G4Media.ro

ANALIZĂ Industria auto românească și impactul automobilelor electrice. România are nevoie de…

ANALIZĂ Industria auto românească și impactul automobilelor electrice. România are nevoie de o strategie pentru electromobilitate, conducere autonomă și transformare digitală

Industria auto românească trebuie să facă rapid trecerea de la mașinile cu motoare termice și subansamble către investițiile în liniile de fabricație destinate mașinilor electrice, în contextul în care economia mondială apasă pedala electrificării. Zeci de mii de locuri de muncă din sectorul producției de automobile și subansamble din România sunt în pericol, pe fondul accentului tot mai puternic pus de țările occidentale pe automobilele electrice și diferite modele de restructurare a industriei auto globale, arată o analiză Frames & FACTORY 4.0.

Fabricarea autoturismelor și a pieselor pentru autovehicule a devenit cea mai importantă industrie a României. Pe lângă fabricile Dacia și Ford, România a devenit cel mai important furnizor european de subansamble, de la cablaje la cutii de viteze.

Sunt peste 500 de fabrici care activează în acest sector în țara noastră, investițiile fiind stimulate, în primul rând, de costul scăzut cu forța de muncă. Printre numele cele mai sonore se află Continental, Dräxlmaier, Leoni, ale căror investiții din țara noastră au crescut semnificativ.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

5 comentarii

  1. Nu avem nicio sansa de a fabrica masini electrice pe baterii la noi in tara deoarece costul de productie al acestor masini depinde de costul materiei prime, nu de mana de lucru, iar materia prima nu se gaseste la noi: Litiu, Cobalt, Mangan, Nichel.
    Pentru cateva procente in plus la eficienta motorului, unii producatori au folosit Neodim, in detrimentul motorului asincron fabricat din materiale ieftine si raspandite.
    Bateriile cu Litiu produse azi folosesc nanotehnologie, instalatiile de productie costa extrem de mult iar investitorii sunt precauti cand vine vorba de infiintarea unei noi fabrici de baterii.
    Semiconductorii cel mai probabil vor fi livrati la nivel de subansamble in fabricile care vor ramane in Europa, fiind mult mai practic sa asamblezi semiconductorii acolo unde sunt produsi.
    UE nu are in prezent productie de semiconductori dar si-a facut o „strategie” din masini electrice.
    Singura optiune pentru Ro este sa se axeze pe masini hibride, acestea folosesc baterii mici pe baza de Nichel, mai usor de produs.
    Masinile full hybrid (nu mild hybrid) au o amprenta de carbon destul de mica, mai buna decat modelele full-electrice in tarile in care se mai foloseste carbune pentru productia de electricitate.
    Hibridele vor mai rezista pentru inca 10 ani, apoi nu putem decat sa speram ca cineva va inova suficient incat sa introduca o tehnologie de baterii care sa nu depinda atat de mult de elemente rare.

  2. As propune reinfiintarea ARO ca producator de masini de teren electrice

  3. Industria auto, in ipoteza trecerii la automobile electrice , nu va avea niciun viitor in Romania deoarece necesita foarte putina mecanica si multa electronica de calitate ( nu avem ) si motoare electrice produse ieftin de firme consacrate. De exemplu un motor electric pentru Tesla 3 costa cam 500 USD

    Modelele hibrid cu o mica baterie si un motor termic ICE sunt nascute moarte, progresul in domeniul bateriilor le va face inutile in citiva ani.

  4. Atata timp cat nu avem autostrazi, iar drumurile care le avem nu asigura siguranta in trafic si o circulatie fluida spre vestul europei, nu vad de ce ar investi cineva in tara asta.
    Mai mult decat atat, masinile electrice sunt scumpe. Pe plan local nu se vor vinde de vreme ce salariul minim net e de 200euro si cel mediu de 500 euro. Suntem sub orice prag.
    Si da, exista masini electrice ieftine, dar decat sa dau 10mii euro pe o „dacia electrica” mai bine dau 10mii pe un mercedes sh, vechi, care ofera confort, dotari si siguranta.

  5. Intotdeauna au existat si exista in continuare idioti care atunci cand ajung spre varful piramidei nu mai vad baza acesteia… imbecilii nu vad ca inca se foloseste caruta cu vaci (nu cu cai) pe drumuri pline de gropi sau neasfaltate… in tarile adevarate si drumurile dintre loturile agricole sunt asfaltate, autostrazile sunt realitati din anii 50 – 60 iar cetateanul de rand isi permite o masina noua macar o data la cativa ani… mai imbecililor de guvernanti, camasile Armani si pantofii Gucci, pe care cu ostentatie le imbracati, nu schimba faptul ca suntem tara cu cei mai saraci locuitori din Europa… vite imbracate elegant, dupa ce ati furat si continuati sa furati vietile si viitorul a milioane de oameni, aveti tupeul sa vorbiti despre lucruri care in Romania se vor intampla peste 200 de ani cu conditia sa revina Tepes la putere?… scursuri!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.