G4Media.ro

Curtea Supremă sesizează CCR în legătură cu legea care îi scapă pe…

Foto: Pexels.com

Curtea Supremă sesizează CCR în legătură cu legea care îi scapă pe evazioniști de închisoare

Înalta Curte de Casație și Justiție a decis joi să sesizeze Curtea Constituțională în legătură cu legea care îi scapă pe evazioniști de închisoare, potrivit unui comunicat de presă.

E vorba despre un proiect adoptat de Camera Deputaţilor de modificare a Legii 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, care prevede că se poate aplica o amendă în locul închisorii, în cazul persoanelor acuzate de o evaziune fiscală de până la 100.000 de euro care achită integral prejudiciul.

Comunicatul integral al Curții Supreme:

La data de 17.12.2020, ora 14, constituită în Secţii Unite, în conformitate cu prevederile art.25 lit.c din Legea nr.304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

În prezenţa unui număr de 74 judecători, cu respectarea cerinţelor de cvorum prevăzute de art.34 din actul normativ sus-indicat,

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis, în unanimitate, sesizarea Curţii Constituţionale a României pentru controlul constituţionalităţii, înainte de promulgare, a Legii privind modificarea și completarea Legii nr.241/2015 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale (PL-x nr.354/2018/2020).

Sesizarea de neconstituţionalitate priveşte actul normativ în întregime, reţinându-se de către Secţiile Unite că se impune a se examina de către Curtea Constituţională dacă adoptarea actului normativ în discuție s-a făcut cu încălcarea dispozițiilor art.61 alin.(2) și ale art.75 din Constituție referitoare la principiul bicameralismului, în coordonatele trasate prin Decizia nr.679/2020 a Curții Constituționale, dar și prin jurisprudența anterioară a acesteia , întrucât forma adoptată de Camera Deputaților (Camera decizională) modifică substanțial obiectul de reglementare și configurația legii adoptate de Senat, în calitate de Cameră de reflecție.

Totodată, sesizarea privește neconstituționalitatea dispozițiilor articolului unic pct.4 (art.10 alin.(12) din Legea nr.241/2014) în raport cu prevederile constituționale ale art.1 alin.(5) din legea fundamentală, sub aspectul exigențelor privind calitatea legii, astfel cum a fost conturat acest principiu în jurisprudența Curții Constituționale și în cea a Curții Europene a Drepturilor Omului , întrucât, contrar cerințelor impuse de art.1 alin.(5) din legea fundamentală, dispozițiile textului de lege arătat nu permit stabilirea, în mod clar, precis și previzibil, care sunt inculpații care beneficiază de dispozițiile art.10 din Legea nr.241/2015.

În exercitarea atribuției sale constituționale și legale privind sesizarea jurisdicției constituționale pentru controlul constituționalității legilor înainte de promulgare, Înalta Curte de Casație și Justiție rămâne consecventă necesității exercitării acesteia exclusiv pentru considerente legate de asigurarea supremației Constituției și a legii, precum și a calității legii, având în vedere efectele directe pe care astfel de chestiuni le au ulterior pentru cetățenii implicați în proceduri judiciare, examinarea efectuată de către Secțiile Unite vizând exclusiv aspecte de legalitate și nepunând în discuție opțiunile de politică legislativă, care rămân incluse în marja suverană de apreciere a Legislativului. (Foto: Pexels.com)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Dar cu practica neunitara din instanțe si tehnica copy paste de pe alte sentințe ce faceti?
    Un proces pe evaziune durează între 2 și 6 ani.
    Costurile judiciare timpul pierdut, aglomerația instanțelor.
    Evaziunea fiscală este o faptă sesizată de ANAF care nu reușește să încaseze diferențele contabile constatate deoarece stabilesc prejudicii ENORMEE.

  2. Deci,

    Majoritatea dosarelor de evaziune fiscală sunt realizate in baza sesizării ANAF,printr un proces verbal de constatare în urma unei inspecții fiscale. ANAF calculează sume enorme care nu sunt corecte,omul nu plătește și face contestatie fiscala la organul de soluționare a contestatiei care suspendă soluționarea ei deoarece se face o sesizare penală pe evaziune.
    Pana se cercetează sau se judeca penalul durează 4-5ani .iar firma nu poate să apere în civil.
    Penalul tine în loc civilul.

    Concluzia e ori plătește sume exorbitante cat vrea ANAF ori nu si primesti dosar penal de evaziune.

  3. FELICITARI MAXIME I.C.C.J pentru aceasta actiune.
    Foarte bine ce face ICCJ si sper ca sa fie admisa aceasta exceptie.
    Este inadmisibila modificarea acestei legi in sensul ca evaziunea fiscala sa fie sanctionata numai cu amenda penala in cazul in care se recupereaza prejudiciul in totalitate.
    Dupa mine aceasta modificare a legii nu face decat sa incurajeze evaziunea fiscala si mai mult decat a fost incurajata pana acum.
    In acelasi sens cred ca prin respectiva modificare cei ce au propus si adoptat aceasta modificare legislativa au urmarit si ei unele beneficii de pe urma acestei modificari multi dintre ei avand societati comerciale/ firme in mod mascat prin care desfasoara activitati comerciale si civile producatoare de venituri.
    Cum este posibil sa propuii si adopti o asemenea modificare legislativa in asemenea perioada de criza sanitara si economica cand bugetul tarii este foarte secatuit si nu sunt banii pentru sanatate, invatamant, armata, politie, etc. Iar parlamentari care au adoptat aceasta modificare legislativa s-au gandit sa le usureze furtul la evazionistii fiscali prin aceasta modificare legislativa.
    Mai mult de atat cred ca pedepsele penale pentru evaziune fiscala ar trebuii marite mult mai mult decat sunt la ora actuala deoarece pericolul social la comiterea infractiunii de evaziune fiscala este foarte mare cu urmari si consecinte economice si sociale deosebite, foarte grave pentru bugetul tarii, pentru intreaga societate.
    A te sustrage de la plata taxelor si impozitelor legale inseamna un furt din venitul si bugetul national si implicit de la noi toti cetatenii, din taxele si impozitele platite de noi toti cetatenii acestei tari.
    Prin evaziunea fiscala se pune in pericol dezvoltarea economico-sociala a tarii in toate sectoarele de activitate .

    • Asta e si scopul.
      Sa strângă bani la buget.
      De asta se urmărește plata prejudiciului+20%+penalizări și accesorii.
      Nu stiu ce pregătire profesională ai dar iti recomand sa citesti vechiul cod penal care prevede amenda ptr faptele de pana in 2014 FEBRUARIE cand a intrat în vigoare legea 255/2013 Si noul cod penal modificat de Predoiu.

  4. Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale

    Cauze de nepedepsire și cauze de reducere a pedepselor

    Art. 10. –
    (1) În cazul săvârșirii unei infracțiuni de evaziune fiscală prevăzute de prezenta lege, dacă în cursul urmăririi penale sau al judecății, până la primul termen de judecată, învinuitul ori inculpatul acoperă integral prejudiciul cauzat, limitele pedepsei prevăzute de lege pentru fapta săvârșită se reduc la jumătate. Dacă prejudiciul cauzat și recuperat în aceleași condiții este de până la 100.000 euro, în echivalentul monedei naționale, se poate aplica pedeapsa cu amendă. Dacă prejudiciul cauzat și recuperat în aceleași condiții este de până la 50.000 euro, în echivalentul monedei naționale, se aplică o sancțiune administrativă, care se înregistrează în cazierul judiciar.

    (2) Dispozițiile prevăzute la alin. (1) nu se aplică dacă făptuitorul a mai săvârșit o infracțiune prevăzută de prezenta lege într-un interval de 5 ani de la comiterea faptei pentru care a beneficiat de prevederile alin. (1).

  5. actiune de PR. juzii neimpozitabili I-AU FACUT SCAPTI PE INFRACTORII DE PARTID.