
O centură metropolitană va lega actualul inel rutier al municipiului Arad de viitorul drum expres
O centură metropolitană va lega actualul inel rutier al municipiului Arad de viitorul drum expres şi va permite scoaterea completă a traficului de tranzit şi din localitatea Vladimirescu, cea mai mare din judeţ după reşedinţă, conform unui proiect al autorităţilor judeţene, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Reprezentanţii Consiliului Judeţean (CJ) Arad au declarat, vineri, pentru Agerpres, că centura de Nord-Est a municipiului va fi „o extensie” a inelului de centură care a fost închis la finalul anului trecut, odată cu realizarea ultimului segment, ce leagă DN 69 de DN 7.
„Acest nou proiect va fi o centură metropolitană, foarte importantă pentru traficul din jurul oraşului Arad, pentru că va face legătura cu viitorul drum expres Arad – Oradea. Este un proiect estimat la 401 milioane de lei plus TVA ce a trecut deja de analiza Guvernului, care a aprobat zilele trecute indicatorii tehnico-economici. În acest moment, suntem la etapa în care am dat ordinul de începere a proiectului tehnic şi estimăm că anul viitor vom putea organiza licitaţia pentru execuţia lucrărilor. Solicitarea de finanţare a fost depusă la Ministerul Transporturilor şi, cel mai probabil, vom avea o finanţare europeană pe Programul Transport 2021-2027”, a declarat Sergiu Bîlcea, vicepreşedinte al CJ Arad.
Conform sursei citate, investiţia, care va include trei pasaje, va scoate complet traficul de tranzit şi din localitatea Vladimirescu, cea mai mare din judeţ după municipiu.
Viitorul drum va avea o lungime de 12,5 kilometri şi va porni din zona localităţii Vladimirescu – unde există un sens giratoriu pe DN 7 prin care se face legătura cu Centura Sud-Est (Vladimirescu-Fântânele-Arad DN 69) – va trece prin localitatea Zimand (DN 79) şi mai departe se va lega de drumul expres.
Inelul de centură al municipiului Arad a fost închis în decembrie 2024 prin finalizarea Centurii Sud-Est, care are o lungime de 11 kilometri şi leagă DN 69 Arad – Timişoara de DN 7 Arad – Deva. Această lucrare, care a costat 308 milioane de lei, cuprinde un pod peste Mureş, un pasaj peste calea ferată, cinci sensuri giratorii, o pistă de biciclete de 7,2 kilometri şi staţii pentru mijloace de transport în comun.
Referitor la drumul expres Arad-Oradea, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a infrastructurii rutiere, Cristian Pistol, a anunţat, miercuri, că a fost atribuit contractul de execuţie a lucrărilor pentru lotul 3 (47 km). Lotul va fi realizat de constructorul turc Nurol Insaat Ve Ticaret, pentru suma de 2,85 miliarde lei (fără TVA). Durata de execuţie este de 24 de luni.
Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime de 120,47 km şi este compus din 3 loturi: Lotul 1 (Oradea – Salonta), de 33,7 km, la care se adaugă drumul de legătura la DN 79 (5,3 km), pentru care contractul privind execuţia lucrărilor a fost semnat în data de 15 mai 2025 cu Asocierea Precon Transilvania SRL – Automagistral Pivden SRL; Lotul 2 (Salonta – Chişineu Criş), de 39,7 km, la care se adaugă drumul de legătura până la graniţa cu Ungaria (10 km), pentru care contractul este este în etapa de evaluare a ofertelor; Lotul 3 (Chişineu Criş – Arad), de 47,07 km, la care se adaugă drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.