G4Media.ro

O gură de aer pentru Guvern și președintele Iohannis: ridicarea MCV /…

Sursa Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

O gură de aer pentru Guvern și președintele Iohannis: ridicarea MCV / Ce semnificație are pentru România decizia Comisiei Europene

Decizia Comisiei Europene de a înceta Mecanismul de Cooperare și Verificare în cazul României, la doi ani după ce o decizie similară a fost luată în cazul Bulgariei, reprezintă fără îndoială o decizie politică, menită să ajute România în încercarea de a adera anul acesta la spațiul Schengen. Este o gură de aer pentru președintele Klaus Iohannis și o validare nesperată pentru Guvernul Ciucă și coaliția PNL-PSD-UDMR, care defilează deja cu decizia Bruxellesului.

La fel ca raportul de evaluare pe Schengen, și ultimul raport MCV este cosmetizat politic de către Comisia Europeană. Toate problemele reale din justiție, unele mari și nerezolvate, au fost trecute cu vederea, pasate în contul viitoarelor evaluări în cadrul altor mecanisme instituite între timp de de către Bruxelles (mecanismul privind statul de drept, PNRR) sau tratate cu indulgență. Comisia notează doar că guvernul s-a angajat să respecte recomandările Comisiei de la Veneția, care ridică obiecții serioase privind reformele din justiție. Numai că de această dată Comisia nu le-a mai evocat în ultimul său raport MCV.

Președintele Klaus Iohannis, Guvernul Ciucă și liderul PSD, Marcel Ciolacu au supralicitat decizia Comisiei Europene, prezentată  în esența drept un moment istoric și ca o confirmare din partea Bruxelles-ului că direcția reformelor din justiție este corectă. Altfel spus, și-au arogat merite mult mai mari decât au în realitate, iar momentul nu este nici pe departe istoric, ci doar previzibil și aproape inevitabil, într-un moment geopolitic complicat.

Oricât de cinic sună, România a exploatat din plin poziția ei geostrategică în contextul războiului din Ucraina, jucând cartea aliatului de încredere al UE și al NATO, o țară pe care aliații europeni și americani se pot baza și care a tratat problema refugiaților în mod exemplar și s-a poziționat corect pe toate temele referitoare la sancționarea Rusiei, ajutoarele millitare transmise Kievului și pe tema crizei energetice.

În primul rând, monitorizarea României la capitolul justiției n-a dispărut deloc. Ea va continua în cadrul mecanismului privind statul de drept, care leaga fondurile europene de respectarea unor valori europene precum independența justiției, libertatea presei etc. Sigur, acest mecanism este considerat de unii mai diluat, deoarece vizează toate statele și nu este atât de detaliat și tehnic precum vechile rapoarte MCV, ci mult mai general.

Totuși, noul mecanism este mult mai eficient deoarece dispune de instrumente de corecție mult mai puternice: tăierea fondurilor europene în caz de derapaje grave de la statul de drept. Vechiul mecanism conținea simple recomandări, pe care România le putea respecta sau nu fără să riște nimic în afară de un blamul politic de la Bruxelles. Acest raport a funcționat ca pârghie de presiune externă în primii ani, dar a ajuns să fie complet ignorat în ultimii, pe măsură ce politicienii au înțeles că este ca un pistol cu gloanțe oarbe.

În al doilea rând, raportul nu este un CEC în alb. Deși Comisia s-a abținut să evalueze  în ultimul raport noile legi ale justiției și să spună clar dacă sunt bune sau rele, în raport se menționează că ele vor fi evaluate în cadrul PNRR, ceea ce reprezintă o noutate. Și reforma Codurilor Penal și de Procedură penală va fi monitorizată tot în cadrul PNRR, precum și în cadrul noului mecanism privind statul de drept. Acest lucru înseamnă că orice derapaj major de la reformele din justiție se poate solda oricând cu tăierea fondurilor europene.

România nu a scăpat, deci, de ochiul vigilent al Bruxelles-ului, ci doar de un mecanism care devenise caduc, ineficient în absența unor pârghii de corecție și aproape irelevant ca mijloc de presiune în ultimii ani. Ridicarea lui, la doi ani după ce Bulgaria a scăpat de mecanism cu o justiție mult mai puțin reformată, devenise inevitabilă. Pe lângă Bulgaria scăpată de mecanism, avem apoi cazurile Poloniei și Ungariei, ambele cu derapaje infinit mai grave, dar fără un MCV deasupra capului.

Așadar, menținerea MCV nu mai putea fi justificată politic la Bruxelles, cu atât mai mult cu cât aceeași Comisiei Europeană a recomandat recent Consiliului să ia măsuri pentru admiterea neîntârizată a României în spațiul Schengen. Nu poți constata pe de-o parte că justiția din România are probleme majore, iar pe de altă parte susții că țara îndepliniește toate condițiile pentru intrarea în spațiul Schengen, chiar dacă tehnic sunt două chestiuni diferite.

Au politicienii români și ei un merit? În mod evident, nu se poate spune că decizia este pur politică, bazată exclusiv pe un context internațional favorabil, și că Guvernul, președintele Iohannis sau coaliția nu au micșat un deget pentru a scăpa România de MCV. Cu toții au înțeles că acțiunile în forță împotriva justiției, demolarea Codurilor Penale în Parlament sau atacurile violente la DNA sau alte instituții-cheie din sistemul judiciar sunt cel mai scurt drum către sinuciderea politică. Metodele regimului Dragnea au fost complet abandonate. Prin urmare, reparațiile la legile justiției făcute pe jumătate, mimarea unei agende reformiste și dublul discurs au convins Bruxelles-ul că România poate primi azi un premiu politic cum ar fi ridicarea MCV și, eventual, admiterea în Schengen.

Realitatea este însă departe de tonul triumfalist al puterii de la București. Lupta anticorupție și-a diminuat semnificativ forța, sistemul judiciar este amenințat de paralizie din cauza valului de pensionări din magistratură, iar procurorii și judecătorii sunt în continuare timorați de puterea politică prin mecanisme moștenite sau păstrate din guvernarea PSD (Inspecția Judiciară, Secția Specială). Însă închiderea MCV rămâne, orice ar fi, micul moment de glorie al președintelui Iohannis și al guvernului său. Poate pune, în sfârșit, ceva în dreptului celor două mandate goale la Cotroceni: o realizare neînsemnată, o decizie negociată politic, pe care o va supralicita până la sfâșitul mandatului și o va vinde drept un moment istoric, dovada incontestabilă că, sub președinția lui, justiția din România a devenit cu adevărat europeană.

Klaus Iohannis va rămâne poate cel mai slab președinte din istoria României, dar de departe cel mai norocos. În treacăt fie spus, decizia MCV îl reșapează politic și pe ministrul Cătălin Predoiu, trecut într-un con de umbră în propriul partid.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

84 comentarii

  1. Este infinit mai bine ca se transfera monitorizarea in PNRR. Asta e adevarul. Iar daca mutarea MCV in PNRR vine la pachet si cu Schengen cu atat mai bine.

    Bravo clasei politice daca reuseste – nu numai PSD-PNL-UDMR – uitati ca si USR a facut lobby peste tot in UE pentru aceste lucruri.

    Singurul care nu bravo e AUR care tace.

  2. Ustură tare, este? 😀

    • Doar tu poti sa stii cat de tare ustura.🤣

    • Since da, ustură când vezi cum gașca de impostori PNL PSD își bate joc de români.
      Dormiți liniștit, PNL PSD se ocupă de anticorupție și de buzunarele voastre.

    • Pentru omul de rand ridicarea MCV valoreaza cam cat valora si cresterea economica de 100% a lui Florinel. Fix pix, degeaba dam bine pe hartie, realitatea este cu totul alta, una in care peste 80% dintre romani considera ca ne indreptam intr-o directie gresita, mai rau ca pe vremea lui Nastase, Boc, Ponta sau Dragnea.
      Asta cu sic-sic suna de la o posta a scorneala marca Pavel Popescu, doar el reuseste sa ne amuze mai mult decat insusi Rares. Peneleii sunt oricum compromisi definitiv, e doar o chestiune de timp pana cand isi vor renega Alinutele, Raresii, Popestii, pe Ciuca si pe Klaus de dragul aparentelor.

  3. Doar creierasele minuscule ale usl-istilor pot crede ca pe usr-isti ii doare undeva.

  4. Azi e mai bine ca ieri .

    • Da ! Benefic pentru oligarhii romani mufati la coruptie , cata vreme ei isi perfectioneaza legal continuu actiunea din 2017 .
      Cred ca CE a cedat nervos ! Era ceva inedit si pentru ei : ca o tara sa ceara MCV si apoi , an de an, timp de 11 ani sa faca tot mai apasat (din 2017 si pana azi) totul , contrar angajamentelor, in sprijinul coruptiei si coruptilor si al infractorilor de rand atunci cand nu-i puteau legislativ, ”discrimina” !! Odata cu publicarea legilor justitiei, MCV si-a dovedit pentru toate partile ineficienta …. Alianta si Fiinta Nelocuita -alesii romanilor- pot defila cu aceasta ”realizare”. Fiinta Nelocita a rostit ieri public, cuvantul coruptie, prima data dupa motiunea din 2019, cand a spus ca a alungat-o din guvernul Romaniei dupa ce a facut totul in sensul consolidarii, acesteia. Evident, cetateanul roman, priveste la ce i se intampla, se minuneaza si ofteaza ca mine acum asigurand ”stabilitatea”guvernarii in timp ce-si alunga copiii, nepotii de pe aici…..

  5. Romania nu exploateaza nimic, trebuia sa fie in Schengen din 2011, pe cand presedintele ucrainean era prezent la petrecerile de anul nou date in Moscova la care era prezent si Baskov.
    Daca Bulgaria a scapat de monitorizarea MCV inaintea noastra, Bulgaria care este mai corupta decat noi, caci se vede asta si din avion, deci ar fi trebuit sa nu mai fim monitorizati de mult timp, cum ar veni de acum mai mult de 2 ani.

    • Pai si cine in ultimi ani tot punea bete in „roate“ .. Dragnea(psd), perdoiu (pnl) .. deci USL!

    • Iar acum Marele Profitor de Ocazie USR.

    • Va rog sa aprobati mesajul meu in engleza, l-am scris la articolul tradus. Multumesc.

    • Meebiensiur… ce ai sa te refuze, reper al nostru.
      Informatizarea si rapoartele publice lunare sunt salvarea noastra

  6. Ăstia sunt ca nea Ion, matrițer sef la scularie, participant la maraton. A facut si el ce a putut, a alergat cat a putut, dar tot ultimul a ajuns. La doua zile dupa ce competitia s-a terminat, organizatorii au strans si sunt deja in alta locatie cu alt maraton.
    Insa bucuria lu’ nea Ion, si a idiòtilor ce-l sustin, e nemarginita.
    Usl-istii fac mare tam-tam penru nimic , idiòtii de ii voteaza de 30 de ani nu pot de cùrùl usr. 🤣🤣🤣

  7. O victorie nemeritata. Dar oricum MCV-ul nu ducea niciunde si UE are metode sa ne tina pe calea cea buna, vezi cum ii stânge de ouaaaa pe unguri si pe polonezi ( care nu au avut si nu au MCV).

  8. de departe cel mai bun presedinte al romaniei

    • Nu va mai asumați creditele pentru un efort colectiv!

    • Nu va mai asumați meritele* pentru un efort colectiv!

      Creditele puteți sa vi le asumați! Plătiți voi înapoi zecile se miliarde de euro luate cu împrumut pentru ca voi le-ați folosit!

    • Sincer cred ca acu 2 ani il criticai pe Klaus , acu e cel mai bun ! :)))

  9. Mare stpro esti! USR nu a facut lobby peste tot pt ridicarea MCV !? Sigur acu va fi meritul lui Klaus si USL .. doar al lor!

  10. Mare stpro esti! USR nu a facut lobby peste tot pt ridicarea MCV !? Sigur acu va fi meritul lui Klaus si USL .. doar al lor!🤢 articol corect!

  11. Hai ca te-neci, nea autoru, eh? Faceai spume sapamanile trecute numa sa ne pice, eh? ZIua si su.la in coaste numa sa ne faultezi! Lasa baaaa…nu mor caii cand vor trotinetistii! Hai Romania! Am dat gol la Bruxelles!

    • Asa usl-istule, trageti-le-o ălora de la Bruxelles, mama lor…🤣🤣🤣
      Multi idiòti ca tine in tara asta…Geme, nu alta.

  12. HAI BRE NEA TABALALAGA, LASA-NE! NE PLICTISESTI, SUNTETI DEJA ISTORIE!
    Ioha e genul care face lucrurile discret, elegant, nemteste.Nu cu balci, cum e invatat romanache.
    Vom intra si in Schengen anul viitor.
    Sunteti penibili, tristilor!

    • Bag de seama ca partidul si-a scos sluģile la treaba. Vad ca ati impanzit net-ul cu laude la adresa stapanilor.
      Ca fapt divers…iohannis al tau a reusit marea performanta sa nu faca nimic. Iar.
      Romania era ultima tara cu MCV, nici macar bulgarii nu mai au de 2 ani. Intre timp au aparut alte mecanisme de verificare, polonia si ungaria deja au „beneficiat” de ele, daca ai nostri nu isi baga mintile-n cap, o sa „beneficiem” si noi.
      Ce mare realizare o fi reusit usl-istii, nu stiu.

    • @M
      La inceputul anului viitor, sau la sfarsitul lui?

  13. Comisia Europeana tocmai a incurajat intensificarea emigrarii din Romania a romanilor cinstiti, care nu mai vor sa fie jefuiti de aceiasi politruci PSD-PNL-UDMR ca in ultimii 33 de ani.
    De ce ar vrea un om cinstit sa stea intr-o tara in care hotii isi fac legi ca sa poata fura linisititi si muncesti doar pentru privilegiile pensionarilor speciali si ale politrucilor angajati pe salarii nesimtite?

    • Corect. Oricine este liber sa plece.

    • @ vct: Ai grija ce-ti doresti! Daca pleaca romanii cinstiti n-o sa mai aiba cine sa produca banii pe care-i furati voi, politrucii puturosi!

    • Produc bugetarii! 🤣🤣🤣
      Sa plece toti, cu cat o luam la vale mai repede cu atat mai repede corectam ca este defect in tara asta…

    • Deci ,dupa parerea dvs.romani cinstiti sunt in Romania cam 20% din cei care voteaza?Asta pentru ca guvernul are in parlament cam 70% ,iar in opozitie sunt USR,AUR si orbanistii!Stam cam prost la “oameni cinstiti”,daca mai pleaca si din astia ( AUR intra la cinstiti?) ramanem doar cu necinstiti,asa o fi?

  14. Pentru Romania mare lucru nu se va schimba in BINE!
    Observam bine ca ce NU a fost realizat la momentul aderarii(si a trebuit instituita monitorizare pe Justitie prin acel MCV), NU a realizat Romania nici azi, dupa 15 ANI de la aderarea la UE!
    La fel va fi in continuare cu monitorizarea pe Justitie si pe Schengen!
    Pacat… presiunea UE ar fi putut determina Romania sa FACA Reformele necesare, nefacute in 32 de ANI!

  15. Basistii notorii madam IED si Tapalaga cam raman fara subiect ,trebuie sa-si gaseasca altceva decat Iohannis si guvernul,chiar si asa de oportunist si contra naturii cum e!

  16. Tie iti place cum functioneaza Justitia in Romania?!

  17. Asa e, derbedeii au profitat la maxim de contextul actual. Transferarea MCV pe PNRR e chiar mai dura ca se poate lasa fara bani. La MCV nu prea deranja cu nimic, poate doar pentru Schengen dar politicienilor nostri nu le trebuia prea mult. In loc sa atraga investitii suplimentare in infrastructura, sa faciliteze relocarea firmelor din Ucraina, China,… golanasii nostri au profitat de ocazie sa scape de MCV sa apara ei imaculati si incoruptibili. Gretos.

  18. „Klaus Iohannis va rămâne poate cel mai slab președinte din istoria României, dar de departe cel mai norocos.” Rezultă din aprecierea d-lui Tăpălagă că toți ceilalți patru președinți ai noștri au fost mai buni: Ceaușescu – cel împușcat pentru genocid, Iliescu – cel acuzat de crime împotriva umanității, Constantinescu – un narcisist mediocru, care ne povestea cum se tutuia el cu Jacques Chirac la telefon și Băsescu – un turnător la Securitate, al cărui proiect de țară a fost propășirea familiei lui și a Elenei Udrea ( bătrânul nici acum nu se lasă, dă-i și luptă, și luptă prin Parlamentul UE.)
    Jurnaliștilor precum Tăpălagă, Dogioiu, Popescu (CT) le cam dispare obiectul muncii. Marota cu Justiția, DNA, bla-bla nu se mai vinde în audiență. Dragnea, cel care a scos sute de mii de români în stradă, a făcut pușcărie și a fost eliminat din clasa pollitică. Au fost uitați și el, și acoliții lui. Iohannis, in schimb, căruia i se pot reproșa lucruri, în plan extern a fost consecvent atașat valorilor UE, fiind mereu apreciat de partenerii noștri. Faptul că nu apare la TV din două în două seri. ca să înjure în stânga și-n dreapta, precum o făcea Băsescu, poate fi luat, de către unii, ca un semn de slăbiciune.

    • Iohannis a ignorat rolul sau de mediator intre institutii publice sub guvernarea pnl + p$d. Nu vede nimic in neregulă? Îi aratam noi ce scrie in legi și ce nu fac „instituțiile” … sa, ra, agențiile, meaiurile, balariile (gen anes, irdo, …)

  19. @dorel :
    Semnificatia este alta.
    Comisia si-a dat seama ca MCV-ul este inutil.
    Mafia psd si pnl a pus stapanire integral pe tara, pe justitie, pe guvern, pe parlament, pe avocatul poporului.
    Oamenii mafiei psd si pnl au fost instalati in toate punctele cheie ale statului.

  20. Corect, asa cred si eu.
    E ca in povestea cu Nastratin Hogea

  21. Victoriile, una dupa alta, vine sigur si Shengen, dar toate astea imi intaresc decizia de a nu mai vota in viitor ce am crezut ca votez data trecuta.
    Sunt niste decizii de context ale CE. Trag totusi (inca) speranta ca mai sunt si specialisti pe lumea asta care au gandit bine decizia, ca au pus si plasa de siguranta.

  22. Domnule Tăpălagă, ca mare sef peste G4, eu va spun doar atat: o lamâ de ras costa 2 lei. Dar sa ne bărbierim în fiecare zi, 15 minute. E… aici e problema! E vorba de prestanta, de exemplu care… oricum vorbesc degeaba.
    PS Băi, tu ești ceratean roman?

    • Fiecare puncteaza ce vrea…
      Ai vazut tu ziaristi sa scrie despre ce e impus prin lege? … și nu e respectat
      sau ce nu e permis de lege și face imposibila condamnarea rapida? Ceva concret despre functionarea ANAF (antifrauda).
      Ai vazut pentru ce i s-a ridicat imunitatea primarului ala cu diamante? …
      Cine controlează munca?

    • Nu este nevoie de lama de ras, caci prestanta se obtine altfel.
      Omul in discutie este oricum un taliban naiv, a trait degeaba, nu a înțeles mai nimic din politica, justitie, tara. Amintiti-va articolele lui in care ii infierea pe cei care refuzau sa se vaccineze. Sau in care ii ridica in slavi pe Base’, turnătorul.

  23. Decat ca va fi inlocuit Mcv cu alte mecanisme. Coruptia este generalizata, justitia este o afacere privata pe bani, care are bani castiga. Nu pacaleste pe nimeni alianta FSN PSD PNL . Statul Esuat

  24. În Germania lucrează legal în industria sexului 28 000 de românce. În Olanda sunt 22 000, în Spania 21 000, Elveția 7000.Câte lucrează fără forme legale nu știm. Poate ne luminează Bode, Ciolacu, Iohannis, Simonis Hunor și ceilalți rechini, din USL care păstoresc situația. Și poate ne explică de ce toți polițiștii de frontieră au vile și limuzine. Din comisioanele percepute de la migranți?

  25. de departe cel mai puternic presedinte

  26. G4M, o țineți una și buna! Cu cât sunteți mai denigratori și mai invidioși, cu atât mai mult reacția de bun simt, din partea celor mai mulți dintre noi, va fi mai mare. Asta nu este jurnalism obiectiv și profesional, asta este doar propaganda agresiva USR.

  27. F. Bine punctat domnule Tapalaga.
    As mai puncta: PSD-ul va controla si pradui Romania pentru inca 10-20 de ani de acum inainte.

    • oo7@
      Asa vrea majoritatea alegatorilor si asa va ramane.Ceilalti sunt modelati incet, incet dupa acest tipar, pe minima rezistenta fata de impostura culturii politice. E foarte comod.
      Cei care, totusi, incearca sa faca fata , bine, rau, exemplului instalat de la bun inceput, ajung sa se comporte exagerat , sa vorbeasca in dodii si sa mearga prin bozii, ajung neaveniti prin fixism la modul agresiv.
      Nici un presedinte dezanchilozat nu va avea un guvern fara amestecul stagnant al preferatului publicului larg si nici nu va fi apreciat de presa, nici pe de o parte, nici pe de alta.

  28. 20 de ani cu executare P$D-PeNaLe-UDMR-AUR-PMP-UNPR-ALDE-PROROMÂNIA-USLA-FSN-PCR în Lagărul SECU!

  29. Nu mă prea pricep la chichițe avocățești, așa că mai bine întreb: ridicarea MCV-ului poate schimba încadrarea juridică din complice la retrocedarea unui imobil cu acte false la cumpărător de bună credință?
    Mulțumesc anticipat!

    • „…in cumpărător de bună credință…”

    • @ Scara
      Răspuns: categoric da . „Pentru că vrem și pentru că putem „.
      Semnează : clanurile dornenilor , al savonistilor , al ciordachilor , al tudoreilor , al celor mai corupte partide post decembriste psd, pnl și udmr, al actualului președinte prizonier grivcovian al lui voiculescu , peste 90% din poporul român care anunță victorios că la următoarele alegeri vor vota tot actuala putere.
      Mențiune : la revoluție , o minoritate de maximum 10% a reușit să-l de-a jos pe Ceaușescu și clica lui comunistoida. Ceilalți stăteau pitiți de după perdele , fiind suficienti de lași . Acum au devenit profitori,dar cu pretenții . Ei sunt girul corupției și al incompetenței ce se vede și se simte în țară zi de zi . Dar pentru ei nu contează decât guvernul care : ” ne da și nouă ceva ” . Și degetul mijlociu îl acceptă fara crâcnire . Chestie de educație , dar mai ales de lipsa ei .

  30. Tehnic nu vorbim de ridicarea MCV pentru România ci de anularea lui ca mecanism de cooperare și verificare.
    Practic Romania nu a înregistrat niciun progres.
    Este un pas înainte făcut de UE trecând la noul mecanism RLF (Rule of Law Framework) care va monitoriza aceleași aspecte ca și MCV pentru toate statele membre.
    Probabil toată punerea în scenă cu ridicarea MCV era previzibilă sub acest aspect doar că nu se știa când va fi pusă în aplicare.
    Pentru orice eventualitate am fost pregătiți să o digerăm ca pe o realizare a coaliției aflate la putere.
    Ce să mai zic.
    O țeapă prezentată în ambalajul unei reușite.
    Mai exact.
    Încă o țeapă!

  31. Mikey Mouse, ti-ai ales perfect nick-ul 👍🤣

    Din ce cauza avem MCV? 🤣🤣🤣🤣 cumva din cauza USR? 🤣🤣🤣

  32. Pai la ce justitie de rahat am avut cu MCV,sa vezi de acum.Cine mai poate, sa plece.Romania e mancata de hiene-justitie, politie, bujetarii de lux, etc…

  33. Nu e chiar așa.
    Adoptarea noului mecanism Rule of Law enforcement Framework va prelua toate aspectele nerezolvate de MCV.
    Aplicarea RLF față de MCV se face în patru etape: evaluare, recomandare, monitorizare, sancțiuni.
    Ceea ce mă face să cred că ridicarea MCV nu va aduce nimic bun dacă se ține cont că de 15 ani nu am depășit MCV iar de vreo 10 ani regresăm. Practic dacă s-ar aplica corect RLF, pentru România ar trebui să se treacă direct la sancțiuni.

  34. @ A fost cerut de liberali MCV-ul la negocieri, pentru a putea obține bani din împrumuturi, ?

  35. & E nota de plată de la 1945 , ?

  36. Trebuie să vedem ce are de câștigat societatea de pe urma ridicării MCV-ului și a intrării în spațiul ștreangăn. Tare cred că foarte puțin în raport cu relele ce ne așteaptă. Singurul câștig real de pe urma intrării României în ștreangăn ar fi eliminarea statului în vamă, în rest?… Ok, aici nu analizăm istericalele slugilor de partid, ăstea își fac datoria pentru lovelele primite, sunt de înțeles. Ridicarea MCV nu priește decât hoților de la guvernare, vor putea măcelări și mai bine legile, vor putea fura și mai abitir, vor putea să-și subjuge și mai bine instituțiile, vor putea sifona și mai bine resursele publice și vor putea să-și supună cu totul sistemul judiciar și cadrul legal destinat acestuia. Ăstea sunt avantaje pentru popor sau pentru corupți?! Intrarea în ștreangăn ar fi nemaipomenită dacă am avea instituții serioase și responsabile care să asigure securitatea și siguranța frontierelor. Tare cred că odată intrată în acest spațiu atât de dorit, dar atât de necunoscut, infracționalitatea în România va fi și mai și, iar toate relele cu privire la aceasta vor zburda pe teritoriul țării noastre. Nu că acuma nu ne-am confrunta cu ele, dar impactul și amploarea lor ar fi cu totul altele. Situația trebuie analizată din punct de vedere obiectiv, ce câștigăm cu adevărat și ce avem de pierdut cu aplicarea acestor relaxări, datorate contextului regional și nu vreunor realizări serioase ale politrucilor de la noi. Au măcelărit ăștia tot cu mecanism de verificare, darămite după ce el nu mai există?!… Ok, lăsăm deoparte istericii partidelor, ăia își fac doar treaba. Premisele sunt rele, perspectivele ar trebui să fie bune, dacă am avea de a face cu politicieni responsabili și nu doar cu soaia societății. Marii beneficiari ai acestor măsuri sunt politrucii, evident, infractorii, doar se știe, traficanții de orice și, ultimii pe listă, oamenii care scapă de statul în vamă. Să nu devenim cumva raiul fărădelegii și un fel de Sicilia sau Albania, raiul mafioților!

    • MCV a fost anulat nu ridicat.
      Capitolele din MCV nerezolvate trec pe RLF cu posibile sancțiuni.
      În spațiul Schengen mă îndoiesc deocamdată că vom fi admiși.

  37. & Nici nu ați cerut voi, a fost ofertă de ridicare MCV că doar voi mai aveați, ?

  38. Un compromis jenant al Comisiei Europene(speriata de Rusia!) pe care multe state din UE il vor regreta, asa cum au regretat ca au acceptat aderarea la UE a Romaniei si Bulgariei, Nepregatite la momentuil aderarii si care nici azi NU indeplinesc conditiile impuse de UE in materie de Justitie!!

  39. & Nici nu sunteți voi de vină, e un aranjamnet de la 1945, voi doar ați băgat ca iepurii, ?

  40. & Ar putea apărea și pretenții de la ăia care consideră că au fost în pierdere cu vânzarea de drepturi litigioase și de la cei ce consideră că nu au fost îndeajund despăgubiți, ?

  41. & E de observat pe durata derulării MCV și desele sancțiuni de ,,înfrângement”, obținute de „liberali”, ?

  42. Nu domnule, trădătorii ăștia din conducerea țării din ultimii 32 de ani ,au VÂNDUT toate resursele ,au distrus industria ,agricultura și ne-au indatorat cu scopul de a RUPE România.
    Și cei mai vinovați sunt cei din servicii.
    PENTRU acesti faptuitori din politic servicii,justiție inclusiv CCR,AR TREBUI REINTRODUSA PEDEAPSA CAPITALĂ

  43. & Ca și la 11 septembrie 2001 și aderarea la NATO, s-a propus să vi se ridice MCV-ul într-o perioadă dificilă pentru Ucraina și Rusia, ?

  44. & Mai abuzați frecvent și liniștea cu cereri de Schengeh, Schengen, nu ați mai supt de multă vreme ca țânțarul, ?

  45. & Probabil că nici nu e despre voi, ar putea fi despre sclavul Bob și marele alb prost și v-ați nimerit și voi figuranți, ?

  46. G4 și T cîștiga la fiecare c.lick pe site. Restul e „jurnalism” nefolositor nouă

  47. & Vă închipuiți și câți bancheri s-ar putea simți nedreptățiți de pierderile din al doilea război, de pierderile din primul război, etc. ?

  48. Are semnificația că UE și-a dat seama că România nu poate fi reparată. Furtul și corupția sunt în ADN-ul majorității românilor.

  49. @ Bancherii nu au exprimat revendicări cu restituiri, ?

  50. Pai ,dacă si Bulgaria a scapat de anul trecut de MCV,despre ce vorbim noi ,aici? Doar ca acest mecanism de verificare a devenit CADUC,era fara „dinti”.Cand va afla romanul de rand acest lucru o sa rada cu gura pana la urechi de laudele bombastice ale lui Iohanis si ale celorlalti politruci.
    In locul lui(MCV), UE a pus TREI mecanisme cu DINȚI:Statul de Drept;PNNR și Deciziile Curtii de Justitie ale UE.Si uitasem de Parchetul European.Asa ca opinia publica trebuie sa fie atenta la banii pe care UE ni-i ia din „traistă”,din cauza hotiei multor politicieni.

  51. Ohanes cunoscut si ca premierul de la grivco nu merita nici sa ii stearga pantofii lui Base.

  52. Mare tristețe în tabăra 🌈. Nu le-a ieșit pasiența. Sa vezi sevraj dacă intram și în schengen. Vor face uscăciune și fisuri. Un roman se bucura, doar străinii și cozile de topor fac spume când merge țara înainte, oricât s-ar opune unii.

  53. Ce de trolli USL pe aici, GOGU, turmentatu 🤣🤣 slugile coruptilor!

    De parca MCV-ul a fost pus din cauza USR 🤣🤣

    Tot din cauza PSD/PNL a fost pus, adica din cauza unor corupti care ne jefuiesc de 33 de ani 👍

  54. Dreptate aveti dl. Tapalaga. 👍 Iar ptr.postaci Guvernul PSDPNLUDMR va trebuii sa danseze dupa PNRR-ul lui Ghinea. Daca mai vor miliardele de Euro.

  55. Corect! Chiar dacă articolul are un ton foarte rezervat, e bine că în sfârșit MCV a fost ridicat. orice ar spune useriștii fanatici, nu pot să cred că problemele din justiția noastră sunt mai grave decât cele din Bulgaria sau din alte democrații tradiționale (vezi Țările de jos).