
Reguli noi privind publicitatea în stomatologie: Fără informaţii false, înşelătoare, inducerea în eroare a pacienţilor
Publicitatea activităţii stomatologice nu trebuie să conţină informaţii false, înşelătoare sau susceptibile să inducă pacienţii în eroare, prevede Ghidul de bune practici privind publicitatea medicilor stomatologi intrat în vigoare pe 1 iulie, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Potrivit ghidului, scopul publicităţii activităţii stomatologice este, printre altele, de a informa şi educa publicul cu privire la serviciile şi tratamentele disponibile, promovând astfel sănătatea orală şi prevenirea afecţiunilor dentare, precum şi de a promova activitatea stomatologică desfăşurată de profesioniştii din domeniul stomatologic.
Documentul prevede că prin intermediul publicităţii, medicii stomatologi pot comunica eficient beneficiile şi inovaţiile din domeniul stomatologic, contribuind la creşterea gradului de conştientizare şi accesibilitate a serviciilor de calitate.
„Publicitatea realizată nu trebuie să conţină informaţii false, înşelătoare sau susceptibile să inducă pacienţii în eroare. În situaţiile în care se face publicitate prin trimiteri la acte terapeutice specifice care nu sunt de aplicabilitate generală (i.e. nu se aplică tuturor pacienţilor), acestea vor fi însoţite de explicaţii suplimentare referitoare la condiţiile în care se pot aplica sau vor fi însoţite de o menţiune cu privire la faptul că acele acte terapeutice se aplică doar cazurilor în care sunt întrunite criteriile medicale de compatibilitate. De asemenea, nu trebuie să includă comparaţii defăimătoare cu alţi profesionişti din domeniu sau să facă promisiuni nerealiste privind rezultatele tratamentelor realizate”, se arată în document.
Miercuri, Colegiul Medicilor Stomatologi a transmis că, potrivit modificărilor introduse, orice tip de publicitate va fi permisă, atât timp cât conţinutul respectă noile reglementări.
„Începând cu 1 iulie au intrat în vigoare noi reguli privind publicitatea în stomatologie. Odată cu actualizarea Codului deontologic, se aplică şi o serie de documente menite să sprijine comunitatea stomatologică în aplicarea corectă şi uniformă a noilor norme. Noile prevederi din Cod urmăresc un model european privind publicitatea etică şi au fost adaptate la condiţiile de piaţă din România. Potrivit modificărilor introduse, orice tip de publicitate va fi permisă, atâta timp cât conţinutul respectă noile reglementări”, a informat CMSR într-un comunicat remis presei.
Potrivit sursei citate, ghidul privind publicitatea facilitează înţelegerea şi aplicarea corectă a normelor de comunicare profesională. Totodată, ghidul a fost creat cu scopul de a stabili norme directoare clare, detaliate şi exemplificative referitoare la modalitatea de realizare a publicităţii în stomatologie.
Codul deontologic, în forma sa consolidată, valabilă de la 1 iulie 2025, reflectă modificările şi completările adoptate prin Decizia Adunării Generale a CMSR nr. 1/1AGN din 21 martie 2025, publicată în Monitorul Oficial nr. 287 din 2 aprilie 2025.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.