G4Media.ro

Noul terminal de la Aeroportul Internaţional Iaşi, operaţional de la 31 martie

Foto: Aeroportul Internațional Iași

Noul terminal de la Aeroportul Internaţional Iaşi, operaţional de la 31 martie

Noul terminal T4 de la Aeroportul Internaţional Iaşi devine operaţional începând cu data de 31 martie, când vor putea fi operate primele zboruri în spaţiul Schengen, a anunţat luni directorul aeroportului, Romeo Vatră.

„Avem o provocare foarte mare, pentru că în mod normal ar fi trebuit să deschidem acest nou terminal, după cum am anunţat public, în luna mai. Acum suntem obligaţi să facem paşi mai rapizi pentru a deschide terminalul T4, pentru a putea avea zboruri Schengen. Până atunci vom depune toate eforturile să facem terminalul operaţional”, a declarat pentru Agerpres Romeo Vatră.

Potrivit sursei citate, până pe 31 martie nu vor fi funcţionale spaţiile comerciale. În schimb, pasagerii vor găsi tonomate cu mâncare, apă şi sucuri.

Romeo Vatră a ţinut să menţioneze că de la sfârşitul lunii martie îmbarcările pentru zborurile Schengen se fac din noul terminal T4, iar îmbarcările pentru zborurile non-Schengen se vor face din terminalul T3.

Din terminalul T4 se vor opera servicii de chek-in şi control de securitate atât pentru pasagerii care trebuie să plece din terminalul T4, cât şi pentru cei care au zboruri din terminalul T3. După efectuarea acestor proceduri, cei care urmează să călătorească spre zone non-Schengen vor trece din terminalul T4 în terminalul T3 printr-un pasaj de legătură.

„Încă o dată se dovedeşte că, în 2021, am luat decizia corectă de a folosi instrumentele de finanţare europeană pe care le aveam la dispoziţie la acel moment pentru a construi această infrastructură aeroportuară nouă pentru că, altfel, astăzi am fi fost în situaţia în care să nu putem face faţă noilor cerinţe determinate de acceptarea României în Spaţiul Schengen cu frontierele aeriene. În mai puţin de două luni vom fi pregătiţi cu operaţionalizarea T4. Deschidem nu doar un nou terminal, ci o poartă de legătură cu Europa şi noi oportunităţi de dezvoltare pentru judeţul Iaşi”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, în subordinea căruia se află Aeroportul Internaţional Iaşi.

Având o suprafaţă desfăşurată de aproximativ 32.000 de metri pătraţi, trei nivele şi o capacitate minimă de procesare de 3,5 milioane de pasageri pe an, T4 este al doilea terminal ca mărime din România. Proiectul a inclus, de asemenea, construirea unei parcări cu 600 de locuri şi a unui parc fotovoltaic ce asigură 20% din necesarul de energie.

Proiectul construcţiei celui de-al patrulea terminal al Aeroportului Internaţional Iaşi a fost susţinut din fonduri europene şi a avut o valoare de 90 de milioane de euro. Din această sumă, 15 procente au fost asigurate din contribuţia de la bugetul de stat.

Terminalul este construcţie nouă, cu trei nivele, şapte porţi de îmbarcare, 20 birouri de check-in. Fluxurile sunt bidirecţionale. Îmbarcarea pasagerilor se va face şi prin trei aviobridgeuri.

Capacitatea de procesare este de 950 pasageri pe oră şi 3,5 milioane de pasageri anual.

În terminalul T4 a fost construită şi o parcare nouă, cu un sistem modern de management şi cu o capacitate de 600 de locuri. De asemenea, pe o suprafaţă de un hectar, a fost construit un parc fotovoltaic, care are o capacitate de 1MWh. Astfel, s-a dorit un pas important către utilizarea surselor de energie regenerabilă în operaţiunile aeroportuare.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. ca sa se inteleaga ce mizerie reprezinta PSD ( cu extensia PNL ), in zona asta a tarii, acum ceva timp era un secretar de stat, la o conferinta pe domeniul de transport la Iasi , care a spus ca de fapt poate nici nu e nevoie de aeroport in zona .. cumva ceva le-a dat minte de exista investitia asta, dar greu de tot pentru ca o galeata de ulei e mai ieftina decat o autostrada sau un aeroport

  2. Ce nu spune articolul triumfator de mai sus e ca spre aeroport se poate ajunge doar pe o sosea serpentinoasa cu 2 benzi care se blocheaza mereu.

    Se promit legaturi suplimentare de ani in sir, si nu se intampla nimic.