G4Media.ro

Patriarhia Română, despre marșul LGBTQ și contramanifestația pe care a provocat-o: Biserica…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Patriarhia Română, despre marșul LGBTQ și contramanifestația pe care a provocat-o: Biserica evită cu discernământ ridicolul, grotescul, manifestările stridente și zgomotoase. Homosexualitatea a fost, este și va rămâne nefirească

În urma manifestațiilor pro și anti LGBTQ (”Marșul Bucharest Pride” și ”Marșul pentru Normalitate”) care s-au desfășurat în Capitală, sâmbătă, Biserica Ortodoxă transmite de asemenea un punct de vedere, prin intermediul purtătorului de cuvânt Vasile Bănescu:

„Stilul e omul. Creștinismul și Biserica evită cu discernământ ridicolul, grotescul, manifestările stridente și zgomotoase. Evident, homosexualitatea a fost, este și va rămâne ne-firească, fiind unul dintre păcatele (ratările) orientate împotriva firii omenești create de Dumnezeu cu un sens moral și spiritual profund. 

În homosexualitate, ca și în orice păcat sau viciu al nostru, nu există un sens. Acesta este totdeauna unul ascendent, meta-fizic și nu se confundă cu plăcerea și individualismul mărginite de biologic. Omul este o ființă liberă, rațională, datoare să-și umple viața cu sens. Noi toti reușim asta în grade diferite sau deloc.

În miezul creștinismului se află libertatea responsabilă, iubirea „rațională” (agapică) și fidelitatea față de Adevăr/ Hristos și cuvintele Lui din Evanghelii. Credința, speranța și dragostea orientate spre C/celălalt sunt cartea de vizită a oricărui creștin real, deci realist.

Ofensiva ideologiei pansexualiste/ lgbt-iste prin care noțiunile de „căsătorie” si „familie” sunt luate cu asalt, încercându-se forțarea lor și atașarea oficială de homosexualitate este și va fi totdeauna denunțată ferm de Biserica Ortodoxă.

Întrucât căsătoria/ familia rezultată din ea este o instituție multimilenară care a fost rezervată dintotdeauna și în toate culturile lumii exclusiv unirii firești dintre un bărbat și o femeie, o instituție fondată pe rațiuni adânci, inclusiv înalt spirituale, legate de mersul omenirii înainte”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Ati spus ca-i nefiresc si sa nu se invarta Soarele in jurul Pamantului cand v-a spus Galileo prin 1600 ca-i invers. Va ia cateva sute de ani, dar pana la urma, mai de voie mai de nevoie va mai prindeti si voi. Pacat de oamenii care platesc pretul ignorantei voastre intre timp.

    • Care preț? Ce anume plătesc?

    • @Bilic Despre Galileo si Inchizitie puteti citi singur. In vremurile noastre, biserica – prin pozitia publica asumata – descurajeaza acceptarea parteneriatelor civile / casatoriei LGBT, asa ca daca un partener moare celalalt nu il poate mosteni, daca un partener e somer celalalt nu il poate lua pe asigurare, daca un partener e in spital inconstient celalalt nu are dreptul sa ia decizii importante legate de tratament in situatii extreme, si-asa mai departe. Asta lasand la o parte pericolul fizic la care se expun daca trec la momentul nepotrivit in locul nepotrivit pe langa vreun neo-legionar zelos iubitor de Dumnezeu si „normalitate”. Sper ca v-am lamurit.

    • @Bilic chiar nu ai auzit de Inchiziție? Nu stii ca au plătit cu viața pentru că au gândit? Dacă sunteți grămadă de ce nu stați ascuns și insistați să semnalizați?

  2. cand?! cele din titlu, niciodata.

  3. homosexualitatea e mai veche decat crestinismul si va exista mult dupa disparitia acestuia.

  4. Banescu ar trebui sa o lase mai moale cu intoleranta asta. Sa-si aminteasca ca multa lume tolereaza secta ortodoxa din Romania cu toate nazurile si rasfaturile ei. Sa lovesti o minoritate (fie ea si sexuala) nu e crestineste. Dar ce sa te astepti de la un nene care vorbeste pretios ca sa impresioneze pe aia care nu-i inteleg limbajul impopotonat? Conservatorii habotnici or sa dispara in timp ce oameni homosexuali vor continua sa se nasca.

  5. Iată cum se manifestă discriminarea minorităților sexuale în societatea românească, după informațiile disponibile în domeniul public:
    – „pe piața chiriilor, în special de către proprietari sau chiar de colegi.“
    – agresiune fizică după autodezvăluire (coming out)
    – nerecunoașterea niciunui fel de parteneriat, cu consecința că un membru al cuplului nu își poate vizita partenerul la spital sau imposibilitatea de a transfera pensia de moștenitor sau de a lăsa moștenire.
    Cât de crudă poate să fie majoritatea pentru a accepta asemenea abuzuri sau încălcări ale unor drepturi elementare ale unor oameni, pur și simplu?
    Aviz amatorilor: nu voi răspunde niciunui fel de lipsă de respect manifestată într-un comentariu ulterior.

  6. A indraznit purtatorul de cuvant sa spuna ce nu vor sa auda forumistii?

  7. Dar ”pelerinajele” de la sf. Parachiva și București și înghesuielile la aghiazma de la malul Mării nu sunt destul de zgomotoase și stridente ? Moaștele respective sunt acolo tot anul, cine vrea le poate vizita în liniște, iar aghiazma e aceeași ca a preotului din ultimul cătun. Dacă Poliția n-ar monta garduri și n-ar supraveghea rândurile, vă dați seama ce s-ar întâmpla ? Cred că și astea ar merita antenția dvs, dle Bănescu, chiar dacă vi se pare că, făcând asta, ”își umplu viața cu sensul” dorit de dvs.

  8. Din păcate este un conflict intre două lumi, deocamdată ireconciliabile. Biserica ortodoxă are o relație complicată cu statul , în sensul că funcționează în mod tacit și nedeclarat, dar cu atât mai categoric, ca religie de stat, situație pe care statul o sprijină pe o paletă largă, în contradicție cu principiul laic de separare a celor două entități. Evident, politicul, în căutare constantă de suport cenzitar, are interesul existențial să țină cont de cetățenii credincioși, majoritar ortodoxi. O și face cu prisosință și cu zel costisitor.
    Biserica ortodoxă la rândul ei – pornind de la obiectivul declarat de păstrătoare a valorilor fundamentale ale neamului – ar trebui să –și dezvolte cel puțin două mecanisme, aproape inexistente în prezent : un mecanism de protecție față de curente / partide politice radicale de dreapta, cu agendă dubioasă. Acest mecanism inexistent se datorează și faptului că în ultimele trei decenii nu a reușit să-și facă introspecția legăturilor cu trecutul comunist.
    Celălalt mecanism, mai simplu ar fi o prezență activă, faptică și în primul rând materială și instituțională în actul pietal, de ajutor al celor declasați, vârstnici, bolnavi, cu adicție etc. de la periferia societăți. Există impresia, că din punctul de vedere al bisericii ortodoxe aceste persoane sunt ”oi” pierdute definitiv, dacă nu deviante și chiar de ocolit. Cam prea mult fast, huzur, lux și prea puțină empatie activă, sfințiile voastre. Schimbul unor replici, mai evoulate chiar, cu de-ale Pandele și alții este puțin. Și ieftin. Cred eu.

  9. ”periferia societății” – evident.

  10. În ce privește comunitățile polimorfe din punct de vedere sexual este limpede că existența lor nu numai că este recunoscută – ca fapt obiectiv – dar întâlnirea lor anuală în multe capitale ale lumii denotă și o acceptare a lor ca și o minoritate socială. Eu cred că au trecut de faza în care trebuie neapărat să se identifice cu sentimentul de ”mândrie” ( pride ). În fond, orice trăsătură care are origini deterministe este lipsită de contribuție și merite personale. ( a fi ”mândru” de naționalitate, de culoare, etc. ). Fiind un fapt și realitate, sărbătorirea în colectiv poate să fie și ea mai liberă, mai lejeră, veselă – așa cum se pare că a fost cea din București – fără accente de afront și de ”marș”. Ușurează speranța unui dialog cu majoritatea. Dialog, de care este nevoie pentru câștigarea libertăților cetățenești complete.

  11. Nu stiu de ce sunt ofuscati unii comentatori, ar dori ca Biserica sa-si schimbe dogma , apucandu-se sa laude homosexualitatea?! Doar in afara bisericii, in societate, aceste subiecte se pot dezbate la liber, supune la vot, alege directiile, etc…Daca Biserica si-ar schima de fiecare data dogma, in functie de trend, si-ar pierde sensul si relevanta .

    • Sal. Sunt prietenul Mirei. Ce treaba ai cu ea?

    • Salut. Crezi ca as putea avea vreo treaba cu un pseudonim anonim de pe internet?! Daca ti se pare ca am facut vreo remarca care te-a deranjat, imi pare rau, dar cred ca te inflamezi degeaba.