G4Media.ro

Nu se va mai putea parca gratis pe locurile de parcare din…

Foto: Inquam Photos / George Călin

Nu se va mai putea parca gratis pe locurile de parcare din centrul Bucureștiului / Serviciul va fi digitalizat și se vor monta parcometre / ”Din august nu vom mai permite nimănui să ocupe domeniul public fără să plătească”

De luna viitoare, șoferii nu vor mai putea să parcheze gratis pe locurile de parcare din centrul Capitalei, dar nici pe trotuar, anunță Agenția de presă Rador.

Anunțul a fost făcut de către viceprimarul Stelian Bujduveanu, care a adăugat că serviciul urmează să fie digitalizat, iar autoritățile vor monta parcometre și bariere automate.

Bujduveanu a mai spus că persoanele care vor parca pe trotuar vor fi sancționate.

„Cei care nu plătesc parcarea vor fi sancţionaţi cu o suprataxă şi li se va bloca roata sau li se va pune un blocator de parbriz, inspectorii urmând să verifice cine şi-a plătit parcarea şi cine nu, din maşini electrice, cu ajutorul unei aplicaţii care citeşte numerele de pe plăcuţele de înmatriculare, aşa cum se întâmplă în alte capitale europene”, a precizat Stelian Bujduveanu, într-un interviu acordat Hotnews.

Viceprimarul spune că investiția pentru digitalizarea parcărilor va costa aproximativ 26 de milioane de lei.

Stelian Bujduveanu mai spune că Primăria Generală administrează 13.000 de locuri de parcare și își propune să ajungă la 30.000 în zona centrală.

Viceprimarul mai explică și că autoritățile vor desfășura o campanie de informare pentru ca cetățenii să afle din timp de noile reglementări. Totodată, Primăria Capitalei își propune ca șoferii să nu mai parcheze neregulamentar, în special pe trotuare.

„Din august nu vom mai permite nimănui să ocupe domeniul public fără să achite și nu vom mai permite să parcheze neregulamentar, fiindcă parcările publice sunt goale fiindcă lumea parchează pe trotuar. Nu va mai exista asta (parcarea pe trotuar, n. red.). De asta spuneam că sunt doi pași, primul să eficientizăm serviciul și încasarea, acolo unde avem trasate locuri de parcare, și doi, descurajarea lăsării mașinii într-o zonă în care nu ai voie să parchezi”, a explicat Bujduveanu.

Potrivit viceprimarului, vor fi ridicate maşinile celor care vor încalca regulile şi se vor bloca roţile, iar Brigada Rutieră îi va amenda pe şoferii indisciplinați.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

19 comentarii

  1. It’s gonna be .. „a lot of fun” 🧛😂😂😂😂

    • Centrul Bucureștiului este toxic. Îl folosesc doar ca să îl tranzitez. Dar sunt de acord cu ce ai scris în pseudonim.

    • Unde vor mai parca locatarii din centrul capitalei ?
      Vor fi obligati sa plateasca 5 sau 10 pe ora ?
      Strazile si trotuarele nu sunt proprietatea primariei, ca sa faca ce vrea primaria cu ele.
      Sa se consulte cu proprietarii autoturismelor din zona centrala, nu cu cei care nu au masina sau nu locuiesc in centru.
      Strazile din Bucuresti s-au umplut de panouri cu “Am parcat”.
      Practic, nu mai ai unde sa parchezi in centru, fara sa platesti o taxa de parcare.
      De ce trebuie sa plateasca un bucurestean (acelasi lucru pentru toate orasele) pentru a-si parca masina in apropierea casei ?
      Bucuresteanul (la fel ca si locuitorii altor orase) plateste impozit pentru autoturism, plateste rovinieta, pateste acciza din benzina.
      Primaria sa cumpere terenuri, sa amenajeze locuri de parcare, iar pentru aceste locuri, nu are decat sa ceara plata unei taxe.
      Primarii nu au promis inainte de alegeri ca vor introduce taxe.
      Strazile nu sunt surse de imbogatire ale primarilor si consilierilor.
      Deja si-au aprobat salarii si vor si pensii speciale, nemeritate, nesimtit de mari.
      Putem intelege ca, pentru un autoturism din alta localitate, proprietarul sa fie obligat sa plateasca taxa de parcare. El plateste impozitul in alta localitate.
      Putem intelege chiar ca un locuitor dintr-o zona a orasului sa plateasca o taxa de parcare, daca parcheaza in alta zona, de exemplu in centru, pentru a descuraja aglomerarea si poluarea unor zone ale orasului.
      Aplicatia „Am parcat” trebuie sa fie completata cu un registru care sa contina o legatura intre numarul zonei de parcare si numarul autovehicolului, care are dreptul sa parcheze in acea zona fara sa plateasca, pentru ca proprietarul locuieste in apropiere.

  2. Alte capitale europene detin transport public eficient. Voi nu o sa aveti alternative dar o sa platiti taxa de protectie 10 lei pe ora la niste mafiotoi pentru ca asa ati votat in ultimii 30 de ani. Nu este adevarat ca parcarile din centru stau goale. Eu parchez cand am treaba in zona la cea de sub statuile de la Universitate si e aproape plina mereu.

  3. Poate vedem in viitorul apropiat si o taxa pe harburile cu norma sub euro 5.

  4. 2 Euro/oră este un preț enorm , dar se pare că nu vă interesează . Forte bine dacă v-au votat , nu aveți decât să îi BELIȚI . Organizația PNL București nu spune de ce continuă să îl susțină pe Nicușor Dan .

  5. @Rav – acele hârburi sub Euro 5 arata a rabla așa că ține. Pentru că sunt neîngrijite.

    • Eu nu ma refer la modul in care arata acele masini din punc de vedere estetic si tehnic, ma refer la faptul ca polueaza de rup si in mod normal nu ar mai trebui sa se permita accesul in interiorul inelului median fara sa se perceapa taxe.
      Masia nu este pentru toata lumea, la noi pana si cei care nu au o chiftea in burta merg cu masina in loc de mijloacele de transport in comun. Sunt in stare sa isi rupa de la gura si sa stranga din buci luna de luna numai ca sa mearga cu masina la munca si inapoi fara sa isi faca niste calcule simple prin care sa vada cati bani ii costa toata distractia asta.

  6. Este nevoie de parcări supra etajate și nu ar mai fi nici o problema. Sunt prea multe vehicule pentru parcări in formatul din prezent. Trebuie făcut ceva.

  7. Luați de la Plicușor cu salam!!!

  8. Încă o dovadă a incompetenței colosale ale acestui accident de primar. În sfârșit, bucureștenii au un primar pe care îl merită cu vârf și îndesat. Abia aștept să vină iarna, să vezi atunci distracție…

  9. Așa e normal, așa e în țările civilizate.
    Poate o să înțeleagă și țăranii de bucureșteni că mașina nu e un drept, iar loc de parcare de la primărie nici atât. Sunt sute de orașe în vest care au doar parcări private.
    Am fost recent în Copenhaga, am plătit și 80 de euro pe zi parcarea.

    • Transportul in comun din Copenhaga tot ca cel din Bucuresti este? Iti pun la indoiala gradul de inteligenta daca ai dat 80 eur pe zi parcare in Copenhaga.

    • Ai fost recent în Copenhaga cu ce, cu mașina? Să mori tu? Pe cine păcălești mă agariciule?!?! Tu ai bani doar de o trotinetă electrică și aia cumpărată cu credit la bancă, pârlitule.

  10. Eu ma bucur intr-un fel pentru ca stiu ca multe cazane vor disparea de pe strazi in felul asta desi am si eu un cazan de care trebuie sa scap
    dar
    sa vad transport in comun adevarat, piste de biciclete nu bataia de joc care a fost pana acum.
    Ma indoiesc ca acestea vor aparea iar oamenii vor renunta cu greu la a avea masina la indemana (prin urmare mai multi bani la primarie)
    Evident vom sta ca sardinele in metrouri si autobuze, fara masca…

    • Banii nu se duc la primarie. Banii vor fi incasati de o firma de casa care a luat in locatie de gestiune parcarile. Si ei si-au bugetat 35 milioane eur pt ei pe an, si restul la primarie, spunand ca vor face 50 mil pe an. Daca nu fac decat 35, ghinion, primaria nu mai ia nimic. In prezent incaseaza 12 mil. Deci iti imaginezi da?

  11. sa vezi spume si crize pă neamurile dă manivela si pă cocalarii cu bemeveuri…🤣🤣🤣🤣🤣…hai cu amenzile si ridicarile…parchezi pe trotuar ca bulangiu 1500 amenda!!! 💪💪💪💪💪

  12. Meltenismele vor încasa o lovitură se.r.io.asă.
    Românii se vaită că sunt săraci dar nu coboară din mașina p.r.o.p.r.i.e.