G4Media.ro

Primăria Braşov reia licitaţia pentru o pistă de biciclete de 6 km…

Sursa foto: Turnul Sfatului

Primăria Braşov reia licitaţia pentru o pistă de biciclete de 6 km / În loc de asfalt colorat s-a acceptat vopsea, iar prețul s-a redus cu aproape 10%  

Primăria Braşov a relansat licitaţia pentru amenajarea unei piste pentru biciclete de 6 km, care ar urma să facă legătura unuia din cartierele oraşului cu zona centrală, după ce, în cadrul procedurii iniţiale de achiziţie, nu s-a prezentat niciun ofertant, anunță Agerpres.

Conform purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, de la prima licitaţie, beneficiarul a „optimizat soluţia tehnică, atât ca şi costuri, cât şi ca şi timp”.

Concret, în loc de asfalt colorat, firma care va amenaja aceste piste va trebui să le „coloreze” cu vopsea termoplastică, ceea ce va duce la diminuarea costurilor şi o durată de execuţie care să se încadreze în cele şase luni prevăzute în contractul iniţial.

În aceste condiţii, şi valoarea contractului a scăzut de la peste 13 milioane de lei, la 11.877.833,92 lei fără TVA, fondurile fiind asigurate prin finanţare nerambursabilă prin Programul Operaţional Regional.

Demarat iniţial prin POR – Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă şi de la bugetul local, proiectul a fost etapizat, iar fondurile pentru realizarea lui vor putea fi asigurate prin actualul exerciţiu financiar, Programul Regional Centru 2021 -2027, a precizat sursa citată.

Aceasta ar urma să fie prima pistă „la standarde” de biciclete din strategia conducerii USR a Primăriei Braşov de dezvoltare a mobilităţii velo.

„Astăzi am relansat licitaţia pentru amenajarea primei piste de biciclete care face parte din strategia noastră de dezvoltare a mobilităţii velo, astfel încât braşovenii să aibă în apropierea locuinţei sau locului de muncă o pistă pentru biciclete. Cumulat, vorbim de 80 de kilometri de piste care vor lega toate cartierele Braşovului. Aceasta este prima pistă amenajată conform standardelor, care uneşte un cartier cu zonele de interes ale oraşului, făcând din acest tip de transport unul care să răspundă nevoii de deplasare a braşovenilor”, a declarat, conform unei informări transmisă de Primăria Braşov, primarul Allen Coliban.

Viitoarea pistă ar urma să facă legătura între terminalul RAT de la Poienelor, b-dul Victoriei şi pista din centrul civic, ajungând astfel să unească Cartierul Astra cu puncte importante din oraş: gara, centrul civic şi centrul istoric.

Traseul din proiect are o lungime de 6 km şi 3 puncte de închiriere/parcare, fiecare cu câte 50 de biciclete, şi 520 de semne de circulaţie de atenţionare şi de informare despre existenţa acestei piste.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. punem putina vopsea sa ai pe ce sa aluneci cu bicicleta ! daca nu se face separarea pistei de biciclete de traficul masinilor aia sunt bani aruncati pe canal! trebuie sa fii nebun sa mergi cu bicicleta prin centru !

  2. Dacă tragi in silă o vopsea pe carosabil, aia nu se numește pistă de bicletă. Se numește furt din banul public. Vopsea scumpă=paraîndarat mare.

    • Nu cred ca se puna problema unu paraindarat la Brasov la Coliban. Daca ar fi fost ceva pana acum cu siguranta ca „aparatorii” democratiei, „cinstei” si „corectitudinii” – si aici ma refer la PNL si PSD – ar fi intervenit. De fapt aici este marea problema a PNL si PSD ca cei de la USR nu iau spaga. Poate nu sunt neaparat cei mai bun administratori si inca mai invata, dar spaga nu iau.
      Revenind la piste, sper ca solutia cu vopsea sa fie ceva de capul ei pentru ca trebuie sa fie foarte foarte rezistenta considerand ca in Brasov diferentele de temperaturi intre zi si noapte si vara vs. iarna sunt destul de mari. Sper ca acest lucru sa explice diferenta numai de 10% intre vopsea si asfalt.