G4Media.ro

Cum arată orașul viitorului construit de Toyota. Producătorul nipon va testa în…

Cum arată orașul viitorului construit de Toyota. Producătorul nipon va testa în condiții reale autovehicule autonome, inteligența artificială și viața alături de roboți

Producătorul auto nipon Toyota vrea să construiască un oraș al viitorului, inteligent și complet sustenabil, în care va testa în condiții reale autovehicule autonome, inteligența artificială și viața alături de roboți, scrie techspot.com

Construcția ambițiosului proiect denumit  „Woven City„ va începe anul viitor la poalele Muntelui Fuji, la circa 95 de kilometri de Tokyo, pe un teren cu suprafața de aproximativ 70 de hectare, unde se regăsește o fostă unitate de producție Toyota.

Orașul va deservi drept „laborator viu„ pentru testarea și dezvoltarea tehnologiilor viitoare precum vehicule autonome și mobilitate personală, case inteligente, robotică și inteligență artificială.

Sursa: archdaily.com
Sursa foto: archdaily.com

Akio Toyoda, CEO Toyota, a declarat : „Având în vedere că autovehiculele şi clădirile sunt conectate, comunicând între ele prin date şi senzori, vom putea testa tehnologia AI (inteligența artificială), atât în lumea virtuală, cât şi în cea fizică, maximizându-i potenţialul. Vrem să transformăm inteligenţa artificială în inteligenţă amplificată.”

Proiectul este o colaborare între producătorul auto japonez şi firma daneză de arhitectură Bjarke Ingels Group (BIG), care a conceput planul principal al oraşului. Arhitectura orașului este inspirată din trecutului Japoniei, încorporând tehnici tradiţionale de tâmplărie şi acoperişuri caracteristice arhitecturii ţării.

Sursa foto: archdaily.com

Roboții vor ajuta, de asemenea, la construcția clădirilor, majoritatea fiind realizate din lemn și inspirate din arhitectura tradițională japoneză. Bjarke a subliniat, de asemenea, importanța parcurilor și a locurilor de interacțiune publică, menționând că „într-o epocă în care tehnologia, social media și retailul online înlocuiesc și elimină locurile noastre de întâlnire naturale, orașul țesut va explora modalități de stimulare a interacțiunii umane în mediul urban spaţiu.”

„Locuinţele din oraş vor servi ca laboratore de testare a noilor tehnologii, cum ar fi robotica internă pentru a ajuta viaţa de zi cu zi”, a spus arhitectul. „Aceste case inteligente vor beneficia de conectivitate completă folosind AI-ul bazat pe senzori pentru a face automat lucrurile, cum ar fi reumplerea frigiderului sau scoaterea gunoiului”, a mai adăugat arhitectul proiectului.

Sursa foto: archdaily.com

Din punct de vedere energetic, orașul va fi independent și va avea ca surse de energie hidrogenul (pile de combustie), panourile solare și energia geotermală. Acoperișul clădirilor va fi echipat cu panouri solare pentru a genera energie electrică, iar în subteran se vor alfa instalaţiile de stocare a energiei electrice şi filtrare a apei.

Doar autovehiculele complet autonome şi cu emisii zero vor fi autorizate să funcţioneze pe străzi.

Planul general al orașului include trei tipuri de străzi, diferite din punct de vedere al destinației: artere principale, destinate doar pentru autovehicule; străzile secundare, destinate mobilității personale (biciclete, trotinete, ș.a)  și pietoni; și zonele destinate exclusiv pietonilor.

În orașul dezvoltat de Toyota vor locui la început aproximativ 2000 de oameni, primii rezidenți fiind angajații firmei și familiile acestora, precum și pensionarii, comercianții, cercetătorii și alți parteneri ai proiectului.

Construcţia pentru prima fază a proiectului va începe în anul 2021 fără a se specifica o dată estimativă pentru finalizarea acestuia sau date financiare privind investiția.




Sursa: techspot.com

 

 

 

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. La ei face, normal.
    La noi Toyota e reprezentata de scursuri, motoare cu probleme cunoscute international dar nerecunoscute de ei la noi sa ne despagubeasca.
    Cireasa de pe tort: evaziune fiscala despre care nu mai scrie nimeni dar despre care noi vrem sa stim:

    Politia face 53 de perchezitii in Bucuresti si 22 de judete intr-un dosar cu prejudiciu de 29 mil. euro. Sunt ridicate documente si de la reprezentantele Mercedes si Toyota – surse
    http://mobile.hotnews.ro/stire/22038539

    • Și un comentariu de pe hotnews:
      „sefii gruparii sunt ofiteri de politie economica sau finii lor,functionari din ministerul de finate ,anaf sau finii lor,fosta securitate sau fii si finii lor.
      Toate afacerile astea cu sume mari, raspandire mare si volum mare de documente se fac numai sub o acoperire garantat de politie sau doi si un sfert.In fapt ste greu sa mai faci o diferenta intre doi si un sfert si infractori.Ei pretind ca isi fac firme si intra in fenomenul infractional ca sa culeaga date dar in fapt chiar produc infractiuni.Totul este coordonat de ofiteri superiori din politie sau finii lor.”

  2. Ce postac activ, si despre Toyota a gasit de spus ceva „de bine” !
    Doar Dacia face motoare bune, restul doar asupresc „românii adevărați”

    • N-ai inteles. Nu e vorba despre mine ci despre noi.
      Uite de pe un forum… mi-ar placea sa stiu ca membrii unui forum sunt uniți si nu dezbinați de interesele altora, ca în partide…
      „Ai dat si tu o cautare pe google inainte de a o cumpara? Ai fi vazut o multime de probleme ale motoarelor diesel pe RAV4 in special cele CAT de 170 cai parca. Eu am intrebat inainte de a cumpara masina sotiei iar sfatul mecanicului de la Toyota Pipera a fost transant,”Ia-ti pe benzina”.Asa am si facut si acum sotia ajunge la 50.000(2 ani) fara nici cea mai mica problema,ulei,filtre,revizii…paie si bataie !!
      Imi pare rau pentru patanie, am patit-o si eu acum 7-8 ani cu un Freelander 1,8 benzina fara sa fac un studiu pe net.M-am fript si m-am invatat minte,cauta pe net problemele modelului si dupa aceea ia decizia cumpararii.”

    • Daca ai fi o firma serioasa, în Romania, nu ai vrea sa știi de problemele clienților?

    • În ziua de azi s-a aflat ce e ăla ‘articol comandat’, sau reportaj comanda pentru tv sau top-uri care trebuie sa fie ca doar e marketing si e loc pentru toți.
      Până si sondajele cu parerile clientilor sunt ‘comandate’ pentru a iesi ce trebuie. Pe „frustrați” cum îi numesti tu nu-i asculta nimeni.

      ProTV care e un reper in media emite reportaje la comanda la greu… inclusiv pentru firme ale statului gen Registrul Auto Român. Ca să dea bine.

    • Există numeroase articole comandate pentru marketing, evident acesta este o reclamă pentru Toyota.
      Dar mașinile Toyota sunt statistic fiabile, experiența ta personală nu schimbă acest fapt.
      În al doilea rând nu pot controla cei din Japonia tot ce face importatorul din România, personal am lângă mine o reprezentantă Toyota ilegală, care vopsește mașini între case, încălcând normele urbanistice. Au fost numeroase reclamații, au „rezolvat” româneste, cu mită.

      Însă calitatea mașinilor Toyota este indiscutabilă, aceste aprecieri se fac statistic, la întreaga planetă, nu pe incidente izolate

    • Poate ar trebui definita prin lege „franciza” cu specific românesc. Sa putem ști ce e marketing al producatorului (spoiala la noi) și ce cade sub incidența importatorului autohton. Cei de la RAR au probleme sa-și înteleaga propria OUG 82/2000 modificata apoi în Parlament – atunci când ajungi sa intelegi ceva dispare distractia.
      Poate au nevoie de ajutor specializat

  3. La noi Toyota a testat viața alaturi de hoți… auzi, roboți