G4Media.ro

Primăria Capitalei vrea să ceară finanțare pentru 37 de proiecte prin programul…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Primăria Capitalei vrea să ceară finanțare pentru 37 de proiecte prin programul „Anghel Saligny”. Majoritatea proiectelor privesc reabilitarea infrastructurii rutiere

Consilierii generali ai Capitalei vor dezbate, în şedinţa extraordinară de luni, 37 de proiecte de hotărâre conform cărora se va cere, prin Programul Naţional „Anghel Saligny”, finanţare pentru o serie de proiecte de investiţii.

Printre acestea se numără şi obiectivul de investiţii „Străpungere b-dul Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu Etapa II – km 2+400 – intersecţie Calea Vitan Bârzeşti”. Măsura vizează prelungirea proiectului aflat în exploatare, de străpungere a Bulevardului Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu pâna la Şoseaua Vitan Bârzeşti, precum şi extinderea de la două la şase benzi de circulaţie a străzii Iuliu Haţieganu.

Un alt proiect este cel care vizează lărgirea la patru benzi de circulaţie a str. Prelungirea n Ghencea, între str. Braşov şi str. Mărăcineni; realizarea a unei căi duble de tramvai pe str. Prelungirea Ghencea între str. Braşov şi centura Capitalei; realizarea pistelor de biciclişti; amenajarea trotuarelor; modernizarea sistemului de iluminat.

Primăria Capitalei doreşte să obţină finanţare şi pentru realizarea unui drum de acces care să lege ansamblul rezidenţial Henri Coandă la marile artere de circulaţie ale Capitalei, respectiv Şos. Pipera şi str. Căpitan Alexandru Şerbănescu.

Alte propuneri vizează reabilitarea sistemelor rutiere pe artere sau segmente de artere din Capitală, precum: str. Barbu Văcărescu, B-dul Basarabiei (de la intersecţia cu B-dul 1 Decembrie până la cap terminal Republica), B-dul Chişinău, B-dul Dimitrie Pompeiu, B-dul Expoziţiei, B-dul Ferdinand, B-dul I. Ghe. Duca, B-dul Mărăşeşti, B-dul Pache Protopescu, B-dul Theodor Pallady, B-dul 1 Decembrie, B-dul Basarabia, Calea Călăraşilor, B-dul Timişoara.

De asemenea, administraţia locală doreşte să obţină finanţare şi pentru realizarea unor proiecte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană pentru centrul Bucureştiului (PIDU). Printre acestea se numără: realizarea unui ansamblu urban complex, constând în Podul Mihai Vodă, pietonal şi pentru biciclişti, peste Dâmboviţa; construirea de parcări subterane şi amenajări urbanistice în Piaţa Constituţiei; realizarea unui traseu prioritar pietonal şi de biciclişti (include 42 de subproiecte); modernizarea spaţiului public în zona Mănăstirii Antim, inclusiv parcaje supraterane; realizarea unui nod intermodal de transport Piaţa Romană; reabilitarea Bd. Unirii de la Piaţa Constituţiei la Piaţa Unirii; reconfigurarea Căii Griviţei între Gara de Nord şi Calea Victoriei; reconfigurarea Căi Moşilor între str. Bărăţiei şi bd. Carol I.

Un alt proiect, susţinut de primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, încă din campania electorală, este „Dâmboviţa – axa creativă a oraşului”, care vizează revitalizarea urbană a cheiului Dâmboviţa. Durata de implementare estimată este de 36 luni, proiectul având o valoare totală de 422 milioane lei cu TVA.

Primăria doreşte să obţină finanţare şi pentru modernizarea reţelei stradale prin extinderea sistemului de semaforizare inteligentă pentru 574 intersecţii şi prioritizarea vehiculelor cu destinaţie specială (transport public, salvare, pompieri şi poliţie) în vederea creşterii siguranţei rutiere şi reducerii poluării.

Alte proiecte propuse spre finanţare sunt Pasajul Doamna Ghica; îmbunătăţirea accesului pietonal, amenajarea staţiilor de transport public şi dotarea cu echipamente de informare a călătorilor; modernizarea reţelei de troleibuz pe Şos. Mihai Bravu, bd. Metalurgiei, între Piaţa Unirii – Piaţa Romană, pe str. Apusului şi în Piaţa Gării de Nord.

Proiectul care ar urma să aibă cea mai mare perioadă de implementare este cel care vizează amenajarea staţiilor de transport public şi dotarea acestora cu echipament de informare a călătorilor – 60 de luni.

Cea mai mare sumă este prevăzută pentru reabilitarea sistemului rutier pe bd. Theodor Pallady, bd. 1 Decembrie, bd. Basarabia, Calea Călăraşilor, bd. Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan. Acesta are o valoare totală de 1,384 miliarde lei cu TVA, dintre care valoarea solicitată de la bugetul statului este de 1,347 miliarde lei, urmând că 36 milioane lei să fie finanţate de la bugetul local.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Proiectele astea, însumate, fac de vreo 10 ori alocarea pentru București,..depuneri, să fie la număr….poate mărește alocarea guvernul….oricum, din fonduri UE nu prea sunt alocări pentru București, mai ales pe infrastructura…Nu ziceau useristi ca proiectul e o hoție?….abia astept comentariile lor….bai copii, grosul voturilor voastre au venit din București,….dar se mai razgandesc votanții..

  2. Astea nu-s aceleasi proiecte de acum 5 ani, alea ale lu` Firea? Wow, ce mai schimbare in administratie, oameni noi cu proiecte vechi!

  3. Nicusor are de acum o noua majoritate care sa-l sustina, PSD-PNL, o sa-i dea bani USL-ul sa faca ce vrea acolo, ca sa fure din nou firmele de partid pe rupte. Useristii cei corupti au fost alungati 🙂 , urmeaza inca 32 de ani de praduiala PNL-PSD, inclusiv la Bucuresti!