
Ralph Lauren depășește estimările pentru trimestrul IV, dar estimează o încetinire a creșterii vânzărilor în acest an
Compania Ralph Lauren Corp. a depășit prognozele de profit și vânzări în al patrulea trimestru fiscal — și, deși compania prevede o continuare a expansiunii în acest an, încrederea scăzută a consumatorilor este de așteptat să încetinească ritmul de creștere, relatează WWD.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
„Consumatorul resimte presiuni la nivel de percepție în piețele cheie”, a declarat Patrice Louvet, președinte și director executiv, pentru WWD, joi. „Dacă ne uităm la datele din SUA, Regatul Unit și China, încrederea consumatorilor este vizibil afectată.”
Compania și-a ridicat constant poziționarea și prețurile în ultimii aproximativ opt ani, construind o bază solidă care a rezistat pandemiei și efectelor sale ulterioare, iar acum se confruntă cu impactul războiului comercial inițiat de fostul președinte american Donald Trump.
„Până în prezent, nu am observat o schimbare a comportamentului și a implicării consumatorilor noștri principali și suntem încurajați de dinamica actuală, observabilă la nivel global”, a spus Louvet. „Ne așteptăm însă ca, la un moment dat, această percepție negativă să se reflecte și în comportamentul de cumpărare.”
În ultimul an fiscal, veniturile Ralph Lauren au crescut cu 7%, ajungând la 7,1 miliarde de dolari — o creștere de 8%.
Totuși, pentru acest an, compania estimează o creștere redusă, de doar câteva procente. Aceasta indică o încetinire semnificativă în toamnă, întrucât pentru primul trimestru fiscal se așteaptă în continuare o creștere robustă, de ordinul a aproape două cifre.
„Modul în care companiile din SUA vor gestiona tarifele vamale va fi prin ajustări de prețuri,” a spus Louvet. „Așadar, este probabil ca în a doua jumătate a anului — care pentru noi începe în septembrie — consumatorii să resimtă o presiune inflaționistă suplimentară. Aceasta este prognoza noastră actuală. Lucrurile s-ar putea schimba semnificativ. Ar putea exista în continuare un decalaj între percepția consumatorilor și comportamentul lor de achiziție. Și, desigur, există încă incertitudini legate de situația finală a tarifelor vamale, ceea ce va influența strategiile diferitelor companii.”
Deocamdată, compania continuă să funcționeze cu un impuls puternic.
Profitul net pentru trimestrul al patrulea a crescut cu 42%, ajungând la 129 milioane de dolari, respectiv 2,03 dolari pe acțiune, față de 90,7 milioane de dolari (1,38 dolari pe acțiune) în aceeași perioadă a anului anterior.
Excluzând restructurările și alte ajustări, câștigurile ajustate au ajuns la 2,27 dolari — cu 23 de cenți peste estimările analiștilor, care prognozau 2,04 dolari, conform Yahoo Finance.
Veniturile pentru trimestrul încheiat pe 29 martie au crescut cu 8,3%, ajungând la 1,7 miliarde de dolari, față de 1,6 miliarde anul trecut — o creștere peste cea de 5,1% estimată de analiști.
Acțiunile companiei Ralph Lauren au crescut cu 1,5% în tranzacțiile înainte de deschiderea pieței, ajungând la 278 de dolari.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank