G4Media.ro

Discurile de vinil, vândute mai bine decât CD-urile în SUA pentru prima…

Sursa foto: Pixabay

Discurile de vinil, vândute mai bine decât CD-urile în SUA pentru prima dată în ultimii 36 de ani / A fost al 16-lea an consecutiv de creștere a vinilurilor / Peste 80 la sută din veniturile industriei muzicale vin, însă, din streaming

Albumele de vinil au depășit anul trecut vânzările de CD-uri pentru prima dată din 1987, potrivit raportului de sfârșit de an publicat de Recording Industry Association of America, și citat de NPR. A fost al 16-lea an consecutiv de creștere a vinilurilor, cu 41 de milioane de albume vândute – față de 33 de milioane de CD-uri, în Statele Unite.

Streaming-ul este în continuare cel mai mare motor de creștere a industriei muzicale, reprezentând 84% din veniturile din muzica înregistrată, dar formatele muzicale fizice au cunoscut o revenire remarcabilă în ultimii doi ani.

Veniturile din viniluri au crescut cu 17% și au depășit 1,2 miliarde de dolari anul trecut, reprezentând aproape trei sferturi din veniturile aduse de muzica fizică. În același timp, veniturile din CD-uri au scăzut cu 18%, ajungând la 483 de milioane de dolari, potrivit RIAA.

Pandemia a dus la o creștere a cererii de discuri de vinil, determinată în mare parte de cumpărătorii mai tineri. Vinilul a devenit o parte importantă a campaniilor de marketing ale artiștilor.

Artiști precum Adele și Taylor Swift au făcut din pop un gen cu o creștere rapidă pe vinil, iar mulți producători independenți s-au luptat pentru a accelera și a satisface cererea după ani de declin.

În ceea ce privește încasările, lucrurile s-au schimbat în bine pentru industria muzicală în 2016, pe măsură ce serviciile de streaming au crescut, depășind declinul vânzărilor de CD-uri și pirateria muzicală online. Serviciile cu abonament plătit, inclusiv Spotify și Apple Music, au adus anul trecut 10,2 miliarde de dolari de la 92 de milioane de abonați plătiți, depășind pentru prima dată 10 miliarde de dolari, potrivit RIAA.

Streamingul cu suport publicitar, precum YouTube, a adus 1,8 miliarde de dolari și a reprezentat 11% din veniturile din muzica înregistrată. Veniturile din descărcări digitale, incluzând atât albume, cât și piese unice, au scăzut cu 20%, la 495 milioane de dolari.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează