G4Media.ro

”Transalpina de Apuseni”: Autoritățile din Alba au semnat contractul. Costurile lucrării au…

”Transalpina de Apuseni”: Autoritățile din Alba au semnat contractul. Costurile lucrării au crescut cu 2 milioane de euro, chiar înainte să înceapă, din cauza unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului

Autoritățile județene din Alba au semnat contractul pentru una dintre cele mai importante obiective de infrastructură care încep în acest an, în Transilvania. Este vorba despre DJ 107 I, supranumit și ”Transalpina de Apuseni”. Drumul va costa 41,6 milioane de euro. Costurile lucrării au crescut însă cu 2 milioane de euro, chiar înainte să înceapă, din cauza unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului, care a crescut salariul minim în construcții.

”Transalpina de Apuseni” este o lucrare de amploare: va avea o lungime de 78,43 de kilometri, cu 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și nenumărate traversări și podețe.

Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, a declarat duminică pentru G4Media că instituția a semnat contractul pentru lucrare, iar ordinul de începere va fi emis de instituție până la sfârșitul lunii august. ”Drumul va deschide destinații turistice importante, până acum inaccesibile și va avea piste de biciclete, stații de autobuz și multe altele. Termenul de finalizare este de 36 de luni” a spus acesta.

Costurile vor crește însă chiar înainte ca lucrările să înceapă, din cauza unei ordonanțe de urgență a guvernului, care a ridicat salariul minim în construcții și deci și cheltuielile cu salarizarea muncitorilor.

Procedura a fost organizată înainte de apariția ordonanței, astfel încât firmele respective veniseră la licitație cu prețuri mai mici la manoperă și deci cu un preț total mai mic al contractului.

După începerea lucrărilor, vor trebui însă să își plătească angajații după noua grilă. Diferența de bani ar ajunge aproape la două milioane de euro, bani pe care ar trebui să îi suporte beneficiarul, adică în acest caz Consiliul Județean Alba.

Neavând precedent în ceea ce privește procedura, reprezentanții Consiliului Județean Alba au decis să evite cheltuiala din bugetul județean și să acopere această diferență din economiile realizate ca urmare a licitației, în condițiile în care firmele care au câștigat au oferit prețuri cu 5% mai mici față de valoarea estimată, adică față de banii bugetați inițial pentru investiție.

Practic, CJ Alba avea la dispoziție o sumă de bani pentru lucrare, dar în urma licitației, prețul oferit a fost cu 5% mai mic decât această sumă și a rezultat o economie apropiată de cele două milioane de euro care reprezintă creșterea de preț cu manopera.

În situația aceasta sunt foarte multe dintre lucrările din România contractate în sectorul public înainte de apariția OUG 114 și nefinalizate. Multe dintre acestea sunt în risc de blocaj din lipsa procedurilor și a bugetelor suplimentare.

Drumul va face legătura între Aiud (DN1 și Autostrada Sibiu – Cluj Napoca) și o serie de localități din Munții Apuseni. Va străbate Aiudul de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bârlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat, unde va face legătura cu DN 74 (în zona Bucium Cerbu) și este finanțat prin POR 2014-2020.

Este o zonă considerată cu un mare potențial turistic, dar până acum neglijată. Pe de o parte drumul va face ușor accesul spre diferite monumente ale Apusenilor, iar pe de altă parte va revitaliza comunitățile locale din zonă, aproape izolate din cauza drumurilor proaste.

Valoarea totală este de peste 188 de milioane de lei adică aproximativ 41,6 milioane de euro. Consiliul Județean Alba va contribui cu valoarea neeligibilă a proiectului, adică puțin peste 400.000 de lei, restul fiind bani europeni.

”Transalpina de Apuseni” va avea o lungime de 78,43 de kilometri, 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe.

De asemenea, lucrarea presupune peste 23 de kilometri de fundații adâncite, ziduri de sprijin și peste 73 de kilometri de șanțuri de beton.

Lucrările au fost împărțite în două loturi aproximativ egale. Ambele loturi au fost câștigate de aceeași asociere: Societeatea de Construcții Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia).

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

26 comentarii

  1. Numai „transalpina” peste Carpati din Vechiul Regat catre Ardeal nu se face. Nu vrea Germania, principalul adversar geostrategic al Romaniei, iar politicul si SRI-ul din pacate colcaie de tradatori.

    • Salut, de ce nu vrea Germania?

    • Am studiat si eu problema
      Mie mi-a dat ca se opun martienii
      Cred totusi ca este o conspiratie galactica

    • S-au sculat deja trolii? Hai cu traiasca psd-ul si mama Rusia, prietena noastra geostrategica, care ne-a vrut si ne vrea in continuare numai bine! Numai aberatii spui, frate! Treci pe la casierie sa vezi daca ti-au dat banii.

    • De Transalpina între Sebeș și Rânca ai auzit? De Transvâlcan ai auzit? Asta e adevărat că-i gata numai spre Ardeal, că dincolo încă mai domină pesedeii.

    • Victor e postac PSD confirmat. Trebuie sa fii postac PSD sa postezi aberatiile lui.

    • Nu sunt postac si nu sunt pesedist.
      Germania nu vrea sa avem autostrazi pentru ca nu vrea stat puternic la gurile Dunarii, dupa cum nu vrea stat puternic in Balcanii de vest. Ca este cel mai important adversar strategic al Romaniei (inaintea chiar a Rusiei) nu e o „aberatie”, ci este o chestie de manual. Orice istoric sau militar o spunea si la 1860. Parafrazandu-l pe Reagan, „It’s the geography, stupid!”
      Ca nu suntem lasati sa facem autostrada sa treaca Muntii Carpati, llie Serbanescu o spune nimic.
      Va amintiti de Ghita ca a spus ca l-a amenintat Coldea pe Ponta ca daca da drumul la Comarnic-Brasov il baga la puscarie. Ponta a confirmat.
      Nu trebuie sa ii credem pe cuvant pe cei doi. Uitati-va la timing-ul „umflarii lui Sova”. CIneva chiar a fost bagat la puscarie pentru ca a vrut sa dea drumul la autostrada peste Carpati.
      SRI este garantul implementarii vointei marilor puteri tutelare. Reiterez ce am spus: in Securitate colcaie tradatorii precum gandacii…

    • Nu osa mearga romania in nainte in veci pentru ca politicieni alearga dupa bani si bogati lafel ca si sri daca faci un control al averilor celor care lucreaza la sri nici o data nu osa poata justifica asa cum nici politicieni nu o pot face este o hotie totala hoti in sri hoti in politica

    • @Victor
      De la 1860 incoace au trecut mai mult de 150 de ani. Lumea nu mai este aceeasi.

      Atat Germania, cat si zona Dunarii de Jos deja fac parte din aceeasi uniune supra-statala. Balcanii de vest vor urma si ei in curand – Serbia si Muntenegru isi negociaza aderarea.
      Deci „logica” conform careia Germania nu doreste aici o tara puternica pica din start.

    • Din 1860 geografia nu s-a schimbat. Muntii si apele sunt tot acolo. Uniunea suprastatala nu functioneaza asa cum s-a vazut in criza greceasca. Daca UE ar fi viabila si ar prima statelor nationale, atunci Romania ar fi in Schengen. Dar nu e, pentru ca interesele nationale primeaza celor clamate europene.

    • CVL are dreptate cu conspirația galactica împotriva României.
      Revenind pe Pământ, am urmărit explicația ilogica a lui Victor, care este rupta de realitățile contemporane. Frate, n-ai deloc viziune globala!
      Explicația „fenomenului” o găsim în primul rând în ograda noastră, cu anumite influente de la prietenul nostru etern din est.

    • @Victor,
      Ba ”olandejii” sunt cei care se opun din rasputeri si se spune ca au dat si spaga in acest sens la Guvern. Tu nu citesti articolele de pe Russia Today si Sputnik? Treaba ta, dar nici la curent ref la ultimele stiri n-o sa fii…!

    • Exact, nu vrea Germania! Germania vede in Romania un mare pericol care-i ameninta suprematia economica in spatial EEA. Mai ales daca se construieste „Drumul oilor pe munte” in Apuseni.

      Rusia, China si SUA au vrut sa construim aceasta transalpine, ar fi asigurat si finantarea si, la urma urmei ar fi construit-o si singure, dar Germania, nu si nu, in ruptul capului. Probabil ca asta e si cauza problemelor de sanitate avute recent de Frau Merkel.
      Si Fifor ar fi construit-o ca sa piteasca pe sub cele 14 poduri rachetele alea balistice, insa Helvig nici nu a vrut sa auda, iar Viorica Dancila, cu binecunoscuta-i neconfictualitrate si sensibilitate a trebuit sa renunte. Mare pacat, zau

    • 30 de ani de capitalism de cumetrie(neo securism oligarhic) vorba tatucului fondator de pdsrei,taxe,accize,furaciuni si Romania tot nu are niste autostrazi cum ar trebuii,de la sud la nord vest/est si de la est la vest.https://revista22.ro/actualitate-interna/inapoi-la-guvernul-ponta-supraacciza-la-carburanti-se-intoarce-etapizata-de-tudose

  2. PSD blocheaza intentionat constructia de autostrazi, fiindca o regiune cu autostrazi devine mai prospera si astfel devine independenta de partidul-stat PSD.

    Nu-i problema pentru PSD, totusi. Nu e ca si cum romanii sunt constienti de puterea votului, ei inghit orice.

  3. Guvernele care s-au perindat la putere in ultimii zece ani nu au fost in stare sa finalizeze DN 76 Varfurile – Lazuri – Rieni – Beius (unde se fac ca lucreaza de 10 ani) si acum mai arunca „pe piata”o alta gogorita umflata. „Mai usor cu pianul pe scari” dragi (sau draci) guvernati.

  4. Guvernul da ordonante de urgenta fara sa faca studiu de impact! Parlamentul voteaza legi in aceeasi maniera! Putin ii intereseaza! Pai sa dea ordonante ca noi dormim. Ce, da din buzunarul lui! Tot asa, din buzunarul nostru isi platestesc deplasarile cu elicopterul, salariile, secretarii, soferii etc etc! Ne intrebam de ca nu avem scoli, gradinite, spitale, autostrazi, drumuri normale si multe altele. Somn usor natiune! Halal sa-ti fie!!

  5. A studiat cineva ce impact economic are ? Noi nu construim sosele importante dar facem drumuri prin munti ca li se scoala unora dimineata ca vor sa mearga sa arunce gunoiul in aer curat ! Nu mai sunt bani la buget sa nici sa treaca strada , dar fac contracte ( probabil cu clauze de reziliere foarte mari – ca de unii cad in picioare de fiecare data ) pe drumuri fara avantaj economic ca vorba aia , chelului ii trebuie tichie de margaritar.

    • Tinere, nu ai citit in intregime articolul. Proiectul e facut in mare parte cu bani europeni. Cum vrei sa i folosim si pe aia? Si asa suntem la coada si la capitolul asta.
      Ce treaba ai cu bugetele de stat?

    • @Marius
      Corect. Ai din partea mea un mare like! Ignora criticile neavenite.

      Chiar si banii europeni ar fi trebuit sa fie ceruti cu insistenta pentru ceea ce este cu adevarat necesar in materie de infrastructura, in primul tand in centuri ocolitoare ale oraselor de tranzit, iar dintre toate in pentru Centura Capitalei cu pasaje la trecerile de nivel si punctelor de racordare catre oras, in constructia de gropi de gunoi, de instalatii de reciclare a deseurilor, de biogas, instalatii de irigatii pentru marile arii agricole din sudul tarii, etc

    • Franklin si Marius,

      Proiectul e facut de cei ce se alfa la carma judetului Alba, pentru judetul Alba. Doar nu ati vrea sa faca consiliul judetean Alba proiecte pentru centura Bucurestiului? Guvernul nu are treaba in proiectul asta.
      Iar cu privire la fondurile UE, ii foarte bine ca reusim sa atragem fonduri din partea 2014- 2020 care se inchide si banii ii pierdem (oricum pierdem bani din seria asta de fonduri europene, orice proiect care reuseste sa atraga fonduri din seria 2014- 2020 e binevenit)

      Iar cu privire la utilitatea lui, utilitatea o verifici din perspectiva judetului Alba, nu al tarii.. Daca pe Bucuresteni sau restul tarii ii doare in cot de satele din apuseni sa se apuce primariile lor sa atraga fonduri si sa nu mai moara de grija judetului Alba.

      Mie personal imi e teama ca investitia in zona aia vine prea tarziu. Apusenii au valoare turistica imensa. Infrastructura e ce tine pe loc zona. Si economic, zona moare tot din lipsa infrastructurii

  6. Unde aș putea să citesc și eu documentul? Sunt curios câți km de pistă de biciclete vor fi, nu aria lor în metri pătrați.

  7. Chiar acum am aflat ca Serbia deschide inca un tronson de autostrada, de aprox 60km, care face parte din coridorul XI pan european. Este un drum care ar trebui sa inceapa la Timisoara si sa se termine la portul muntenegrean Bar. De asemenea, sarbii au mai deschis anul asta o bucata de autostrada prin care se leaga de Macedonia…Cu Ungaria si Croatia sunt deja legati, Iar in cateva luni se vor lega si de Bulgaria… Romania inca nu are macar un singur traseu „cap coada”, care sa lege una din granite cu oricare alta, nici macar Nadlac cu Constanta. Penibil!!

    • Ca sa nu mai zic faptul ca odata ajuns la Constanta, chiar nu mai ai ce face. Portul commercial e vechi si lipsit de interes, liniile maritime catre Turcia, Georgei, Rusia, Ucraina si chiar catre Bosfor lipsesc, nu exista terminal de feribot, nu exista port de agreement in adevaratul sens (cel actual e o glumita), orasul e capitala coruptiei zi liberului arbitru, plaje ioc (nici macar o toaleta nu gasesti pe plaja „Modern” si asta de ani buni pana azi, in vara lui 2019).

  8. Atata prostie n-am vazut la alt popor…

    De parca ne spun nemtii (occidentalii) cu cine sa votam, ce produse sa cumparam..
    Pune-ti dracu mana si mai cititi, si apoi judecati singuri ce e bine si rau, pentru noi ca oameni, pentru noi ca tara si popor. De aia nu se contruiesc autostrazi, spitale, scoli, si nu se investeste in educatie, cercetare, sanatate ca nu vor strainii…vai vai…
    Votati ce trebuie, nu mai dati spaga, nu mai luati spaga, fiti mai civilizati, lasati spiritul civic sa se desfasoare, si o sa vedeti ca se vor schimba lucrurile in tara asta, si DA, de la lipsa educatiei ii BUBA!!!

    • @Florin – absolut de acord. Vesnica scuza cretina a „bunilor romani” protocronisti:
      Saraca tarisoara a fost mereu inapoiata, subdezvoltata, la marginea civilizatiei europene, din cauza strainilor ( a turcilor, ungurilor, bulgarilor, etc etc ). Colac peste pupaza, de vreo 30 de ani incoace, tot strainii (Merkel, Soros, Macron, zeii Olimpului) nu ne lasa sa construim autostrazi, cai ferate, scoli, spitale si alte cele. Ei au venit cu tancuriule si cu panzerele si au distrus economia sarmanei tarisoare. Tot ei i-au pus pe voiculescu, nastase, ghita, dragnea, mazare si ceilati eroi ai natiei, sa fure si sa-si „agoniseasca” averi uriase. Iar noi, ca buni patrioti, nici usturoi n-am mancat , nici gura nu ne miroase. Halal, natie!!!