G4Media.ro

Grindeanu vrea ca Autostrada Unirii să fie prelungită până la Chişinău și…

Grindeanu vrea ca Autostrada Unirii să fie prelungită până la Chişinău și Odesa

România şi Republica Moldova vor colabora mult mai strâns în domeniul infrastructurii, în domeniul rutier dorindu-se continuarea Autostrăzii Unirii (A8) până la Chişinău (Republica Moldova) şi Odesa (Ucraina), a scris joi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook, potrivit Agerpres.

„Am discutat astăzi cu omologul meu din Republica Moldova, Andrei Spînu, despre cum ne putem dezvolta parteneriatul pe toate sectoarele de transport! Mai întâi, am propus întrunirea, în februarie, a Comisiei Mixte bilaterale pentru coordonarea tuturor activităţilor referitoare la proiectarea şi construirea Podului peste Prut de la Ungheni. Am convenit asupra necesităţii de a identifica şi alte proiecte transfrontaliere eligibile prin fonduri europene (CEF). Acestea ar putea fi depuse la următorul apel de aplicare, care va fi lansat în luna septembrie a acestui an. În prezent sunt deja identificate trei propuneri: construcţia Podului de la Ungheni (proiect aprobat în luna decembrie 2022); construcţia infrastructurii de acces la acest pod care să includă un punct de trecere a frontierei (pe teritoriul Republicii Moldova) şi modernizarea DJ 249 pentru asigurarea descărcării şi conexiunii cu infrastructura existentă (pe teritoriul României); asigurarea conexiunii rutiere Albiţa (România) – Leuşeni (Republica Moldova)- pentru care aplicaţia va fi depusă în perioada septembrie 2023 – ianuarie 2024. În domeniul rutier, ne-am dori ca Autostrada Unirii (A8) să fie continuată până la Chişinău (Republica Moldova) şi Odesa (Ucraina)”, a notat ministrul.

Potrivit acestuia, a fost abordat şi subiectul modernizării şi construcţiei mai multor poduri rutiere transfrontaliere peste Prut: Podul de la Sculeni (Sculeni); Podul Oancea (Cahul); Podul Albiţa (Leuşeni) – pod nou; Podul Răducăneni (Bărboieni) – pod nou; Podul Bumbăta (Leova) – pod nou; Podul Fălciu (Leca/Cantemir) – pod nou.

În domeniul infrastructurii feroviare, cele două părţi au discutat despre extinderea liniei de cale ferată cu ecartament larg până la Staţia Nicolina. Astfel, trenurile ar putea circula pe cale ferată cu ecartament larg pe relaţia Ungheni – Cristeşi Jijia – Socola- Nicolina.

De asemenea, un punct de interes comun este şi reabilitarea coridorului feroviar Iaşi (Aeroportul din Iaşi) – Ungheni – Chişinău (Aeroportul din Chişinău) – Odesa, prin finanţare obţinută de la Banca Mondială.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

21 comentarii

  1. vezi c-ai luat-o pe arătură! Ce-ai fumat?

  2. Grindene, mai intai sa o facem la noi si dupa mai vedem cu extinderea, ca facem ca la granita cu Ungurii. Ei si-au terminat partea de autostrada, noi tot la stadiul de cioturi suntem

  3. Alt plagiator.
    Doar nu crede cineva ca le scoate de la el.
    Doar e pesede

  4. Pe fb e doar heit. De ce ai vrea sa fii prezent acolo?

  5. „Sa radem cu grindeanu” ar fi un show de tv de succes. Prinde la idiòti. Ăsta a terminat cu desenele pe harta Ro, acum deseneaza si pe harta globului. 🤣😂🤣😂

  6. Sunt convins ca grindeanu va prelungi A8 pana-n Uzbekistan.
    Bucata care va sari parleazul peste Carpatii Orientali o s-o faca intre noiembrie 2023 si martie 2024.

  7. Ăsta vrea să ajungă în Transilvania cu autostrada pe ocolite.

  8. Este macar inceputa autostrada asta?

  9. Hahaha. Ce amuzant. N-a ajuns nici măcar la Buzău și Grindeanu visează până la Chișinău și Odesa.
    Dar e modest, putea să viseze că trebuie să ajungă până la Vladivostok.
    Cred că fumase ceva

  10. Sa nu uiti milogule sa faci autostrada prin fata casei lu’ tac-tu ca tare mandru o fi de tine. Si sa ne imprumuti si noua culegerea aia de probleme de mate scrisa impreuna tot cu tac-tu ala care se lauda cu ce are la usa.

    • Asparagus,nope,n-are cum prelungi/modifica proiectul fi’ncă nu e nici măcar proiect ptr.vreo autostradă Moldova-Banat,el fiind cică bănățean!
      Altfel,mde,e plin de promisiuni goale,ca toți pesediștii…

  11. O idee foarte bună. Dar zic să înceapă de acolo încoace. Dar să meargă sa stea acolo pe șantier. Vreo 10 ani.

    • Ar vrea sa ramana pe post pana ajunge highwayul la Odesa…
      Sa se opreasca cu insamantarile ca am depasit granitele.

  12. @🦀: Da, este o bucățica pe lângă Bacau si alte loturi in lucru.

  13. Băieții deștepți vor sări cu un studiu de fezabilitate de 5 miliarde de euro. Super oportunitate. Băiat isteț Grindeanu.

  14. Hahaa. Ce tare e știrea asta :))). Bă nene, ești cu toate țiglele pe casă? Autostrada ca autostrada, dar podurile? Pai peste 60% dintre poduri au depășita cu mult durata de exploatare și au probleme serioase structurale. Am văzut un reportaj unde oamenii își riscă viața zilnic trecând peste un pod de lemn vai de mama lui. Asta ca să nu facă un ocol de câțiva km. Nici ambulanțele nu mai vin in locul ăla. Cara oamenii cu spatele bolnavii pe pod. Bă Grindene, du-te ba băiatule acasă că ești rupt de realitate.

  15. Visătorule, ce-ar fi să visezi că-s gata cele începute ? Și uită-te pe hartă, dacă Serbia intră în UE, drumul spre Turcia, și mai departe, prin Serbia și Bulgaria, e mai scurt și noi vom rămâne izolați mai ceva ca Rusia actuală. Și atunci interesul UE pentru autostrăzile noastre va fi mult mai mic.

  16. Vrabia flămândă mălai visează! Ideea ar fi bună,dar vedeți dumneavoastră mafioții (pesedeii) au planuri frumoase pe hârtie…. Exemplu :Cele 6 spitale regionale! Iar Grindeanu nu-i capabil să pună în aplicare asemenea proiecte,el este bun in fel de fel de aranjamente pe la spate… Exemplu: Ordonanța guvernului pe la miezul nopții!!….

  17. O,desigur,autostrada „Unirii”(???) nu e nici 5% făcută aici,în țară,,dar ce îl costă pe un pesedist fruntaș să băsnească tembelisme?!?