G4Media.ro

Top 3 cele mai mari piețe din Europa pentru mașini electrice la…

Sursa Foto: Pexels

Top 3 cele mai mari piețe din Europa pentru mașini electrice la mâna a doua / Câte stații de benzină sunt în România la suta de km în comparație cu alte țări europene

Uniunea Europeană, asumându-și reducerea emisiilor proprii de dioxid de carbon, și-a propus să interzică din 2035 pe teritoriul său vânzarea de autoturisme noi propulsate prin arderea de combustibil fosil. Prin urmare, încurajarea șoferilor să treacă la mașini electrice a devenit o prioritate a programului european de combatere a încălzirii globale.

Consecințele acestei politici se observă deja de câțiva ani în majoritatea statelor europene. Vorbim despre programele de finanțare nerambursabilă la cumpărarea unei mașini electrice noi sau despre creșterea infrastructurii de stații care dispun de încărcătoare pentru mașini electrice.

În acest articol vom vorbi despre top 3 cele mai mari piețe din Europa pentru mașini electrice la mâna a doua. Fiind vorba de o piață abia în formare există extrem de puține date despre mașinile electrice second hand. Așa că vom analiza date oficiale legate de stocul total de mașini electrice și de infrastructură pentru a determina care sunt țările cu cele mai mari piețe de mașini electrice second hand din Europa.

Deloc surprinzător, în fruntea clasamentului când vine vorba de mașinile electrice, noi sau la mâna a doua, sunt țările vest europene. De ce?

În primul rând, deoarece nișa mașinilor electrice este una relativ nouă, tehnologia pe care se bazează este încă greu de produs în masă ceea ce face ca acest tip de autoturism să fie incomparabil mai scump decât cele pe diesel sau benzină. Cum nivelul de trai și cel al salariului mediu este până la de trei ori mai mare în Vestul Europei, mult mai mulți dintre cetățenii acestor țări își pot permite mașini electrice.

În al doilea rând, în țările vest si nord europene s-au făcut deja investiții masive în infrastructura necesară susținerii vehiculelor electrice pe șosea. Dacă în Olanda există nu mai puțin de 47,5 stații de încărcare electrică pentru fiecare 100 km de șosea, la capătul opus sunt Grecia sau Lituania cu doar 0,2 stații la suta de kilometri.

Situația este la fel de sumbră și în țări precum Polonia sau România care nici ele nu au măcar o stație electrică la suta de kilometri. Este greu de crezut că șoferii din aceste țări vor cumpăra mașini electrice în masă dacă trebuie să conducă până la 200 de km ca să le poată încărca.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Dar să ne focusăm pe țările cu infrastructurile cele mai bogate când vine vorba de stații de încărcare ale mașinilor electrice.

Pe primul loc este Olanda cu 47,5 stații la suta de km, urmată de Luxemburg cu 34,5 Germania cu 19,4, Portugalia cu 14,9 și Austria cu 6,1 conform ACEA, Asociația Producătorilor Europeni de Automobile.

Franța are doar 4,1 stații electrice de încărcare la suta de km, însă cu toate acestea este pe locul 5 în lume și pe locul 3 la nivel european când ne uităm la numărul efectiv de mașini electrice de pe șoselele sale. Cum se explică acestă discrepanță dintre o infrastructură încă slabă și numărul mare de mașini electrice deținute de șoferii francezi?

Răspunsul este probabil o combinație de factori:

  • Franța are o populație de 67 milioane de locuitori, a treia cea mai mare țară din Europa
  • Există aglomerări urbane unde mașinile electrice se bucură de o infrastructură bogată și unde consumul redus le face foarte populare
  • Franța are de departe cea mai amplă rețea de drumuri naționale din Europa cu un total ce depășește 1.000.000 de km
  • Producătorii locali au scos pe piață unele dintre cele mai ieftine modele electrice din lume
  • Acestea sunt motivele pentru care Franța înregistra în decembrie 2020 vânzări cumulate de 470.000 de mașini electrice.

Bazat pe numărul mare de unități și pe un apetit crescut al șoferilor din această țară de a cumpăra mașini electrice, este rezonabil să ne așteptăm ca începând cu 2022 Franța să fie în top 3 țări europene cu cele mai dezvoltate piețe pentru mașini electrice la mâna a doua.

Cine va completa acest top 3?

Probabil Norvegia și Germania, în primă fază. Iată de ce.

Prezența Germaniei în acest top 3 este foarte puternică. O țară sinonimă cu excelența inginerească în care se produc unele dintre cele mai populare mărci de mașini din lume, cu o populație care se numără printre cele mai bogate din lume și care dispune de una dintre cele mai bune infrastructuri pentru mașini electrice din lume.

Nu este de mirare atunci că Germania înregistra cele mai multe vânzări de mașini electrice cumulate din Europa la finalul lui 2020 cu nu mai puțin de 700.000 de unități.

O țară care numără peste 80 de milioane de cetățeni, Germania va avea indubitabil cea mai mare piață de mașini electrice la mâna a doua din Europa. La fel cum are și cea mai mare piață de mașini second hand pe combustibil fosil.

Norvegia este o prezență surprinzătoare în top datorită dimensiunii sale extrem de mici când o comparăm cu alte țări europene precum Italia sau Spania. Dar la cât de mic este numărul de cetățeni norvegieni, dispoziția lor către mașini electrice este feroce.

Peste 70% dintre mașinile noi vândute în Norvegia în 2020 au fost hibrid sau complet electrice, o cifră imposibil de comparat cu orice altă țară europeană. Ca referință, Germania are puțin sub 7% iar Italia puțin peste 4%.

Această adoptare în masă a mașinilor electrice a dus la un stoc de aproape jumătate de milion de unități în Norvegia la finalul anului 2020. Prin urmare, bazându-se pe al doilea cel mai mare stoc de mașini electrice din Europa și pe un trend de înlocuire aproape completă a mașinilor pe combustibil fosil, Norvegia își câștigă locul în top trei cele mai mari piețe pentru mașini electrice la mâna a doua din Europa.

Foarte probabil în următorii 5 ani Norvegia va fi detronată pe măsură ce vehiculele electrice devin mai populare și mai accesibile maselor din alte țări europene cu o populație mult mai numeroasă.

Indiferent de țara din care vă gândiți să achizionați un vehicul electric, este vital să îi faceți o verificare în prealabil printr-un decodor VIN precum cel al carvertical.ro.

În doar câteva minute și pentru un preț derizoriu vă puteți asigura mai bine că mașina cumpărată corespunde cu descrierea vânzătorului. Fiind atât de noi, mașinile electrice vor fi scump de reparat în următorii ani și sigur n-ați vrea să vă cumpărați o Tesla doar ca s-o țineți cu săptămânile în service.
Sumar

Concluzia ar putea începe cu ”Germania este Germania”. În continuare o putere în Europa și în lume, Germania dă tonul și atunci când vine vorba de mașini electrice și piața de second hand care începe să se contureze în jurul acestui tip de autovehicul.

Cu un stoc care va depăși în 2022 1 milion de unități, Germania va avea de departe cele mai multe mașini electrice înregistrate și după cum știm din experiență, germanii schimbă vehiculele des, la 3 sau maxim 5 ani de când le-au achiziționat de noi.

Pe locul doi este Norvegia care a depășit în 2021 jumătate de milion de mașini electrice înregistrate, urmată foarte de-aproape de Franța cu un stoc asemănător.

Probabil în 2022 Franța va urca pe locul doi, mai ales cu lansarea modelului Dacia Spring, o mașină electrică produsă sub egida Renault la un preț extrem de atractiv.

Orice ne așteaptă în față, devine din ce în ce mai sigur că viitorul este electric.

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. pana si articolele astea platite de carvertical sunt pline cu greseli. titlul vorbeste despre statii de benzina cand de fapt e vorba de statii de incarcare electrice.

  2. Oare cum se va produce energia electrica necesara acelor autoturisme?
    Germania a oprit si centralele nucleare…
    Dar n-am vazut înca testarea unor modele care sa aiba si vele, sa profite de o eventuala directie favorabila a vântului. Sau fotovoltaice pe acoperis.

  3. Sunt curios,când vb de Nr de stații va referiți fix la puncte de încărcare sau chiar la stații ?Adică dacă pe Buc/Pitești avem trei stații de benzină care au fiecare câte două locuri de încărcare pt veh el (adică o statie dubla) contorizam trei sau șase ?Apoi dvs uitați că în România sunt străzi neasfaltate și în orașe darmite la sat.Vreti stații acolo când noi inca mergem cu căruța chiar și prin oraș(mai pe la periferie,desigur,nu chiar în centru)?Ori va referiți doar la drumurile naționale și autostrăzi ?Pt drumurile naționale soluția este sa fie in orice localitate măcar la Primării cate una,din fonduri UE ,deci asigurate de Stat dar gestionate de autoritățile locale.Cele private vor fi bonus…Pe autostrăzi vom avea condiții decente din toate pct de vedere doar daca le privatizăm.Nu poti avea pomana veșnică și condiții cand știm că Statul e cel mai prost administrator în ciuda faptului că deține cea mai bine plătită forță de muncă.Oricum pierdem bani pe taxe și salarii.Mai tăiem din salarii și oameni la CNDR că le luam din atribuții și volum de muncă și mai reducem și taxa de drum.In schimb trebuie neapărat taxa de poluare pentru că nu vei putea avea mașini electrice doar cu încurajare prin bonusuri ci treb și măsuri coercitive.Cine nu are bani pt el măcar trece de la un VW poluant fals declarat €2,3 sau 4 la un Logan SH sigur €5,6.Sau mai rău,că avem încă și non euro în circulație…Și de curent nu vă faceți griji ca vom avea panouri solare peste tot.Statiile electrice vor produce sigur o parte din curentul folosit la încărcare iar cei care stau la case la fel.90% vor utiliza stațiile publice decât la drumurile mai lungi,peste 200 km ,adică de 2,3 ori pe an.Chiar și cei care stau la bloc vor avea în parcări că nu e așa greu de pus panouri pe bloc și de branșat o borna dubla din loc in loc,legate de sistemul de iluminat și securizate antivandalism,ca și bancomatele(camere,etc).Germania nu mai e demult vârful Europei ci țările nordice,care culmea chiar au rezerve de hidrocarburi.Pt moment tot nuclearele sunt soluția degeaba le-au distrus.Acu stau la mila rușilor sa cerșească gaz cu căciula plina de bani…Când vor dispărea socialiștii comuniști și prosovietici de la conducere și vor avea și ei lideri adevărați ,se va sch macazul.Iar peste 50 ani când va trebui sa oprim centralele astea poate va fi gata fuziunea cercetată acum in covrigul ăla de sub pământ(între Elveția și Franța,pe undeva).Nu vă faceți griji că nici industria nu va putea fabrica atâtea mașini ca sa sch parcul actual nici dacă am avea noi bani.Sch va mai dura 20 ani cel puțin.De aia au și pus termenul ăla 2035.Asta nu înțeleg românii ,care nu-s in stare să facă un drum în 10 ani când alții al fac in 3:daca nu te preocupa din timp,daca nu te ocupi constant și nu incepi un lucru chiar daca nu ai destui bani și tot ce-ți trebuie de la început nu-l vei obține niciodată.Noi pierdem trei ani numai pe dezbateri inutile,acte și semnături,licitații măsluite,etc.Asta e mafia PSD care ține tara pe loc,aproape în evul mediu ca sa sărăcim noi și să se îmbogățească ei (de parcă ei pot trăi într-un castel de fildeș cu mocirla in jurul lor).Si multe țări au PSDul lor …care reușesc să prosteasca lumea deși realitatea este că sunt bani,oameni buni de munca(pușcăriile sunt pline și nu vă uitați la Nr de șomeri ci la cei fără ocupație de fapt,neînregistrati nicăieri) și totuși noi suntem praf in toate domeniile :ecologie,sănătate,transport,etc.Votati proștilor guverne PSD în continuare ,poate ne întoarcem îndărăt la mașinile cu abur ,cărbune și greble/sape de lemn.Batranii știu ,mai înțelepți decât ăștia din ziua de azi analfabeți dar cu facultate,dar nu-i mai avem că nu pot fi veșnici și să țină în carca secole la rând noii trântori buni doar de vb ,seminarii,glumite și șmechereli prin presa,etc