G4Media.ro

Mircea Miclea: Proiectele legilor Educației au ieșit așa de prost pentru că…

Foto: captură - Facebook.com Video

Mircea Miclea: Proiectele legilor Educației au ieșit așa de prost pentru că în spatele lor este un proiect, România Educată, al președinției, care din păcate este complet dezamăgitor

Proiectele legilor educației lansate de Ministerul Educației în vara acestui an “au ieșit prost”, iar asta deoarece proiectul prezidențial din spatele lor, România Educată, “este complet dezamăgitor, aș spune foarte clar: incompetent”, apreciază profesorul universitar Mircea Miclea, fost ministru al Educației, într-un interviu acordat jurnalistei Ioana Nicolescu la Euronews România, scrie EduPedu.ro.

Într-un rezumat al evenimentelor din educație din anul 2022 care tocmai se încheie, Miclea a comentat și alocarea de 2,1% din Produsul Intern Brut (PIB) pentru Ministerul Educației pentru anul 2023, spunând că “cei care decid consideră că o țară se apără mai bine prin arme decât prin educație, ceea ce este complet greșit“.

“Într-o economie cum este cea din viitor, în care principala resursă nu sunt mineralele și nici capitalul, ci mintea oamenilor, în această economie educația este elementul esențial care-ți asigură prosperitate, care te apără de orice altceva, de boli, de războaie. Ce se poate face cu acest buget alocat educației? Probabil supraviețuirea, adică să ne târâm încă un an de zile în același mod în care am făcut-o până acum, fără să rezolvăm niciuna din problemele majore ale educației“, a continuat fostul ministru al Educației din perioada decembrie 2004 – octombrie 2005.

Articolul integral, pe EduPedu.ro.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Pensiile am inteles ca ocupa aproximativ 9% din PIB. Intrebare pentru praduitorii nostri: Cum veti educa noua generatie cu numai 2% din PIB astfel incat sa fie capabila ca peste 10 ani sa produca indeajuns de mult ca sa platiti pensiile?

  2. Intr-un stat esuat nu ai cum sa faci o ”Romanie educata”.Ce sa-i faci a fost ”o peroada” grea ”ghinion”

    • Arc peste timp:Ceausescu(„preteni”)-Iohannis („peroadă”)😆Si totusi sasu vorbeste mai multe limbi.Ce-o fi fost în capul lui cand a zis „stat esuat”?Probabil ca era singur!😁

  3. Pe cotributors au fost exprimate multe idei si solutii bune, dar ministerul nu le citeste si nici nu le vrea. Tot proiectul Romania educata este facut din birouri si nu din realitatile din teren. Alocarea cu 2% din PIb este o mizerie.

  4. Nu e problemă de România educată, pt nenorocitul ăsta de sas nu este importantă educația, dar i a ieșit vrăjeala cu covrigul … ă covidul !

    • Invatamantul va fi in continuare dezastru si cu 50% din PIB din cauza urmatoarelor :
      -banii pt salarii nu-i fac mai buni pe dascali si mai dedicati(nu se pune problema ca nu sunt cadre in sistem,sau cadre de calitate, atata timp cat posturile si gradele se dau inca pe pile de partid si spagi,atentii);
      -cadrele se complac pt ca ,la fel ca medicii,daca nu au cu ce (baza materiala) ,nu fac mare lucru ,deci munca mai putina ,banii tot aia;
      -nu exista control si obiective;asa zisele inspectii sunt anuntate,pregatite,regizate…Daca exista obiectivele sunt puerile si in defavoarea natiei(de ex ceva legat de nr de admisi,de repetenti,etc-facem subiecte usoare sa ia tot analfabetul BACul ,sau sa treaca clasa);
      -materie multa in continuare,cu detalii inutile inseamna calitate mica;ce ma intereseaza pe mine de geografia altor tari sau sa invat religie ori sa fac ore pt materii de aptitudini(desen,muzica) dupa cl a 4-a cand sunt atatea de studiat mai intens,pt a ne pregati de viata reala si de o meserie?Pai daca ai talent la ceva sunt supersuficienti primii 5 ani,sa nu-i pun si pe cei de gradi (cl 0-4);
      -detalii de memorat si nu activitati(de grup eventual) pt dezvoltarea judecatii si a gandirii creative;
      -conduceri (in scoli si inspectotate) numite pe criterii politice iar acolo unde exista concurs ,mai degraba majoritatea sunt trucate(cand o sa avem transparenta in conceperea si comunicarea subiectelor la examene de orice fel din Romania,atunci abia putem banui/spera contrariul)
      Toate acestea persista de dupa 89 asa ca nu mai faceti proiecte inutile cu care doar bulversati societatea, unde schimbati doar forma si aduceti modifcari multe dar inutile(suficiente cat sa bulversati tot si sa ticati bani).Fondul pbl invatamantului e in mare ceea ce v-am scris eu si o stiti si voi dar nu va pasa !Poate pt ca va e teama ca urmasii vor fi mult mai buni ca voi ?

  5. Cu cât investiția în învățământ este mai mică, cu atât repercusiunile pe termen lung sunt mai mari.
    Din păcate, subfinantarea învățământului este o bomba cu efect întârziat care cumulează deficiente de la un an la altul, până explodează, efectul fiind creșterea gradului de analfabetism, scăderea gradului de educație generala, tare de comportament, incompetenta la toate nivelurile, agresivitate, alcoolism, consum de droguri, scăderea stimei de sine și, implicit, a calității vieții pe toate palierele.
    Calitate a vieții ridicata nu înseamnă numai ceea ce consumi, ci și modul în care trăiești, nivelul de cultură, modul de petrecere a timpului liber, ideile pe care le îmbrățișezi, gradul de cunoaștere a lumii înconjurătoare, aspectul tau general, nivelul de sănătate fizică și mintală, gusturile, plăcerile și ceea ce înseamnă pentru tine fericirea.

  6. Pe termen foarte scurt o tara este aparata de armata, cu razboi la granita ar fi dubios sa nu se investeasca in armata..
    Pe termem mediu si lung, evident, educatia e calea. Dar de ce ne-ar vrea clasa politica de azi si ieri educati, ei sunt multumiti de rezultatele electorale…de ce ar schimba ceva?

    Educatia e acel “supliment” non-alimentar ce te face critic, obiectiv, te transforma, te aduce la prezent, nu mai esti “clona” unor parinti nascuti in alte timpuri, chiar in alte regimuri politice, si cel mai important, educatia nu te lasa sa repeti greselile parintilor, te “condamna” la un individ mai bun decat cei din trecut. Cine vrea asa o pacoste la usa casei, un ghimpe care are mereu ceva de zis, de sesizat, un petitionar, unul care vrea mai mult….Nici parintii nu te inghit educat, sa fim sinceri.
    Asadar, esti conceput si crescut sa ramai in trecut, sa nu inveti prea mult ca incepi sa vrei sa gandesti cu mintea ta nu cu a lor.
    Asa se demonstreaza, pe doua randuri, de ce multi tineri regreta comunismul pe care nici nu l-au trait, sunt regretele infulecate pe repede inainte, in foi de varza, acasa. Vorba veche a celor de la Sarmalele reci: “ Tara te vrea pro st”, unii au inteles repede ce ne rezerva viitorul.

  7. Un stat care isi separa eruditii de luptatori isi va avea deciziile luate de lași iar razboaiele purtate de prosti. – Tucidide

  8. @Ăștia când dădeau diplome și titluri și așteptând și decizii politice ale liderilor politici instalați la conducerea învățîmântului care să le exprime și orientările politice de ,,moguli” ai învățămîntului, cu acordul lor, erau adormiți, chiauni după băutură, matoliți, ăia obținând diplome de furat semnate de ăștia beți, de la beția funcțiilor, ? Erau cu Bacchus, cu Dionysos, ,,petreceau intelectual” și ăia care s-au ,,isprăvnicit” îi păcăleau la diplome, ?

  9. Întrutotul de acord cu Cris!

    • virgulă,care(Cris)a descris efectele nefaste ale coruptiei asupra învatamantului.Pe acest fond,în caea mai mare parte,banii se duc în nisip.
      Dar ,ce fel de ministru a fost Mircea Miclea?Caci i-ati zis fost ministru.S-ar putea sa se simtă jignit.Cine nu stie,ar putea crede ca si el a contribuit la dezastru.Si sunt multi pentru ca exemplul lui este îngropat de placa de plumb a intereselor corupte.In loc sa fie notoriu gestul sau cu demisia din functia de ministru al învatamantului,la scurt timp dupa numire,doar pentru ca alocarea bugetară nu era suficienta,pentru a indrepta lucrurile in scoala romanească(a elaborat si un plan în acest sens),acest OM a fost aruncat in groapa comună a uitarii.Cati ne-au mai aratat o asemenea demnitate?Va spun eu,niciunul si nu cred ca ma însel.Majoritatea si-au pus demnitatea(pe care o oupau si o ocupă)în farfurie😁,ca doar au painea si cutitul in mană.Acestia sunt vedete!!!

    • Cu Cris sunt de acord toti frustrații (ca si el),care au trecut la vremea lor prin școală fara sa puna accent pe învățare si care sunt indignati.ca ai lor copii,care probabil au de toate acasa,nu dau rezultate bune la invatatura.Or fi prea obositi de jocuri pe computer si de stat pe retele de socializare

  10. „Alexandru”,daca ne spuneai si ca umblam cu coruptia în gura era perfecta „lupta ta de clasă” Dar, nu-i timpul trecut sa asociezi produsele imaginatiei bolnave cu relaitatea,pentru ati iesi tie pasența.

  11. Corect!
    Traduc: nu poti sa faci bici din rahat si sa mai si pocneasca!!!!