G4Media.ro

Ministrul Mediului afirmă că primarii susţin taxarea suplimentară a maşinilor second hand:…

Sursa foto: Unsplash / Oleksandr Zhabin

Ministrul Mediului afirmă că primarii susţin taxarea suplimentară a maşinilor second hand: Există la nivelul autorităţilor locale o presiune uriaşă la înmatriculări / O eventuală taxare, pregătită din timp

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a afirmat, marţi, că primarii susţin taxarea suplimentară a maşinilor second hand, întrucât există la nivelul autorităţilor locale o presiune uriaşă la înmatriculări. Primarii i-au spus ministrului că sunt persoane care cu asta se ocupă, un primar primind şi 50 de cereri de înmatriculare de la o singură persoană. Ministrul precizează, însă, că o eventuală taxare va fi pregătită din timp.

”Am avut o discuţie lungă, de două-trei ore, cu Asociaţia Municipiilor, Asociaţia Oraşelor şi Asociaţia Comunelor, unde cei de la masă au susţinut clar o descurajare a înmatriculării maşinilor second hand în România şi au spus clar: taxare! Există la nivelul autorităţilor locale o presiune uriaşă la înmatriculări. Era un domn primar la masă şi spunea că vin 40-50 de cereri de înmatriculare de la aceeaşi persoană. Sunt oameni care cu asta se ocupă”, a declarat, marţi, la TVR, ministrul Mediului.

Întrebat dacă pot creşte taxele actuale, ministrul a afirmat: ”Există o posibilitate, dar orice majorare de taxe sau orice taxă nouă trebuie pregătită, conform legii, cu 6 luni înainte, să nu fie cu aplicabilitate de pe o zi pe alta. Dacă se va ajunge la o astfel de decizie şi, din ce am înţeles de la unii reprezentaţi ai autorităţilor locale, dânşii vor susţine (majorarea taxelor n.red.) în interesul localităţilor pe care le conduc, în interesul municipiilor”.

Tanczos Barna a precizat că acest aspect va fi discutat în coaliţie: ”Sigur vom discuta în acest an, reluăm discuţia pentru 2023, pentru politicile publice pe care vor să le implementeze şi colegii din coaliţie”.

sursa: Agerpres.ro, Sursa foto: Unsplash / Oleksandr Zhabin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Taxati samsarii de masini si rezolvati problema!
    Cine aduce masina de afara sa o si inmatriculeze pe numele lui, daca o vinde mai devreme de un an, sa plateasca TVA. sau de la a doua masina vanduta, la fel ca la apartamente

  2. Stati putin ca încurcați borcanele.
    Mașinile nu se înmatriculează la primărie ci la prefectura la DRPCIV.
    La primărie doar se iau in evidenta pentru impozit.

    • Iar impozitul nu este taxa!

      Si mai este si pe proprietate, adica proportional cu valoarea proprietatii. Ca urmare, cum o sa creasca primarii valoarea masinilor alora? Ah, stai, ca nu e proportionala cu valoarea proprietatii … e din pix, de fapt. Atunci, merge! Tot inainte!

      Nu sunteti in stare sa izolati si impozitati samsarii, atunci va razbunati pe toata lumea! Ole!

    • @sanitare,
      Impozitul pe mijlocul de transport nu este impozit pe proprietate și nici în funcție de valoare. Mijloacele de transport se impozitează pentru ca folosesc domeniul public, de aceea impozitul se plătește la primărie, nu la bugetul statului
      Nu știu ce primar visează ministrul ca înmatriculează mașini, poate la el în Ungaria, ca în România asta tine de guvern, prin prefecturi. Poate le declara la fisc/taxe locale, dar asta nu ar trebui să-l deranjeze, ca ia impozit.

  3. Daca tot vreți să impozitați ceva, hai sa impozitam averile demnitarilor, șpăgile procurorilor și judecătorilor. ANAF să-și îndeplinească corect atribuțiile. De ce nu vor sa impoziteze și prostia că la asta suntem campionii de peste 30 ani votam aceleași partide.

    • Ia dă-mi tu măcar un nume de partid pe care trebuia să-l votăm în ultimii 32 de ani ca să nu fi ajuns unde suntem acum. Zi măcar unul.

  4. s-a umplut tara de rable

    • Uameni răi, românii ăștia!

      Cum nu vor ei să-și cumpere toți mașini noi, o dată la 5 ani. Stau cu banii la saltea și-și iau numai second-hand.
      Uameni răi, dom’le…

      Aș da o lege să nu mai avem deloc poluare, numai mașinile electrice să fie permise.

  5. Ce lă-bari , fa dreaq înscriere online !
    In alte tari , ca UK, înmatriculezi masina in 5 minute , de acasa , si în câteva ore esti cu ea pe drum .

  6. Ce masini au cea mai mare pondere pe piata din Ro? Cele second. Pai nu bagam noi o taxa?! Nu ii saracim noi si mai mult pe oameni?! Adica nu dam legi care sa protejeze cumparatorul de combinatiile samsarilor sau impunem o varsta maxima a masinii aduse din afara, sa vina toate vechiturile daca se poate in orice stare tehnica noi sa ne luam taxa.

  7. Deci astia nu sunt in stare sa-si faca treaba, si in loc asigure conditii decente sa-ti platesti taxele ei propun sa creasca taxele. De ce? Ca politicienii stiu doar sa cerseasca bani, nu sa rezolve problemele oamenilor.

  8. Nu poți să taxezi samsarii pt că trec mașinile pe numele cunoscutilor.Cine mai e samsarul,după ce criterii ?Și eu dacă-mi iau o masina de afara sunt samsar ?Din punct de vedere legal și financiar(pt siguranță și ca sa colecteze și Statul ceva) ar trebui să facă această activitate doar societățile care :
    -au spatiu de stocare și prezentare(samsarii le țin pe trotuare și ocupă locurile celorlalți că să-și facă ei afacerea fara sa plătească nimic)
    -au service propriu sau contract cu unul autorizat(și pot dovedi cu facturi verificarea tuturor veh+ fisa veh:proveniență,km,defecțiunile existente inca pe veh,etc)
    -se angajează și răspunde legal pt ce vind și acordă o garanție minima
    Cat despre taxe DA,sa fie,chiar f mari (de ex ceva de gen 1000 lei/an) dar nu pt SH din Romania.Sa fim serioși…Și de afara mai poți aduce cate o mașină buna,chiar €6 (care pot avea taxe modice) dar pt cele interne treb găsit ceva legal ca sa nu se mai revândă daca sunt sub €4(sa ajungă direct la casat).Peste €4,inclusiv,ar trebui netaxat o perioada pt că cine-si cumpăra de ex o electrica trebuie să poată vinde cuiva mașina lui €5 ,de exmplu,NU ?Unde mai pui că pe a lui o poate lua altul care posedă una non€ chiar,sau pe-aproape.