G4Media.ro

Profesorii francezi, uimiți de elevii refugiați din Ucraina: au un an avans…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Toti copii din Romania care emigreaza in UK sar cel putin 2 clase. Asa e programa acolo. Nivelul de li.ns in ruc pt ucrainieni atinge cote paroxistice. Imi e greata.

    • Și fă un eco la ficat.

    • Rusia ta e pe final. Nu mai vrea nimeni să aibă de-a face cu țara ta abrutizată. Câți ruși ți-a omorât Ucraina? Până și armata rusă e praf.

    • Ca de-obicei, romanasul care se crede mai destept ca restul. Ce sa zic, de-asta suntem si asa dezvoltati!

  2. Elevii ruși sunt la nivel de grădiniță. Așa e când sunt crescuți cu vodcă.

  3. Curios, copii din țările din est sunt mai școliți decât cei din vest, dar vesticii au nivelul de trai mai ridicat. Paradoxal.

  4. Din articol reiese ca deși la testele PISA elevii ucrainieni sunt mai „slabi” decât cei francezi în practica de zi cu zi lucrurile stau pe dos. Unde e greșeala?

    • Esticii ( noi, ucrainienii, etc ) luam olimpiade dar nu stim a aplica in viata de zi cu zi ce invatam. Vesticii stiu sa aplice. In vest nu trebuie sa visezi
      L’Hopital si sa faci limite. Decat daca vrei. Daca tu vrei, si esti interesat – ai la dispozitie intreg depozitarul de cunostinte al umanitatii. La noi toti, si aia care vor da la medicina, trebuie sa stie a calcula determinantul unei matrici 5×5 prin cel putin doua metode. Nu ba luati dupa fenta. E ca la automobile. Degeaba ai aparent 500cp sub capota daca rotile iti sunt de bicicleta ( contactul cu realul ) deci nu prea poti folosi puterea. Mai castigat e unul cu 45cp dar cu cauciucuri corespunzatoare menite a-i facilita un parcurs si o folosinta pe deplin a puterii de care dispune.

  5. Vesticii s-au tot mirat ca noi stim engleza si franceza, dar nu rusa, 😉, ca limba romana nu este inrudita cu rusa sau alta limba slava, ca suntem buni in general la ”teorie”, dar nu la practica, ca invatam repede alte limbi straine si ca ”functionam” bine in sistemul vestic institutional. Cred ca multi se simt ca pestele in apa cand inteleg cum trebuie o societate sa functioneze. Aici este problema cu tarile estice, chiar foarte estice tip China, sunt in topul olimpiadelor dar nu au reusit sa educe copiii sa fie cetatenii tarii, indiferent de oras-sat, situatie, educatia parintilor, talente personale sau nu.

  6. Exemplu de manual a ceea ce in statistica se numeste „sample bias”. Ce studeti ucrainieni au ajuns in Franta? Bineinteles, in proportie covarsitoare cei din familii instarite care la fel ca si in Ro fac meditatii in particular la tot ce misca de la matematica pana la engleza. Nu au ajuns amarastenii de rand, aia care de abia au dupa ce bea apa. Asa se explica „paradoxurile” din arricol.

  7. Si noi eram la fel dar acum e moda cu ucrainienii.Voi care tineti mai mult cu ei decat cu noi ai vostrii de ce nu va carati in ucraina?De ce daca zici ceva esti imediat de a lui putin.Ok in cazul asta sunt de acum incolo de a lui putin,
    desteptilor.Aveti dume de puteti scrie romane, dar pacat ca se vor repeta aceleasi cuvinte, nu aveti un vocabular prea bogat, probabil daca ati fi mers in vestul mult iubit var fi retrogradat o clasa.

  8. Elevii francezi nu sunt mai buni că ucrainenii pentru că testele PISA sunt axate pe un mod practic de a privi matematica, iar în estul Europei se pune baza pe latura abstractă a matematicii. Nu știm care latura este preferabilă pentru că softistii ucraineni sunt cel puțin la fel de bine cotați ca cei francezi în pofida rezultatelor diferite la testele standardizate.
    Diferența este intre cele doua sisteme de învățare, nu intre finalitatile celor două școli.

  9. in anii ’90 elevii romani care erau admisi la liceul francez din Bucuresti uimeau cadrele didactice si colegii facand calculele fara ajutorul unui calculator de buzunar, unealta nelipsita din dotarea elevilor francezi. profesorii de matematica din acel liceu nu intelegeau cum e posibil sa calculezi o radacina patrata fara calculator. de asemenea, la geografie in clasa a 9-a faceau materia pe care elevii din scolile romanesti o faceau in clasa a 5-a.