G4Media.ro

Lockheed Martin, care produce elicopterele Black Hawk, intenționează să deschidă în România…

Sursa Foto: defensetalk.com

Lockheed Martin, care produce elicopterele Black Hawk, intenționează să deschidă în România un centru de întreținere a aparatelor de zbor / Crește rolul Bucureștiului ca pion important al strategiei de apărare a SUA în Europa

Guvernul român a semnat săptămâna trecută, prin intermediul companiei aerospațiale ROMAERO, un acord cu o firmă poloneză subsidiară a firmei Lockheed, gigantul apărării SUA, în vederea deschiderii unui centru de întrținere a eliopterelor Black Hawk în România, scrie Balkan Insight, citată de Rador.

Semnarea acordului a fost anunțată de Ministerul român al Economiei și de Ambasada SUA la București, aceasta din urmă salutând acordul ca pe o nouă și importantă dovadă a înfloritoarelor relații româno-americane și a alianței SUA cu Polonia.

„Pentru asigurarea și păstrarea libertății și democrației în fața unor influențe ruse, chineze sau în fața altor influențe malefice, este deosebit de important să se asigure niște economii puternice și niște armate eficiente”, a declarat ambasadorul SUA, Adrian Zuckerman, după încheierea acordului, la București. Proiectul „va impulsiona capacitatea militară a tuturor țărilor europene, aducând totodată beneficii economiilor din România și din Polonia”, a adăugat el.
Centrul de întreținere va fi situat la București și „va deveni o bază a operațiunilor prin care ROMAERO va putea ca, pe viitor, să asigure servicii flotei de elcoptere Balck Hawk multioperaționale achiziționate de guvernul român”. De asemenea, centrul va oferi servicii și elicopterelor Black Hawk deținute de alți aliați.

Semnarea acordului a survenit într-un moment când o firmă poloneză subsidiară a companiei Lockheed Martin, fabrica de avioane PZL Mielec, oferă Ministerului român de Interne o primă tranșă din cele 12 elicoptere Black Hawk care urmează să fie folosite în misiuni civile.

Momentul deschiderii noului centru de întreținere al ROMAERO destinat elicopterelor Blak Hawk va depinde de succesul eforturilor firmei PZL Mielec de a vinde elicoptere în România. O decizie preliminară cu privire la beneficiar e așteptată în septembrie, a declarat pentru BIRN un purtător de cuvânt de la ROMAERO.

Demersul va deschide calea unor achiziții de elicoptere Black Hawk produse în Polonia și de către Ministerul Apărării din România.

După ce Rusia i-a luat Ucrainei Peninsula Crimeea din Marea Neagră, România, o fostă țară comunistă care a aderat la NATO în 2004, a devenit un susținător important al eforturilor SUA de a preveni noi agresiuni ale Rusiei în regiune.
Poziția centrală a României în strategia de apărare a SUA destinată Europei a fost scoasă și mai mult în evidență de decizia președintelui american Donald Trump de a strămuta o parte a trupelor SUA din Germania în Polonia și România pentru a contracara influența rusească în această parte a Europei.

“Nu este vorba despre un acord de afaceri oarecare”, a declarat ambasadorul american Zuckerman, referindu-se la implicațiile politice ale memorandumului semnat de România, joi, cu firma Lockheed Martin.

Referindu-se atât la România, cât și la Polonia, el a spus că ambele țări sunt ”puncte-cheie pentru apărarea flancului estic al Europei” în fața agresiunii ruse. Ambasadorul a amintit de vecinătaatea bazelor militare ruse de la Marea Neagră și a menționat un recent incident ca pe un exemplu al tensiunilor din regiune semnalate în ultimii ani.

“Vinerea trecută, deasupra Mării Negre, niște avioane rusești au hărțuit într-un mod agresiv și periculos un avion american care se afla în spațiul aerian internațional. Ele au primejduit în mod inutil viața piloților noștri”, a spus Zuckerman.

Sursa: Balkan Insight/ Rador/ Traducerea: Alexandru Danga

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Crearea de locuri de munca in tarile care achizitioneaza de la ei produse de sute de milioane de dolari anual, ar trebui sa fie o conditie de baza inclusa in contract. Lockheed Martin a primit un contract de 1.135.410.156 de dolari pentru vanzari militare in Romania si in alte doua tari. Produsele sunt achizitionate din bani publici, deci trebuie vazut si ce romani se vor bucura de o parte din acei bani reinvestiti in economie- in joburi, contracte, comisioane, etc. Toti romanii trebuie sa aiba o sansa egala, acele produse sunt achizitionate din banii lor sau din bani generati de resurse naturale care apartin tuturor, exploatate de companiile de stat; fara amante si pilosi incompetenti numiti in consilii de administratie pe salarii nesimtite.

  2. Creste rolul Bucurestiului ca … pion. E buna asta.

    • Buna remarca.
      Pai ce altceva sa fie Bucuresti – orasul fara identitate proprie?
      A fost o piata turceasca (bazar) in aer liber, infiintata de otomani. Continua sa fie acest lucru.
      Din pacate, acest oras este capitala Romaniei, si asta devalorizeaza si submineaza Romania.

  3. Avioane F16 SH am cumparat, elicopterele Black Hawk SH ne mai lipsesc.

    • Mai exact ce parte a expresiei „centru de întreținere a elicopterelor” nu ai priceput? E un service, nu cumpărăm nimic.
      Iar UH-60 Black Hawk are oricum performanțe superioare celor ale IAR-330 Puma din dotarea Armatei Române.

    • Nu sunt chiar sh, dar nici noi nouțe nu sunt, după părerea mea f16 sunt cele mai potrivite pentru Romania , alte alternative sunt cam scumpe și nu cred că ne permitem…

  4. Mai bine s-ar apuca sa dezvolte locomotive, cai ferate, autobuze & Co, ca ducem lipsa cu desavarsire. Si probabil convins si taranul de rand la bord de SUV ca exista lumea in care mijlocul de transport(bine pus la punct dar nu a la Iohannis) nu este o rusine.

    • Citeste ce a scris @Stratosfericu’

      Eu nu stiu, unii chiar nu se pot abtine de la comentarii chiar daca nu au inteles macar subiectul.

      Este un „service de elicoptere” de top. Deci locuri de munca de inalta calificare.
      Asta forteaza si cresterea calitatii profesionale a unor din industria orizontala. Un beneficiu in plus pentru tara.

    • Romania chiar produce locomotive vagoane și tramvaie dar pentru export , că patronii tai de la PSD nu vor sa cumpere sau cumpără de la turci

    • @Inapasevedeinvers – nici măcar nu e necesară foarte înaltă calificare. În centrele de genul ăsta ajungi cu aparatul, vezi ce nu funcționează în parametri și faci comandă direct către fabricant prin biroul de logistică al Armatei Americane. La ei nu se repară, se înlocuiește piesa, modulul sau subansamblul. Nu repari motoare, le înlocuiești și le trimiți la recondiționat pe cele vechi, la producător. E unul din motovele pentru care pot ieși bani frumoși și pentru ai noștri, tot lanțul ăsta e FOARTE bine plătit.

    • @Stratosfericu
      Nu e chiar asa: una e sa te invarti printre organele unui elicopter Black Hawk si alta sa repari un otokar pe care-l mai indrepti cu ciocanul ca pe dacie.
      Dupa ce cunosti niste oameni care au fost instruiti pentru un service de calitate incepi sa vezi diferenta. Modul de gandire se schimba si respectul pentru lucrul facut temeinic devine de la sine inteles. Nu-i totul sa ti se deamana sa iei cu pila pe rotund
      Culmea este ca tot auzi proteste ca mai bine faceam locomotive, ca de-aia are nevoie tara… (facem si locomotive, daca se plateste, nu-i asta problema)
      Tara are nevoie de bani si de oameni bine platiti si educati pentru a atinge un nivel superior.

  5. Ar fi un bun inceput pentru dezvoltarea competentelor in operatii de intretinere aeronave comerciale.
    Responsabilitatea e uriasa dar se platesc bani grei pentru astfel de operatii, pot fi create locuri de munca de inalta calificare si o contributie insemnata la PIB.

  6. Rolul nostru creste prin Polonia. Întrebarea este câte locuri de munca se vor desființa în contrapartida la Brașov unde producem elicoptere. Din păcate este o știre tristă vândută ca o victorie. Numai ca de fapt este o lovitură în industria autohtonă.