus, 90% dintre copii spun că joaca le permite să experimenteze fără teamă, câştigând încredere în sine şi în propriile abilităţi de rezolvare a problemelor. Potrivit cercetării, 9 din 10 părinţi sunt de acord că joaca este esenţială pentru starea de bine şi dezvoltarea generală a copiilor iar 9 din 10 copii consideră că joaca este foarte importantă pentru că îi face să se simtă bine, transmite News.ro.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
90% dintre copii spun că joaca le permite să experimenteze fără frica de eşec
Prin joacă, copiii îşi pot extinde orizonturile, experimenta noi idei şi îşi pot dezvolta încrederea în propriile abilităţi. Jocul contribuie la dezvoltarea lor cognitivă, a abilităţilor sociale şi a gândirii critice, tranformând momentele de zi cu zi în oportunităţi de învăţare. 99% dintre respondenţi spun că joaca în familie îi ajută să înveţe lucruri noi, iar pentru 90% dintre aceştia, joaca este o oportunitate să se exprime fără teama de eşec.
Copiii din România consideră că părinţii lor lucrează prea mult
Copiii români îşi doresc să se joace mai mult cu părinţii lor, care adesea jonglează între muncă şi responsabilităţile zilnice. Studiul evidenţiază România ca fiind una dintre ţările în care copiii îşi doresc cel mai mult ca părinţii lor să aibă mai mult timp pentru joacă, alături de China şi Portugalia.
Beneficiile prioritizării jocului:
• Pentru copii: Joaca îi ajută să-şi dezvolte abilităţile cognitive, sociale şi gândirea critică – transformând momentele obişnuite în oportunităţi extraordinare de învăţare. Pentru părinţi şi copii, acestea reprezintă un obiectiv comun, 90% dintre părinţii din România declarând că şi-ar dori să se joace mai mult în familie.
• Pentru adulţi: Joaca reduce stresul, stimulează creativitatea şi face provocările mai uşor de gestionat. Este ca un buton de resetare care favorizează o colaborare mai bună şi aduce bucurie în viaţa de zi cu zi, 89% dintre părinţi considerând că joaca îi ajută să se deconecteze de la griji.
• Pentru familii: Joaca creează o lume comună plină de aventură şi conexiune, cultivând înţelegerea şi empatia. Ea consolidează legăturile de familie, iar 93% dintre părinţi remarcă impactul pozitiv al jocului asupra relaţiilor din familie.
De Ziua Copilului
În timp ce 48% dintre părinţi caută mai multe idei de joacă, LEGO România are misiunea de a aduce inspiraţie, invitând familiile să exploreze creativitatea la evenimente de referinţă din Bucureşti, precum 1uniFEST şi West Side Flower Fest.
La staţia de metrou Victoriei, părinţii pot surprinde momente pline de joacă cu copiii lor şi pot primi un cadou LEGO. Până la 15 iunie, linia de metrou Berceni (Tudor Arghezi) – Pipera se transformă în Expressul LEGO pentru Joc şi Joacă, încurajând familiile să profite de fiecare moment petrecut împreună. În fiecare weekend din luna iunie, Magazinele Certificate LEGO găzduiesc ateliere creative, cu evenimente speciale pe 1 iunie la AFI Cotroceni şi Park Lake Shopping Center Bucureşti.
La Iaşi, noul Magazin Certificat LEGO deschis în Moldova Mall invită familiile pe 14 – 15 iunie pe Insula Creativităţii, unde creativitatea nu cunoaşte limite.
Pentru momentele în care rutina eclipsează distracţia, Ghidul Play First pentru joacă al Grupului LEGO oferă posibilităţi nelimitate de joacă. Plin de idei pentru toate vârstele, acesta este cheia pentru timp de calitate în familie. Ghidul poate fi descărcat gratuit accesând www.LEGO.ro/falocpentrujoaca
Studiul Play Well 2024 a fost iniţiat de Grupul LEGO, realizat de Edelman DXI în 36 tări incluzând Australia, Noua Zeelanda, Austria, Belgia, Brazilia, Canada, China, Republica Cehă, Danemarca, Franţa, Germania, Grecia, Hong Kong, Ungaria, India, Indonezia, Italia, Japonia, Kenya, Mexic, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Singapore, Slovacia, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Elveţia, Suedia, Arabia Saudită, Taiwan, Turcia, UAE, UK şi SUA.
Total respondenţi: 61 532, dintre care 36 000 de părinţi şi 25 532 de copii cu vârsta cuprinsă între 5 şi 12 ani. Perioada colectarii datelor a fost între 13.12.2023 şi 24.01.2024.
Misiunea Grupului LEGO este de a inspira şi dezvolta constructorii de mâine prin puterea jocului. LEGO System in Play, având la bază cărămizile LEGO, le permite copiilor şi fanilor să construiască şi să reconstruiască orice îşi pot imagina. Grupul LEGO a fost fondat în Billund, Danemarca, în 1932, de Ole Kirk Kristiansen, numele său derivând din cele două cuvinte daneze LEg GOdt, care înseamnă „Joacă-te bine”. Astăzi, Grupul LEGO rămâne o companie de familie cu sediul central în Billund. Cu toate acestea, produsele sale sunt acum vândute în peste 120 de ţări din întreaga lume.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.