Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret au semnat, sâmbătă, contractul pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 aferent Centurii de Sud a municipiului Bucureşti, la standard de autostradă, în prezenţa ministrului de resort, Răzvan Cuc, transmite Agerpres.
„Sper să duceţi la bun sfârşit acest contract. Să nu deprindeţi metehnele vechi ale firmelor care nici nu apucă să semneze şi creează premisele unor claim-uri. Toleranţa companiei (CNAIR – n.r.) va fi zero. Vrem să vedem o altă abordare şi o altă mentalitate”, a spus ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
El s-a adresat, în engleză, reprezentantului companiei turceşti: „Vreau să vă spun încă o dată: nu ne dezamăgiţi!”.
La rândul său, Narcis Neaga, directorul general al CNAIR, a arătat că valoarea contractului este de 750,8 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 158 de milioane de euro fără TVA, respectiv 9,7 milioane de euro fără TVA pe kilometru.
„Vom pune o presiune maximă pe constructor pentru a începe cât mai repede execuţia. El s-a angajat că va devansa termenul, nu doreşte în niciun caz să treacă dincolo, iar noi l-am asigurat că există banii în buget şi îl vom sprijini”, a spus Neaga.
Articolul continuă mai jos
Durata de realizare a acestui contract este de 42 de luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare şi 30 de luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie este de 5 ani.
Conform unui comunicat al CNAIR, proiectul a fost scos la licitaţie în data 8 iulie, iar câştigătorul, Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, a fost desemnat iniţial în data de 8 mai 2018, după evaluarea celor 8 oferte depuse. Imediat după prezentarea ofertantului câştigător au fost depuse 5 contestaţii, care au fost însă respinse de instanţă.
Acest sector face parte din centura Bucuresti Sud la standard de autostradă, proiect ce va asigura conexiunea cu reţeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European, între autostrăzile Bucureşti – Piteşti (A1) şi Bucureşti – Constanţa (A2).
Traseul lotului 2 al autostrăzii începe din apropierea liniei CF 902 Bucureşti-Giurgiu (km 70+600), continuă între localităţile Sineşti şi Jilava unde intersectează DJ 401A (km 72+100), traversează râul Sabar (km 73+500), după care intersectează DN5 (km 74+900), unde a fost prevăzut un nod rutier.
După intersecţia cu DN5, traseul autostrăzii continuă pe direcţia nord – est, ocolind pădurea Jilava, traversează CF Bucureşti- Port 1 Decembrie şi trece la nord de Darăşti, unde intersectează DC101 (km 78+350).
În continuare, traseul autostrăzii se desfăşoară aproape paralel cu râul Sabar, pe circa 2 km, trece la sud de Măgurele şi Bragadiru, unde intersectează printr-un nod rutier DN6 (km 84+650).
Pe acest lot vor fi construite 2 noduri rutiere, 15 pasaje şi 2 poduri, iar elementele geometrice în plan ale traseului au fost proiectate pentru o viteză de 140 km/h.
Cele două noduri rutiere vor fi pe DN 5 Bucureşti – Giurgiu, la Km 74+900 şi DN 6 Bucureşti – Alexandria, la km 84+100, iar podurile: peste canal (Km 72+446.78), zona Fabrica de Cărămidă, cu o lungime totală de 40,70 metri şi peste râul Sabar (Km 73+518), cu o lungime totală de 85,20 m.
Pasajele vor fi:
Foto: Centura Sud a Capitalei / Sursa: Asociația Pro Infrastructură
10 milioane pe km, adica dublu decit construiesc germanii sau chinezii. felicitari ptr eficienta si respect fata de banul public. si faceti doar juma din treaba dublind bugetul.
Din câte îmi dau seama, prețul e chiar bun, având în vedere că nu se execută doar drum întins, ci și noduri rutiere și poduri.
La prima vedere, din ce în ce mai multe contracte bănoase acordate turcilor, în ultima vreme. Erdogano-democratic.
Aceeași coincidență ca în cazul Codruței?!
Macar sa fie gata in termenul dat de ei desi este la pret dublu. Sper ca asta nu inseamna ca centura veche va ramane la o singura banda!
Ba da, se vede și din foto, vag ce-i drept. E un fel de centura 2… Trebuie sa treacă pe terenul cui merită ;-p