G4Media.ro

SURSE Marele proiect de infrastructură discutat de premierii Orban și Ciolacu: Un…

Sursa foto: Facebook/ Kelemen Hunor

SURSE Marele proiect de infrastructură discutat de premierii Orban și Ciolacu: Un tren de mare viteză care să lege Budapesta de București / Miza întâlnirii: Ungaria va deține în a doua jumătate a anului viitor președinția UE, poziție cheie în caz că România ratează din nou intrarea în Schengen în acest an

Marele proiect de infrastructură discutat, miercuri, la întâlnirea privată dintre premierii Viktor Orban și Marcel Ciolacu este construcția unei linii de tren de mare viteză, au declarat pentru G4Media.ro surse guvernamentale. În comunicatul oficial transmis după întâlnire se menționează doar că ”cei doi premieri au discutat despre inițierea unui proiect comun de infrastructură care să aibă un impact economic semnificativ pentru ambele țări”.

Unul din motivele importante pentru care premierul Marcel Ciolacu l-a invitat pe omologul său maghiar la București este legat de interesul României de a intra în Schengen. ”Dacă România ratează și în 2023 intrarea în Schengen, singura șansa de a pune din nou subiectul pe agendă în 2024 este a doua jumătate a anului când Ungaria va deține președinția UE”, au explicat pentru G4Media.ro surse guvernamentale.

Potrivit surselor citate, premierul Orban nu a condiționat în nici un fel intrarea României în spațiul Schengen, Ungaria fiind interesată de dispariția controalelor la graniță.

”Premierul Ciolacu a salutat susținerea manifestată de guvernul maghiar pentru eforturile României de aderare la spațiul Schengen și a exprimat speranța că Ungaria va continua să fie un aliat al țării noastre în această privință”, se arată în comunicatul oficial al guvernului.

Premierul Viktor Orban a făcut, miercuri, o escală mai puțin obișnuită la București,  unde s-a întâlnit în privat cu premierul Marcel Ciolacu. Orban a plecat de la Bruxelles în drum spre universitatea de vară de la Balvanyos (Tusnad), care a început astăzi, și s-a oprit în capitala României, la invitația premierului Ciolacu, potrivit presei maghiare.

Publicația Maszol a aflat că premierul român l-a invitat vineri pe omologul său ungar și că a fost nevoie de doar trei zile pentru a organiza întâlnirea. Ultima dată când premierii român și maghiar s-au întâlnit a fost în 2010, când Emil Boc a avut discuții cu Viktor Orbán.

La dejunul organizat pentru cei doi prim-miniștri au participat Hunor Kelemen, președintele UDMR, și Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Hunor Kelemen a declarat pentru  Maszol că a considerat invitația și acceptarea acesteia ca fiind un gest perfect normal. Cei doi șefi de guvern și președintele partidului UDMR au luat masa de prânz la reședința premierului, unde au discutat despre interese comune și investiții economice, precum și despre aderarea la Schengen și implementarea unor proiecte comune majore, mai notează publicația de limbă maghiară.

„Este nevoie de proiecte comune care, în ciuda micilor fricțiuni zilnice, să ajute cetățenii celor două țări să extindă atât relațiile economice, cât și cele personale”, a declarat Hunor Kelemen. El a spus că discuția a avut o atmosferă „foarte plăcută”, adăugând că „o astfel de ocazie este o bună oportunitate pentru a consolida relațiile interguvernamentale în perioada următoare”.

În cadrul întâlnirii a fost abordată și problema minorităților din România. Hunor Kelemen a precizat că Marcel Ciolacu a spus că „UDMR este un partener bun și regretă că nu putem continua să guvernăm împreună și vede că UDMR reprezintă o comunitate maghiară puternică în Transilvania”.

„Ceea ce trebuia spus a fost spus”, a spus Hunor Kelemen. El a subliniat că, având în vedere că ultima întâlnire între premierii român și maghiar a avut loc în 2010, între Emil Boc și Viktor Orbán, „este foarte important că Viktor Orbán a acceptat acum invitația lui Marcel Ciolacu și este la fel de important că această invitație a fost primită”.

Înainte de dejunul de la Palatul Primului Ministru, la sosirea la București, Orban s-a întâlnit în privat cu Hunor Kelemen, cu care a trecut în revistă „treburile lor obișnuite”.

Orbán își va continua călătoria de la București la Tușnad, unde se va desfășura cea de-a 32-a ediție a Taberei de vară a Universității Libere și a Studenților Bálványos.

Orbán va susține sâmbătă un discurs, în care se așteaptă ca pacea să fie un subiect-cheie. După cum am raportat, provocatorii antimaghiari au vizat și universitatea liberă Tusnádfürdő. Mihai Tîrnoveanu, liderul Calea Poporului (Calea Neamului), a declarat luni, pe pagina sa de Facebook, că el și Frăția Ortodoxă (Frăția Ortodoxă) vor ridica un banner și steaguri naționale românești la conferința de sâmbătă.

Cu toate acestea, organizatorii cer înregistrarea pentru a intra.

 

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Ratatii europei

    • Vai de capul nostru. Cu aceasta mafie impotenta in frunte Romania nu va avea nici peste 30 ani linii ferate de mare viteza. Iarasi praf in ochiI prostilor aruncat de psd inainte de alegeri……

  2. Practic întâlnirea este o confirmare tacită că România NU va intra in Schengen nici anul acesta. Mulțumim PSD-PNL-UDMR-AUR!

  3. o poza cu PSD si UDMR .. oare mai e si PNL la guvernare? ar fi putut sa fie de la externe cineva macar

  4. Ursuleț caută în Menu desertul preferat cu mure și zmeură, sau pentru ce motiv are privirea plecată ?
    Mulțumesc anticipat!

  5. Lui Orban îi place să facă mișto de Ciolacii, Ciucii, Cîții, Cîcii și în general de Românica când insista cu trenul de mare viteză pe la noi!

  6. Ce teapa se pregateste sa-si ia Ciolacu !

  7. bravo cio, bine ca ne anturezi cu una dintre cele mai mari jigodii din UE. de parca va lasa careva cu capu’ pe umeri presedintia UE pe mana astuia…

  8. boi, vaci si miei…?

  9. Ma baieti… prima data sa repare infrastructura feroviara existenta!!! Cai verzi pe pereti! Azi maine voi ajunge mai repede la destinatie cu… bicicleta!

  10. În România pe calea ferata se circula cu 45 km/h și ei visează trenuri de mare viteza, iar absorbția de fonduri europene pentru modernizarea C. F. R. este egala cu zero