G4Media.ro

Platformele de comerţ electronic din China reduc preţurile și cu 350 de…

Sursa foto: Pamela Smith / AP / Profimedia

Platformele de comerţ electronic din China reduc preţurile și cu 350 de dolari pe unitate la cele mai recente modele iPhone pentru a stimula vânzările

Platformele de comerţ electronic din China oferă discounturi de până la 2.530 yuani (351 dolari) la cele mai recente modele iPhone 16 de la Apple, pentru stimularea vânzărilor, după ce livrările companiei americane pe a doua sa mare piaţă au scăzut în primul trimestru din 2025, transmite agenția de știri Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Măsurile vin într-un moment în care sporeşte concurenţa în rândul retailerilor online chinezi, consumatorii reducând cheltuielile, pe fondul încetinirii economiei. De asemenea, reducerile de preţ au loc înainte de 18 iunie, când începe Festivalul de comerţ electronic din China „618”, unul dintre cele mai mari din ţară.

JD.com vinde iPhone 16 Pro la preţul de 5.469 yuani, un declin de 2.530 yuani faţă de preţul oficial anunţat de Apple, de 7.999 yuani, conform calculelor Reuters.

Un model mai performant iPhone 16 este prezentat la preţul de 5.469 yuani, sau o scădere de 1.530 yuani, faţă de preţul oficial de 6.999 yuani, inclusiv subvenţiile guvernamentale.

Discounturi comparabile sunt oferite şi de Alibaba, care vinde iPhone 16 Pro la preţul de 5.499 yuani, cu 2.500 yuani mai puţin decât preţul oficial, inclusiv subvenţiile guvernamentale.

Anterior, Apple a redus preţurile la cele mai recente modele pentru a-şi spori vânzările în timpul Festivalului „618”, a anunţat Will Wong, analist la compania de cercetare a pieţei IDC. Acesta a adăugat: „Apple repetă strategia sa de anul trecut pentru a impulsiona vânzările. Reduce preţurile la iPhone 16 Pro astfel încât să poată beneficia de subvenţiile Chinei la produsele digitale”.

Reprezentanţii Apple, JD.com şi Alibaba nu au dorit să facă comentarii.

Livrările de iPhone-uri în China au scăzut cu 9% în primul trimestru din 2025, în timp ce rivalii locali Xiaomi şi Huawei Technologies au raportat creşteri de 40% şi, respectiv, 10%, conform datelor IDC.

În ianuarie, China a anunţat că va extinde subvenţiile pentru consum, în vederea includerii telefoanelor mobile inteligente şi a altor produse electronice, în încercarea de a promova cheltuielile interne, pe fondul turbulenţelor externe.

Un program naţional comercial care se aplică în prezent electrocasnicelor şi maşinilor va fi extins în 2025, pentru a include dispozitive personale, cum ar fi telefoanele, tabletele şi ceasurile inteligente, au anunţat oficialii Comisiei Naţionale de Dezvoltare şi Reformă din China (NDRC).

După pandemie, consumatorii chinezi au început să păstreze mai mult timp telefoanele mobile inteligente, pe fondul lipsei de noi caracteristici atrăgătoare şi al austerităţii generale. În urma succesului introducerii de subvenţii la electrocasnice şi maşini, investitorii speră la o redresarea a celei mai mari pieţe de smartphone-uri din lume şi la o majorare a vânzărilor nu doar pentru mărci ca Huawei Technologies şi Xiaomi Corp, ci şi la stimularea afacerilor platformelor care vând dispozitive, cum ar fi Alibaba Group şi JD.com Inc.

Decizia face parte din eforturile autorităţilor de la Beijing de a încuraja consumul, pentru a compensa efectele taxelor vamale americane, în condiţiile în care exporturile Chinei sunt un motor important de creştere a economiei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.